مطالبه‌گری، مؤلفه اصلی جنبش دانشجویی/ ۱۶ آذر نماد مبارزه با استعمار خارجی

یک فعال سیاسی اصولگرا، مطالبه‌گری را یکی از مؤلفه‌های اصلی جنبش دانشجویی دانست و گفت: اصلی‌ترین مطالبه دانشجویان، تحقق حقوق مردم از جمله پیشرفت علمی به‌شمار می‌آید زیرا تمام جهان برای جلوگیری از دستیابی کشور به قله‌های پیشرفت و ترقی بسیج شده‌اند.

محمدکاظم انبارلویی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روز دانشجو اظهار کرد: شانزدهم آذرماه یادآور گرامیداشت سه قطره خون بر زمین ریخته در دانشگاه تهران پس از کودتای ۲۸ مرداد است که به نشانه آزادگی دانشگاه و دانشجو ریخته شد.

وی با اشاره به بیان نخستین فریادهای استقلال‌طلبانه و آمریکاستیزانه در دانشگاه افزود: در سفر نیکسون به تهران که پس از کودتا صورت گرفت، این فریادها در دانشگاه برخاست و ملت ایران از روز شانزدهم آذر دو پیام مبارزه با استبداد داخلی و مبارزه با استعمار خارجی را به دنیا اعلام کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا از تلاش جریان‌های آمریکایی برای انحراف پیام شانزدهم آذرماه خبر داد و گفت: هویت دانشجو با مطالبه‌گری برای استقلال کشور و مبارزه با ستم و استبداد جهانی شناخته می‌شود به همین دلیل روز دانشجو باید به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی به ویژه آمریکا شناخته شود.

وی با اشاره به اقدامات جریان آمریکایی در دانشگاه برای استفاده از ۱۶ آذر به عنوان یک دوربرگردان خاطرنشان کرد: جریان‌هایی که به عنوان جنبش دانشجویی در دهه‌های گذشته مطرح بودند، اکنون در دامن آمریکا و رسانه‌های آن در حال فعالیت هستند، بنابراین دانشجویان باید فرصت را غنیمت بشمارند و با ارزیابی دقیق و فهم درست تاریخی این روز را همچنان روز مبارزه با استبداد و استعمار خارجی قلمداد کنند زیرا اکنون روزهای پیچیده مبارزه با آمریکا را در پیش داریم.

تمرکز بر جنگ ترکیبی با استفاده از روش‌های ذهن‌شویی

انبارلویی تمرکز کنونی دشمن را تداوم جنگ ترکیبی و شناختی دانست و گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از روش‌های ذهن‌شویی برخی دانشجویان، لوله تفنگی که به سمت آنها نشانه رفته است را به سوی دانشجویان برگردانند اما جریان دانشجویی از هوشمندی لازم برای عبور به سلامت از این مرحله برخوردار است.

وی درباره دلیل سرمایه‌گذاری دشمنان بر دانشگاه‌ها تصریح کرد: بخشی از بسترهای موجود در دانشگاه‌ها متون درسی است که به ویژه در حوزه علوم اجتماعی و انسانی و آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با نظریه‌سازی در این زمینه، طرح مایوس‌سازی، پمپاژ احساس حقارت و تأثیر بر افکار دانشجویان را پیش برند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأمل و مطالعه دقیق این متون را ضروری دانست و افزود: برخی از اساتید نیز تحت تأثیر القائات شیطانی آمریکا هستند، به همین دلیل باید با دید نقادانه به این علوم نگاه کنیم. درست است که دانشگاه یکی از بسترهای نفوذ تفکر رؤیای آمریکایی و رؤیای غرب به شمار می‌آید اما شخصیت‌های بزرگ و برجسته‌ای بودند که در برابر این هجوم ایستادند و فریب آموزه‌های غربی را نخوردند.

تلاش دانشجوی تراز انقلاب در مسیر پیشرفت

وی درباره ویژگی‌های دانشجوی تراز انقلاب گفت: دانشجوی تراز انقلاب دانشجویی است که تلاش می‌کند کشور و ملت خود را به قله‌های استقلال، آزادی و خودکفایی برساند، هر حرکتی که این هدف مقدس را تحت تأثیر قرار دهد، انحرافی است.

انبارلویی شهدای هسته‌ای و شخصیت‌های برجسته‌ای مانند شهید چمران را دانشجوی تراز انقلاب معرفی کرد و تاکید کرد: شهدا سینه خود را در برابر تجاوز خارجی و برای ارتقای پایه‌های علمی کشور سپر کردند، جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان اکنون بر دوش چنین دانشجویانی استوار است که به استقلال و آزادی و پیشرفت کشور می‌اندیشند.

وی مطالبه‌گری را یکی از مؤلفه‌های اصلی جنبش دانشجویی دانست و افزود: اصلی‌ترین مطالبه دانشجویان، تحقق حقوق مردم از جمله پیشرفت علمی به شمار می‌آید زیرا تمام جهان برای جلوگیری از دستیابی کشور به قله‌های پیشرفت و ترقی بسیج شده‌اند و تلاش می‌کنند با خرابکاری، تهدید دانشمندان و ترور این هدف را محقق کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: گسترش عدالت در جامعه اسلامی یکی دیگر از مطالبات جنبش دانشجویی است همچنین موضوع آزادی و حریت اصلی‌ترین مشخصه دانشجوی تراز انقلاب به‌شمار می‌آید و بر این اساس دانشجویان همواره در صف اول مبارزه با ستم و رسیدن به قله‌های آزادی قرار دارند.

کد خبر 624178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.