نردبان بلندمرتبه نیاز مبرم شهر سامان است

عضو شورای اسلامی شهر سامان گفت: تعداد ساختمان‌های بلندمرتبه شهر سامان در حال گسترش است، در حالی که در شرایط فعلی اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد، امدادرسانی غیرممکن می‌شود، لذا وجود نردبان بلندمرتبه یک نیاز مبرم برای شهر است.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نبود نردبان بلندمرتبه آتش‌نشانی در شهر سامان اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های بلندمرتبه شهر سامان در حال افزایش است و حتی ساختمان‌هایی با ارتفاع ۳۰ متر در شهر وجود دارد، در حالی که در شرایط فعلی اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد، امدادرسانی غیرممکن می‌شود، لذا وجود نردبان بلندمرتبه یک نیاز مبرم برای شهر است.

وی افزود: آتش‌نشانی شهر سامان دو نیروی رسمی و دو نیروی شرکتی دارد که اگر مشکلی برای نیروهای شرکتی پیش آید، مسائلی برای مدیریت شهری به همراه خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر سامان تصریح کرد: نیروهای رسمی تخصص‌های کافی را دارند و برای نیروهای شرکتی نیز دوره آموزشی برگزار شده است. نیروی غواص در آتش‌نشانی این شهر نداریم و این کمبود در حال حاضر توسط هیئت ورزشی نجات غریق با حدود ۱۹ نیروی متخصص برطرف می‌شود که در حوادث حضور می‌یابند و یاری‌رسان آتش‌نشانی هستند.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل کمبود نیرو در آتش‌نشانی شهر باید مجوز لازم از سوی وزارت کشور صادر شود، اما استخدام نیرو نیز از چند سال گذشته ممنوع شده است، ادامه داد: طی دو سال گذشته یک نیرو جذب شده است، اما حداقل چهار نیروی دیگر نیاز داریم، زیرا موضوع امنیت مردم در حوادث مطرح است.

چهلگردی گفت: شش سال پیش با تکمیل آرامستان قدیمی شهر، آرامستان جدید در زمینی به مساحت ۲۹ هکتار که توسط اداره راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شد، راه‌اندازی شده است که قسمت‌های قطعه‌‎بندی و بلوک‌بندی شده آن، مراسم ترحیم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی غسالخانه جدید در آرامستان شهر سامان از فروردین‌ماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تأسیسات آن نیز اجرا شده است، گفت: برای احداث این غسالخانه تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران هزینه شده است.

کد خبر 624113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.