لزوم استقبال بازارهای هدف از خدمات دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: چالش اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان به‌طورکلی استقبال بازارهای هدف از محصولات جدید است؛ هنگامی که رویکرد جدیدی توسط شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود، با استقبال چندانی از سوی بازارهای هدف مواجه نمی‌شود.

کیارش فرقدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شرکتی که در آن فعالیت می‌کنم، دانش‌بنیان نرم‌افزاری است که در حوزه تأمین منابع نرم‌افزاری و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه نرم‌افزار خدمات ارائه می‌کند. در این شرکت به طور مستقیم برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: بحث نیروی انسانی متخصص در کشور با چالش‌های زیادی روبه‌رو است که حوزه نرم‌افزار نیز از این قاعده مستثنی نیست و صاحبان کسب‌وکار با مشکلات عمده‌ای در این زمینه مواجه هستند؛ یکی از راهکارهایی که این شرکت برای حل این چالش ارائه می‌دهد تربیت نیروی متخصص در قالب کارآموزی است.

این فعال حوزه نرم‌افزار تصریح کرد: برنامه کارآموزی ویژه افرادی است تجربه زیادی در زمینه نرم افزار ندارند؛ کارآموزان در این دوره با تخصص‌های بازار کار آشنا می‌شوند و در پایان دوره کارآموزان به بازار کار معرفی شده و نیاز به نیروی متخصص نیز رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: چالش اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان به طور کلی استقبال بازارهای هدف از محصولات جدید است، هنگامی که رویکرد جدیدی توسط شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود، با استقبال چندانی از سوی بازارهای هدف مواجه نمی‌شود.

استقبال باید از دیدگاه عموم و از نظر تغییر قوانین در کشور به نفع شرکت‌های دانش‌بنیان باشد. به طور ویژه در حوزه نرم افزار که یک حوزه جدید است این مشکلات نمود بیشتری پیدا می‌کند.

فرقدانی در ادامه افزود: از مشکلاتی که در حیطه توسعه نرم‌افزار می‌توان به آن اشاره کرد پایدار نبودن شرایط اینترنت و تحریم برخی شرکت‌های نرم‌افزاری برای توسعه‌دهندگان این حوزه است؛ این معضلات برای مشتریان قدیم به منظور ارتباط و برای مشتریان جدید به منظور پایداری سرویس چالش‌های زیادی ایجاد کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: این شرکت همواره توانسته در حوزه نرم افزار و فناوری اطلاعات نیازها را به طور کامل پاسخگو باشد و برای چالش‌های این حوزه راهکارهای مناسبی ارائه دهد.

کد خبر 624075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.