کامرون نخستین برنده آفریقایی مقابل برزیل در جام‌جهانی/ پایان ۱۷ بازی شکست‌ناپذیری سلسائو

تیم‌ ملی کامرون با پیروزی برابر برزیل، به نخستین تیم آفریقایی تبدیل شد که در جام‌ جهانی سلسائو را شکست داد و به ۱۷ بازی شکست‌ناپذیری برزیل در مرحله‌ گروهی جام‌جهانی پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی کامرون و برزیل از ساعت ۲۲:۳۰ _جمعه یازدهم آذرماه_ در چارچوب آخرین بازی مرحله گروهی (H) جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه ملی لوسیل با قضاوت اسماعیل الفاث برابر یکدیگر قرار گرفتند و تیم ملی کامرون با تک‌گل وینسنت ابوباکار تیم پرمهره برزیل را شکست داد و با پیروزی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را ترک کرد.

وینسنت ابوباکار، مهاجم کهنه‌کار تیم‌ملی کامرون موفق شد دقیقه ۹۲ گل پیروزی‌بخش شیرهای رام‌نشدنی را به‌ثمر برساند و با محافظت از این گل، تیم‌ملی کامرون به نخستین تیم آفریقایی تاریخ تبدیل شد که در جام‌جهانی برزیل را شکست می‌دهد.

کامرون با شکست‌دادن برزیل به ۱۷ بازی شکست‌ناپذیری متوالی سلسائو در مرحله‌گروهی جام‌های جهانی پایان داد، همچنین ستاره مسن کامرونی‌ها پس از دیدیه دروگبا مهاجم بزرگ ساحل‌عاج (جام‌جهانی ۲۰۱۰) و جوئل متیپ مدافع کامرون (جام‌جهانی ۲۰۱۴) به سومین بازیکن آفریقایی تبدیل شد که برابر برزیل گلزنی می‌کند.

علاوه بر این «ابوباکار» که در دقیقه ۸۲ کارت زرد دریافت کرده بود و پس از گلزنی پیراهن خود را درآورد تا شادی‌اش را این‌گونه نشان دهد و سپس با دریافت کارت‌زرد دوم در دقیقه ۹۳ اخراج شد، به اولین بازیکن پس از زین‌الدین زیدان در فینال جام‌جهانی ۲۰۰۶ تبدیل شد که در یک‌بازی گل می‌زند و سپس اخراج می‌شود.

کامرون نخستین برنده آفریقایی مقابل برزیل در جام‌جهانی/ پایان ۱۷بازی شکست‌ناپذیری سلسائو

تیم ملی کامرون نیز با غلبه بر برزیل، بهترین عملکرد خود در یک‌دوره جام‌جهانی را پس از سال ۲۰۰۲ به‌ثبت رساند؛ کامرون در جام‌جهانی ۲۰۰۲ مقابل عربستان به تنها پیروزی‌اش رسید و با یک تساوی و یک شکست از مرحله‌گروهی کنار رفت.

کامرونی‌ها در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ در هر سه‌بازی مرحله‌گروهی شکست خورده بودند و بالاخره در جام‌جهانی فعلی نتایج جام‌جهانی ۲۰۰۲ را با یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست تکرار کردند و در مرحله‌گروهی حذف شدند.

کد خبر 624049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.