بازی آرژانتین و استرالیا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی آرژانتین و استرالیا، امروز از ساعت ۲۲:۳۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه دوازدهم آذرماه_ در روز اول رقابت‌های یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ تیم‌های آرژانتین و استرالیا از ساعت ۲۲:۳۰ مقابل هم به میدان می‌روند. استرالیا به عنوان تیم دوم گروه D مقابل تیم آرژانتین به عنوان تیم نخست گروه C می‌رود.

آرژانتین و استرالیا در یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

پخش زنده بازی آرژانتین و استرالیا در جام جهانی قطر

یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (آرژانتین - استرالیا) پخش زنده ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه سیما و سایت تلوبیون

بازی آرژانتین و استرالیا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال آرژانتین

آغاز رسمی فوتبال در آرژانتین به سال ۱۸۹۳ بازمی‌گردد. فوتبال در آرژانتین‌هم برای نخستین‌بار فوتبال توسط ملوانانی که به ریودولاپلاتا سفر کرده بودند، بین مردم شناخته شد.

ملوانان بریتانیایی در این منطقه مدرسه ساختند و باشگاه‌های فوتبال تشکیل دادند، با گذشت زمان مدارس فوتبال در سراسر کشور آرژانتین گسترش پیدا کرد و مردم به فوتبال علاقه‌مند شدند. بسیاری از مدارس انگلیسی فوتبال که آن زمان تأسیس شده بود مثل مدرسه فوتبال نیولز اولد بویز یا مدرسه فوتبال بانفیلد همچنان در آرژانتین فعال هستند.

نخستین مسابقه رسمی تیم ملی فوتبال آرژانتین در سال ۱۹۰۱ مقابل اروگوئه در مونته ویدئو بود که با پیروزی سه بر دو آرژانتین به پایان رسید. آرژانتین تاکنون در ۱۶ جام جهانی حضور داشته و موفق شده در پنج فینال جام جهانی حاضر باشد که حاصل آن دو قهرمانی برای این کشور است.

آرژانتین در جام جهانی فوتبال، در سال‌های ۱۹۷۸ (به عنوان میزبان) و ۱۹۸۶ قهرمان شده است. این تیم همراه با برزیل، اسپانیا و آلمان تیم‌هایی هستند که در خارج از قاره خود به قهرمانی جام‌جهانی رسیده‌اند.

آرژانتین همچنین در مسابقات کوپا آمریکا (۱۴ بار)، المپیک (۲ بار) و جام کنفدراسیون‌ها به قهرمانی رسیده‌است. آرژانتین به همراه فرانسه دو تیمی هستند که در سه جام معتبر فوتبال (جام جهانی، جام کنفدراسیون‌ها و المپیک) قهرمان شده‌اند.

بازی آرژانتین و استرالیا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال آرژانتین

تیم ملی آرژانتین به ارزش ۶۰۸ میلیون پوند یکی از بهترین و پرستاره‌ترین تیم‌های جهان است که دو دوره توانسته مقام قهرمانی جام جهانی را به‌دست آورد. تیم آرژانتین با ۱۷۲۵ امتیاز، جایگاه ششمین تیم برتر جهان را دارد.

لقب‌های تیم ملی فوتبال آرژانتین سفید و آبی‌آسمانی‌ها و آلبی‌سلسته است. لباس اول این تیم سفید و آبی آسمانی و لباس دوم آبی تیره است. رقبای دیرینه آرژانتین در دنیای فوتبال با توجه به رویدادهای تاریخی، آلمان، برزیل، اروگوئه و انگلستان هستند.

این تیم با هدایت لیونل اسکالونی یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ به‌شمار می‌رود و امید زیادی برای قهرمانی این تیم وجود داد. جام جهانی ۲۰۲۲ احتمالاً آخرین جام جهانی مسی خواهد بود.

بازی آرژانتین و استرالیا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی آرژانتین

  • قهرمانی دو دوره جام جهانی ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶
  • نایب قهرمان جام جهانی در سه دوره ۱۹۳۰، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴
  • قهرمانی ۱۵ دوره مسابقات کوپا آمریکا
  • نایب قهرمانی ۱۴ دروه مسابقات کوپا آمریکا
  • مقام سوم پنج دوره مسابقات کوپا آمریکا
  • قهرمان جام کنفدراسیون‌ها سال ۱۹۹۲
  • نایب قهرمانی دو دوره مسابقات جام کنفدراسیون‌ها در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۵
  • مدال طلای بازی‌های المپیک تابستانی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸
  • مدال نقره بازی‌های المپیک تابستانی در سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۹۶

ترکیب تیم ملی آرژانتین

  • آرژانتین: امیلیانو مارتینز، نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو، ناهیل مولینا، آن خل دی‌ماریا، مارکوس آکونا، رودریگو دی‌پائول، لیونل مسی، خولین آوارز، الکسیس مک‌آلیستر، انزو فرناندس
  • سرمربی: لیونل اسکالونی

تیم ملی آرژانتین در مرحله گروهی و صعود به یک هشتم

آرژانتین لهستان را با نتیجه دو بر صفر شکست داد و به رتبه اول گروه صدرنشین شد و به مرحله حذفی یک هشتم نهایی صعود کرد و پس از باخت عجیب مقابل عربستان در بازی نخست، بازگشت خود را تکمیل کرد. آرژانتینی‌ها به عنوان سر گروه از گروه C به مرحله یک هشتم رسیدند.

بازی آرژانتین و استرالیا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال استرالیا

اولین تیم ملی استرالیا در سال ۱۹۲۲ برای تور نیوزلند ساخته شد. آن‌ها در این تور عملکرد خیلی بدی داشتند، البته کسی از تیم ملی استرالیا توقعی هم نداشت. این تیم تا ۴۰ سال بعد به عملکرد بد خود ادامه داد و باخت‌های مختلفی را تجربه کرد.

جالب است بدانید سال ۱۹۵۶ کمیته جهانی المپیک میزبانی المپیک را به استرالیا داد. این اتفاق خیلی عجیب بود و استرالیا باید تمام تلاش خود را برای موفقیت در این تورنمنت می‌کرد. در آخر این اتفاق رخ نداد و مقصر اصلی آن تیم بی‌تجربه و خام استرالیا بود.

تیم ملی استرالیا در سالگرد ۲۰۰ سالگی خود تورنمنتی را برگزار کرد که آرژانتین، برزیل و عربستان سعودی در این تورنمنت حضور داشتند. استرالیا در این مسابقه با عملکرد خیره کننده‌، چشم جهانیان را به ملبورن دوخت. بعد از این تورنمنت عملکرد تیم ملی استرالیا فرق کرد و این تیم متحول شد.

تیم ملی استرالیا سال ۲۰۰۷ اولین جام آسیایی خود را گرفت. این تیم با مربی خوب خود گراهام آرنولد در آسیا قهرمان شدند و در جام جهانی هم به یک چهارم نهایی رسیدند. هرچند آن‌ها مقابل آرژانتین شکست خوردند، اما این باخت برای آن‌ها مانند قهرمانی بود.

بازی آرژانتین و استرالیا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی استرالیا

تیم ملی استرالیا با لقب کانگوروها تا کنون در ۵ جام جهانی شرکت داشته‌اند. این تیم به ارزش ۳۷ میلیون و ۳۰ هزار یورو با گراهام آرنولد هدایت در جایگاه ۳۸ فیفا قرار دارد.

تیم استرالیا با میانگین سنی ۲۷.۲ و میانگین قدی ۱۸۰.۳ و در دست داشتن شماره ۵ و باارزش‌ترین بازیکن خود یعنی هری سوتار به ارزش ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو راهی قطر شده است.

این تیم ملی در دور سوم مقدماتی جام جهانی قطر آمار خوبی نداشت و به پلی‌آف مسابقات رفت. استرالیا برای صعود به جام جهانی به حداقل یک برد احتیاج داشت. آن‌ها بازی اول را برابر امارات با پیروزی تمام کردند و آماده بازی با پرو شدند. آن‌ها در پنالتی‌ها پرو را شکست دادند.

بازی آرژانتین و استرالیا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی استرالیا

  • یک مرتبه نایب قهرمانی در سال ۱۹۹۷ جام کنفدراسیون‌ها
  • یک مرتبه نایب قهرمانی در سال ۲۰۱۱ جام ملت‌های آسیا
  • ۴ مرتبه قهرمانی در سال‌های ۱۹۸۰، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴۲ جام ملت‌های اقیانوسیه
  • ۲ مرتبه نایب قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ جام ملت‌های اقیانوسیه

ترکیب تیم‌ملی استرالیا

  • ترکیب استرالیا: مت ریان، میلوس دهنک، کای رولز، هری سوتار، عزیز بهیچ، آرون موی، رایلی مک‌گری، جکسون اروین، میچل دوکه، متیو لکی، کریگ گودوین
  • سرمربی: گراهام آرنولد

تیم ملی استرالیا در مرحله گروهی و صعود به یک هشتم

در شگفت‌انگیزترین مرحله مقدماتی مرحله گروهی این مسابقات، استرالیا با پیروزی یک بر صفر مقابل دانمارک به برتری رسید. استرالیایی‌ها از زمان باخت ۴ بر یک مقابل فرانسه در بازی اول خود، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند و آبروی آسیا را خریدند. استرالیا به عنوان تیم دوم گروه D راهی یک هشتم شد.

ورزشگاه بازی استرالیا و آرژانتین در یک هشتم نهایی

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه احمد بن علی

  • نام عربی: ملعب أحمد بن علی
  • نام انگلیسی: Al-Rayyan Stadium
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۲۲ کیلومتر
  • آدرس: شهر الریان، قطر
  • تعداد بازی: هفت مسابقه تا مرحله یک‌هشتم نهایی

ورزشگاه «احمدبن‌علی» در محل یک ورزشگاه قدیمی به همین نام در شهر الریان ساخته شده و ۸۰ درصد مصالح آن از بازیافت ورزشگاه قبلی تأمین شده است. شهر الریان، یکی از سنتی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای قطر محسوب می‌شود و در نزدیکی صحرا قرار دارد.

این استادیوم که با نام «الریان» نیز شناخته می‌شود ۴۰ هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد، با ۲۰ هزار صندلی پس از جام جهانی میزبان مسابقات باشگاه الریان خواهد بود. تماشاگران می‌توانند با استفاده از یک خط مترو مستقیم به این ورزشگاه برسند.

کد خبر 624043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.