اجرای طرح سنجش پیش‌دبستانی در ۱۳ پایگاه/ ۱۱۲ مدرسه استثنایی در اصفهان وجود دارد

رئیس اداره آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان استثنایی استان اصفهان گفت: برای شناسایی و مداخله به‌هنگام طرح سنجش پیش‌دبستانی، حدود ۱۳ پایگاه در سطح شهر اصفهان، شاهین‌شهر، برخوار، کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و فلاورجان برقرار شده است.

روح‌الله خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مدارس دانش‌آموزان استثنایی اظهار کرد: برای شناسایی و مداخله به هنگام طرح سنجش پیش‌دبستانی حدود ۱۳ پایگاه در سطح شهر اصفهان، شاهین‌شهر، برخوار، کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و فلاورجان برقرار است؛ این طرح چند مرحله دارد که مرحله نخست و پیک اصلی آن تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در استان اصفهان ۱۱۲ مدرسه و حدود ۵۲۰۰ دانش‌آموز استثنایی وجود دارد که این مدارس هفت گروه را پوشش می‌دهند، بخش عمده آن دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی و سایر بخش‌ها شامل دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا، چندمعلولیتی، اوتیسم و دانش‌آموزان با اختلال یادگیری را شامل می‌شود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان استثنایی استان اصفهان تصریح کرد: برخی از دانش‌آموزان با اختلال یادگیری در مدارس عادی تحصیل می‌کنند که این دانش‌آموزان نیز با مراجعه به مراکز اختلال یادگیری و با توجه به اینکه این مراکز به لحاظ حوزه مدیریتی تحت پوشش قرار دارد، در زیر گروه استثنایی قرار می‌گیرند.

وی افزود: دانش‌آموزانی با نیاز ویژه که امکان تحصیل در مدارس عادی را دارند، دانش‌آموز تلفیقی می‌دانیم که جمعیتی حدود ۱۸۰۰ نفر را شامل می‌شوند و در چهار گروه مشکلات بینایی، شنوایی، جسمی_حرکتی و اوتیسم خفیف قرار می‌گیرند؛ آنان از نظر آموزشی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، اما بخشی از آموزش آن‌ها تحت پوشش آموزش‌وپرورش استثنایی است.

خزایی خاطرنشان کرد: حمایت‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه مبتلایان به اوتیسم انجام می‌شود که این دانش‌آموزان، توسط مدیران مدارس با توجه به شناخت از خانواده‌ها و معرفی توسط معرف‌ها یا مراجعه به مراکز بهزیستی، شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان دو مدرسه مجهز و قوی به لحاظ ساختار در حوزه اوتیسم داریم، گفت: آمار افرادی که در سال جاری از استان اصفهان و سایر استان‌ها به این مدارس مراجعه کرده‌اند، نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر 624042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.