بازی هلند و آمریکا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی هلند و آمریکا، امروز از ساعت ۱۸:۳۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه دوازدهم آذرماه_ در روز اول رقابت‌های یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ تیم‌های آمریکا و هلند از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل هم به میدان می‌روند. هلند در مرحله گروهی صدرنشین گروه A مسابقات بود و آمریکا نیز به عنوان تیم دوم گروه B به یک‌هشتم صعود کرد.

هلند و آمریکا در یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

پخش زنده بازی هلند و آمریکا در جام جهانی قطر

یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (هلند_آمریکا) پخش زنده ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه سه سیما و سایت تلوبیون

تاریخچه فوتبال در هلند

تیم ملی فوتبال هلند، نماینده فوتبال این کشور در مسابقات بین‌المللی است که توسط اتحادیه فوتبال سلطنتی اداره می‌شود که یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال اروپا است.

فدراسیون فوتبال این کشور از سال ۱۹۰۵ فعالیت خود را شروع کرد. لاله‌های نارنجی، نارنجی‌ها و پرنده‌های هلندی از لقب‌های این تیم فوتبال است. تیم ملی فوتبال هلند در سی‌ام آوریل ۱۹۰۵ نخستین بازی بین‌المللی خود را مقابل تیم ملی فوتبال بلژیک در آنتورپ انجام داد.

در این تقابل بازیکنان توسط یک کمیسیون پنج نفره از اتحادیه فوتبال هلند انتخاب شدند. در بین سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تیم ملی فوتبال هلند، انقلابی بزرگ و تأثیرگذار در فوتبال جهان به پا کرد.

هلند با این انقلاب، قدم‌های بزرگی توسط بازی‌ساز مطرح خود یوهان کرایف و مربی تیم به نام رینوس میشل برای گسترش بیشتر فوتبال در سطح جهان برداشت. در کنار این تأثیرگذاری، تیم‌های باشگاهی آژاکس و فاینورد با احداث مدرسه فوتبال تیمشان کمک زیادی به پیشرفت فوتبال در سطح اروپا و جهان کردند.

بازی هلند و آمریکا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال هلند

تیم ملی فوتبال هلند ملقب به «لاله‌های نارنجی» با ارزشی برابر ۴۷۲.۷۵ میلیون یورو با لباس اول نارنجی و دوم آبی، تاکنون در ۱۰ جام جهانی حضور داشته و در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰ به نایب‌قهرمانی جام جهانی رسیده‌است.

هلند که در جام جهانی ۲۰۱۸ غایب بود و در کنار ایتالیا غایب‌های بزرگ جام ۲۰۱۸ لقب گرفت، در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان تیم نخست گروه صعود کرد.

تیم ملی فوتبال هلند در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قاره اروپا در گروه G با تیم‌های ترکیه، نروژ، مونته‌نگرو، لتونی و جبل‌الطارق هم‌گروه بود و توانست با کسب ۲۳ امتیاز، هفت برد و دو تساوی و یک شکست به عنوان تیم اول از این گروه به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کنند.

«لوئیس فن خال» ۷۱ ساله سرمربی تیم ملی هلند در جام جهانی قطر است. فان خال پیش از این دو بار دیگر هدایت تیم ملی هلند را برعهده داشت؛ او که سال ۲۰۰۲ هم سرمربی هلند بود، دوباره ۲۰۱۲ مدیریت این تیم را برعهده گرفت و سال ۲۰۱۴ مجبور به ترک تیم ملی هلند شد.

تیم ملی فوتبال هلند استادیوم ملی ندارد و بیشتر بازی‌های خود را در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا آمستردام برگزار می‌کند. این ورزشگاه میزبان اولین بازی بین‌المللی هلند در ۲۹ مارس ۱۹۹۷، در مسابقه مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ در برابر سان مارینو بود که هلند با نتیجه چهار بر صفر پیروز شد.

ورزشگاه دکویپ در روتردام با میزبانی دو بازی هلند در یورو ۲۰۰۰ و فینال، ورزشگاه فیلیپس در آیندهوون و ورزشگاه دی گرولش وسته در انسخده دیگر ورزشگاه‌هایی هستند که میزبان بازی‌های بین‌المللی تیم ملی هلند بوده‌اند.

بازی هلند و آمریکا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی فوتبال هلند

  • یک بار قهرمانی در جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۸۸
  • چهار بار مقام سومی در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا
  • سه بار نایب قهرمانی جام جهانی در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰
  • یک بار چهارمی جهان در جام جهانی در سال ۱۹۹۸

تیم ملی هلند در مرحله گروهی و صعود به یک هشتم

تیم ملی هلند با کسب پیروزی مقابل قطر ۷ امتیازی شد و با صدرنشینی گروه A رقابت‌ها به مرحله حذفی جام جهانی رسید. هلند از سه بازی خود موفق به کسب دو پیروزی شده بودند. آن‌ها چهارمین تیمی لقب گرفتند به به مرحله یک هشتم جام رسید.

رونمایی از ترکیب آمریکا برای جام جهانی ۲۰۲۲ | خبرگزاری فارس

تاریخچه فوتبال آمریکا

تیم ملی فوتبال مردان ایالات متحده آمریکا زیر نظر فدراسیون فوتبال آمریکا قرار دارد و بهترین رتبه‌ای که در رده‌بندی فیفا به دست آورده مقام چهارم بوده است. این تیم در ۱۰ دوره جام‌جهانی حضور داشته که نخستین دوره آن در جام جهانی ۱۹۳۰ بوده‌است.

آمریکا از جام جهانی ۱۹۹۰ تا جام جهانی ۲۰۱۴ به صورت پیوسته در پیکارهای جام جهانی حضور داشته‌، همچنین تیم ملی این کشور یک بار در پانزدهمین دوره جام جهانی در جام جهانی ۱۹۹۴ میزبانی این مسابقات را بر عهده داشته‌است.

بازی هلند و آمریکا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال آمریکا

تیم ملی آمریکا ملقب به یانکی‌ها، در پنچ بازی آخر خود در مقدماتی جام جهانی قطر دو برد، دو باخت و یک مساوی به‌جا گذاشته است. آمار این تیم زیاد قابل قبول نبوده و همین موضوع باعث صعود دیرهنگام آن‌ها به جام جهانی ۲۰۲۲ شده است. این تیم ملی با هدایت «گرگ برهالتر» به ارزش ۲۷۷ میلیون و ۴۰ هزار یورو در جایگاه شانزدهم جدول فیفا ایستاده است.

آمریکا با میانگین سنی ۲۵.۲ و میانگین قدی ۱۸۳.۱ با داشتن ستاره‌هایی چون زک استفن، شأن جانسون، سرجیو دست، آرون لانگ، مارک مکنزی، وستون مک کنی، جیووانی رینا، یونس موسی، کریستین پولیسیک، پل آریولا راهی قطر شده است. ارزشمندترین بازیکن تیم آمریکا کریستین پولیسیک به ارزش ۳۸ میلیون یورو است که در چلسی بازی می‌کند.

بازی هلند و آمریکا در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی فوتبال آمریکا

  • یک مرتبه کسب عنوان قهرمانی جام کونکاکاف
  • ۶ مرتبه کسب عنوان قهرمانی جام طلایی

تیم ملی آمریکا در مرحله گروهی و صعود به یک هشتم

تیم ملی آمریکا با کسب ۵ امتیاز و یک پیروزی در ۳ بازی خود به عنوان تیم دوم گروه B به یک هشتم رسید. آمریکا با شکست دادن ایران راهی مرحله بعدی شد.

ورزشگاه دیدار هلند و آمریکا در یک هشتم نهایی

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

استادیوم بین‌المللی خلیفه

  • نام عربی: ملعب خلیفة الدولی
  • نام انگلیسی: Khalifa International Stadium
  • گنجایش: ۴۵ هزار و۴۱۶ نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۳ کیلومتر
  • آدرس: خیابان الواب، دوحه، قطر

استادیوم بین‌المللی «خلیفه» که توسط دو سازه قوسی شکل در بیرون خود، قابل تشخیص است، تنها ورزشگاه از هشت استادیوم جام جهانی این کشور است که برای جام جهانی ۲۰۲۲ از پایه ساخته نشده است.

این استادیوم که در سال ۱۹۷۶ میلادی در قطر افتتاح شده و در ۲۰۱۷ بازسازی شده است، نمادین‌ترین ورزشگاه در قطر به شمار می‌رود و به‌عنوان استادیوم ملی نیز شناخته می‌شود که در مرکز منطقه اسپایر شهر دوحه قرار دارد.

این منطقه به سبب مدرن بودن شهرت زیادی دارد و در جام جهانی ۲۰۲۲، مرکز مهمی برای گردشگران خواهد بود. در این ورزشگاه از تکنولوژی پیشرفته سرمایشی استفاده شده است که دمای هوا را برای برگزاری مسابقات در وضعیت متعادلی نگه می‌دارد.

در آخرین بازسازی ورزشگاه خلیفه ،۱۲ هزار صندلی برای مسابقات جام جهانی به ظرفیت ورزشگاه اضافه شده است. استادیوم بین‌المللی خلیفه در سال ۲۰۱۹ میزبان مسابقات جهانی دو و میدانی و جام جهانی باشگاه‌ها بوده است.

کد خبر 624040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.