صربستان ۲- سوئیس ۳/ دوئل اروپایی ها به نفع سوئیس

تیم ملی سوئیس با پیروزی مقابل صربستان به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور سوم گروه G جام جهانی ۲۰۲۲، امروز _جمعه، یازدهم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های صربستان و سوئیس در ورزشگاه ۹۷۴ شهر دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۳ بر ۲ سوئیس به پایان رسید.

دور سوم گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های صربستان و سوئیس

ورزشگاه: ۹۷۴ (دوحه)

گل‌ها: الکساندر میتروویچ (دقیقه ۲۶)، دوشان ولاهوویچ (دقیقه ۳۵) برای صربستان؛ ژردان شقیری (دقیقه ۲۰)، بریل امبولو (دقیقه ۴۴)، رمو فرولر (دقیقه ۴۸) برای سوئیس

اخطار: سرگی میلینکوویچ ساویچ (دقیقه ۴۷)، استراهینیا پاولوویچ (دقیقه ۵۶)، نمانیا گودلج (دقیقه ۸۱)، الکساندر میتروویچ (دقیقه ۸۲)، نیکولا میلنکوویچ (دقیقه ۵+۹۰)، ساشا لوکیچ (۱۰+۹۰) از صربستان؛ سیلوان ویدمر (دقیقه ۱۵)، روبن وارگاس (دقیقه ۳۴)، گرانیت ژاکا (دقیقه ۵+۹۰)، فابین شار (۹+۹۰) از سوئیس

صربستان: وانیا میلینکوویچ ساویچ، نیکولا میلنکوویچ، میلوش ولایکوویچ (۵۵- نمانیا گودلج)، استراهینیا پاولوویچ، آندریا زیوکوویچ (۷۸- نمانیا رادونجیچ)، سرگی میلینکوویچ ساویچ (۶۸- نمانیا ماکسیمووچ)، ساشا لوکیچ، فیلیپ کاستیچ، دوشان تادیچ (۷۸- فیلیپ جوریچیچ)، دوشان ولاهوویچ (۵۵- لوکا یوویچ) و الکساندر میتروویچ

سرمربی: دراگان استویکوویچ

سوئیس: گرگور کوبل، فابین شار، مانوئل آکانجی، ریکاردو رودریگز، سیلوان ویدمر، گرانیت ژاکا، رمو فرولر، جبرئیل سو (۶۸- ادمیلسون فرناندز)، روبن وارگاس (۸۳- کریستین فاسناخ)، ژردان شقیری (۶۹- دنیس زکریا) و بریل امبولو (۶+۹۰- نوا اوکافور)

سرمربی: مورات یاکین

داور: فرناندو راپالینی (آرژانتین)

شرح بازی:

صربستان و سوئیس در حالی به مصاف هم می رفتند که با توجه به شرایط جدول مصاف دو تیم به احتمال فراوان تیم دوم صعود کننده از این گروه پس از برزیل را مشخص می کرد. بازی در شرایطی آغاز شد که سوئیس با توجه به ۴ امتیازی بودن، با نتیجه تساوی هم صعود می کرد اما صربستان از این بازی قطعاً برد می خواست. با این حال سوئیس اصلاً رو به بازی تدافعی از دقیقه یک نیاورد و از همان ثانیه های ابتدایی بازی با ارائه فوتبالی رو به جلو به دنبال گلزنی بود. سوئیس که اولین موقعیت خطرناک خود را در دقیقه یک خلق کرد در دقیقه ۲۰ روی یک نفوذ از سمت چپ دروازه صربستان را باز کرد تا تصور شود کار صربستان برای بازگشت بسیار سخت باشد اما اینطور نبود. صربستان شش دقیقه بعد از دریافت گل روی یک ضربه سر هوشمندانه و زیبا از سوی میتروویچ بازی را به تساوی کشاند و در دقیقه ۳۵ روی اشتباه هافبک سوئیس در ارسال پاس، موقعیت ضد حمله برای صربستان فراهم شد و این ولاهوویچ، دیگر مهاجم صربستان بود که با فرصت طلبی تمام برای بار دوم دروازه سوئیس را باز کرد. در نیمه نخست اما این پایان کار نبود و در یکی از پرگل ترین نیمه اول های جام جهانی ۲۰۲۲، این سوئیس بود که این بار روی یک نفوذ از سمت راست گل تساوی را به ثمر رساند.

مانند نیمه نخست، سوئیس نیمه دوم را هم بهتر آغاز کرد و زودتر از حریف به گل رسید. تنها سه دقیقه پس از شروع بازی در نیمه دوم، روی یک همکاری تیمی از سوی شقیری، وارگاس و فرولر، گل سوم سوئیس به زیبایی به ثمر رسید. این بار اما خبری از بازگشت و جبران نتیجه از سوی صربستان نبود و مانند بازی قبل، صربستان در نیمه دوم افت کرد و نتوانست مانند نیمه نخست در خط حمله خطرناک ظاهر شود. سوئیس اما به خوبی بازی را اداره کرد و از برد خود محافظت کرد، برد سوئیس در آخرین دقایق این دیدار د به این دلیل حائز اهمیت شد که در بازی همزمان در اتفاقی عجیب کامرون دروازه برزیل را باز کرد و با نتیجه یک بر صفر، صدرنشین گروه و مدعی جام را شکست داد. در صورتی که سوئیس تساوی مقابل صربستان را برای صعود کافی می دانست، با پیروزی کامرون مقابل برزیل این کامرون بود که همراه با برزیل صعود می کرد اما سوئیس بازی خودش را برد تا بدون توجه به دیگر نتایج با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کند.

در مرحله یک هشتم نهایی برزیل به مصاف کره جنوبی می رود و سوئیس مقابل پرتغال صف آرایی می کند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۲۰- سوئیس) - نفوذ روریگز از سمت چپ با ارسال زمینی او به درون محوطه جریمه صربستان همراه شد و در ادامه توپی که پاولوویچ به طور ناقص دفع کرد به جبرئیل سو رسید و او با کمی حرکت در عرض توپ را برای شقیری کاشت تا او با ضربه ای دقیق از سمت راست محوطه جریمه دروازه صربستان را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۲۶- صربستان) - روی توپگیری از بازیکنان سوئیس در میانه میدان، موقعیت حمله برای صربستان از سمت چپ فراهم شد و در ادامه ارسال نرم تادیچ به مرکز محوطه جریمه با ضربه سر فوق العاده میتروویچ همراه شد تا بازی پس از شش دقیقه دوباره مساوی شود.

۱-۲ (دقیقه ۳۵- صربستان) - پاس رو به عقب اشتباه از بازیکنان سوئیس باعث یک ضد حمله خطرناک برای صربستان شد و در حالی که تادیچ در پشت محوطه جریمه سوئیس صاحب توپ بود با یک پاس رو به جلو ولاهوویچ را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او با یک ضربه دقیق دروازه سوئیس را باز کند.

۲-۲ (دقیقه ۴۴- سوئیس) - حمله خطرناک سوئیس با ارسال زمینی تیز و رو به جلوی ویدمر از سمت راست محوطه جریمه صربستان همراه شد تا در چند قدمی دروازه امبولو دروازه خالی را باز کند.

۳-۲ (دقیقه ۴۸- سوئیس) - توپ در پشت محوطه جریمه صربستان با ارسال نرم شقیری همراه شد و در محوطه جریمه با پاس پشت پای زیبای وارگاس موقعیت گلزنی برای فرولر مهیا شد تا او با ضربه ای دقیق یک کار تیمی زیبا را به گل ختم کند.

دقایق حساس:

دقیقه یک- تنها چند ثانیه پس از آغاز بازی روی یک ارسال که از سمت راست انجام شده بود ژاکا با شوتی محکم دروازه صربستان را تهدید کرد اما توپ پس از برخورد به مدافع صربستان به امبولو رسید و او در حالی که تنها دروازه بان را پیش رو داشت نتوانست دروازه را باز کند، در ادامه توپی که برگشت داده شده بود با ضربه پای راست ژاکا همراه شد که باز هم دروازه بان با واکنشی خوب توپ را برگشت داد.

دقیقه ۱۰- توپ در پشت محوطه جریمه سوئیس به زیوکوویچ رسید و او از فاصله ای نسبتاً دور دروازه سوئیس را نشانه گرفت و با شوتی محکم دروازه این تیم را تهدید کرد اما توپ پس از برخورد به تیر عمودی در برگشت هم ثمری برای صربستان نداشت.

دقیقه ۳۰- توپ ارسالی به پشت مدافعان صربستان به شقیری رسید اما ضربه او از درون محوطه جریمه راهی به چارچوب پیدا نکرد تا موقعیت خوب سوئیس برای پیش افتادن دوباره از دست برود.

دقیقه ۵۷- در شلوغی محوطه جریمه ضربه امبولو از دو قدمی دروازه از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۲- ضربه ایستگاهی سوئیس در دو ضرب به کمک ژاکا توسط آکانجی نواخته شد اما توپ با فاصله ای بسیار کم نسبت به تیر عمودی دروازه صربستان به بیرون رفت.

دقیقه ۹+۹۰- توپ سرگردان در محوطه جریمه سوئیس با ضربه خطرناک پای چپ رادونجیچ همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

با توجه به پیشینه مصاف های دو تیم در دقایق پایانی که بازی از حساسیت زیادی برخوردار شده بود درگیری بین بازیکنان دو تیم به وجود آمد و البته گفته شد درگیری هایی هم روی سکوها اتفاق افتاد که از اتفاقات تلخ جام جهانی به شمار می رفت.

بهترین بازیکن:

در پایان دیدار گرانیت ژاکا، کاپیتان سوئیس که یک روز خوب دیگر در خط هافبک سوئیس پشت سر گذاشت به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

کد خبر 624012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.