غنا و تکرار تاریخ با پنالتی تلخ از دست‌رفته مقابل اروگوئه+عکس

تیم‌ملی غنا در بازی حیاتی امشب مقابل اروگوئه، مانند جام‌جهانی ۲۰۱۰ یک پنالتی مهم را از دست داد و به قیمت حذف‌شان از جام‌جهانی ۲۰۲۲ تمام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های غنا و اروگوئه از ساعت ۱۸:۳۰ امشب _جمعه یازدهم آذرماه_ در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره با قضاوت دنیل سیبرت آلمانی، سومین و آخرین بازی مرحله‌گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را برابر یکدیگر برگزار کردند و اروگوئه تا پایان دقیقه ۵۵ با نتیجه ۲ بر صفر از سد غنا گذشته است.

دقیقه ۱۷ این دیدار، تیم‌ملی غنا صاحب یک‌ضربه پنالتی شد و سه دقیقه بعد با تایید VAR، آندره آیو پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت تا دروازه اروگوئه را باز کند؛ اما شوت پای‌چپ شماره ۱۰ باتجربه غنایی‌ها به‌سمت چپ دروازه اروگوئه، با واکنش دیدنی سرخیو روچت همراه شد و این فرصت طلایی برای ستاره‌های سیاه از دست رفت.

نکته خیلی‌جالب اینجاست که غنا سال ۲۰۱۰ نیز در یکی از خاطره‌انگیزترین و دراماتیک‌ترین دیدارهای تاریخ جام‌جهانی، دقیقه ۱۲۰ دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل همین اروگوئه، با خطای‌هند لوئیس سوارز و جلوگیری وی از باز شدن دروازه لاسلسته، صاحب پنالتی شد اما آساموآ ژیان ستاره وقت غنا توپ را به تیرک افقی دروازه کوبید و در نهایت تیم‌ملی غنا در ضربات‌پنالتی مقابل اروگوئه شکست خورد و از جام به تلخ‌ترین و تراژیک‌ترین شکل ممکن حذف شد.

غنا و تکرار تاریخ با پنالتی تلخ از دست‌رفته مقابل اروگوئه+عکس

اکنون نیز در شرایطی‌که غنایی‌ها گفته بودند برای گرفتن انتقام به‌مصاف اروگوئه آمده‌اند؛ تاریخ تکرار شد و با از دست‌دادن پنالتی سرنوشت‌ساز، در عرض شش‌دقیقه دو گل دریافت کردند و در آستانه حذف از مرحله‌گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرار دارند؛ آن‌هم درحالی‌که با تساوی مقابل اروگوئه نیز می‌توانستند راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شوند اما باز هم یک پنالتی از دست‌رفته آرزوهای ستاره‌های سیاه را بر سرشان آوار کرد.

غنا همچنین اولین تیم در تاریخ جام‌های جهانی است که در دو مسابقه مقابل یک رقیب خاص (اروگوئه) پنالتی از دست می‌دهد.

کد خبر 623966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.