دشمن از ایران مملکتی برده و تسلیم می‌خواهد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن از ایران مملکتی می‌خواهد که برده و تسلیم آن‌ها باشد به همین دیل هرروز قطعنامه علیه این کشور تصویب می‌کند، امروز در دنیا ارزشی برای آمریکا و اروپا باقی نمانده است، همه می‌دانند مکتب آمریکا و اروپا چیزی جز استکبار و استعمار و کدخدایی دنیا نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امروز _جمعه یازدهم آذرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: اگر تقوا که گوهر گران‌بهایی است در وجود ما ایجاد نشود، قرآن نیز ما را حمایت نمی‌کند و در مسیر خدا و انسانیت قرار نخواهیم گرفت، قرآن بدون شک هدایت‌گر متقین است تا گوهر گران‌بهای تقوا در ما نباشد به احکام اسلام و قرآن نیز توجهی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تقوای الهی سرچشمه تمام موفقیت‌ها و خوشبختی‌ها است، افزود: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید، تقوای الهی را در مقابل خدایی که روزی داده است؛ پیشه خود قرار دهید. خدا اجازه نداده درمانده شوید و شما را آفریده و بهشت را برای شما آماده کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه قرآن می‌فرماید اگر قرار بود در این دنیا زنده بمانید سزاوارترین انسان‌ها سلیمان بود که جن و انس تحت فرمان او قرار گرفتند و همه چیز در اختیار او بود، تصریح کرد: مرگ لحظه‌ای به حضرت سلیمان مهلت نداد و او همه چیز را رها کرد و از دنیا رفت.

وی اضافه کرد: سلطنت‌ها، ریاست جمهوری‌ها، وزارت‌ها، نمایندگی‌ها، اجتهادها، مرجعیت‌ها و کاسبی‌ها تمام می‌شود، آنچه می‌توانیم با خود ببریم و برای ما بوده، تقوا است.

میردامادی با اشاره به دوازدهم آذرماه روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: روزها، هفته‌ها و ماه‌ها بزرگان، علما، دانشمندان و متفکران مذاکره کردند تا این روز به تصویب برسد؛ این اقدام توسط آیت الله بهشتی صورت گرفت و قانون اساسی را به گونه‌ای تنظیم کردند که هیچ شیطان، دشمن و مخالفی نمی‌تواند کوچک‌ترین خللی در این مملکت و جمهوری اسلامی به وجود آورد. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، کامل‌ترین و جامع‌ترین قانون و مورد رضایت امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اولین نیرویی که از عراق به طور کلی زمین‌گیر شد، قدرت دریای عراق به دست دریادلان قهرمان جمهوری اسلامی بود، گفت: در طول تاریخ ساختن کشتی‌های دنیاپیما و اقیانوس پیما از اقدامات افتخار آفرین نیروی دریایی است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در هفته گذشته، اظهار کرد: توصیه‌ها و رهنمودهای حکیمانه ایشان راهگشایی بود، برای اینکه از نیرو و نعمت بزرگ دریا که در شمال و جنوب است، استفاده بیشتر و بهینه صورت گیرد تا به عنوان ذخیره، قدرت و افتخار برای کشور محسوب شود.

وی پیشاپیش شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و افزود: الگوی زنان اسلام حضرت زهرا است، عالمه و مجاهده و اهل سخن و دفاع و حمایت و جهاد بود که در راه حق و حقیقت و دفاع از حقیقت به مقام شهادت رسید. ۱۴۰۰ سال می‌گذرد که نام این حضرت در همه دنیا منتشر شده است؛ به گفته مسئولان و بر اساس برآوردها بزرگترین و بیشترین اسمی که والدین بر روی فرزندان دختر خود برمی‌گزینند؛ فاطمه، زهرا، زینب و نرجس خاتون است.

از هر سه زن به یک نفر در آمریکا تجاوز می‌شود

میردامادی با بیان اینکه در تمام دنیا معروف است که از هر سه زن در آمریکا یک نفر مورد تجاوز قرار می‌گیرد، ادامه داد: در هر ۷۳ ثانیه به یک نفر تجاوز می‌شود، ۵۸ درصد زنان در تردد شبانه می‌ترسند.

وی با اشاره به شعار زن، زندگی و آزادی، تصریح کرد: در کشورهای بیگانه سالانه به ۴۵ درصد از زنان زندانی تجاوز می‌شود و روزانه پنج کودک به دلیل تجاوز کشته می‌شوند همچنین به یک سوم دختران قبل از ۱۸ سالگی تجاوز می‌شود و ۸۱ درصد از دانش‌آموزان آزار جنسی را در مدرسه تجربه می‌کنند. ۷۰ درصد زنان پزشک حداقل یک‌بار مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند؛ از این رو آن‌ها می‌خواهند زنان ایران مانند آن‌ها شوند؟ زنی که عمری مجتهده، عالمه، مربی، زن، مادر، معلم و پزشک است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: زنان و پرستاران زن بسیار متعهدی در کشور داریم و حوزه علمیه بانوان مجتهده تربیت می‌کند، زنان شاعره، عارفه، عالمه و زنانی که افتخار هستند و در تاریخ نام آن‌ها می‌درخشد را پشت سر بگذاریم و سر برهنگی و بی‌بند و باری را پیشه کنیم؟ آیا انصاف است؟

وی خاطرنشان کرد: اگر مسلمان باشید و به سمت قرآن حرکت کنید، می‌بینید قرآن درباره حجاب و عفاف در مقابل بی‌بند و باری، بهم ریختن اعتماد خانواده‌ها چه توصیه‌هایی کرده است. قرآن خطاب به پیامبر اکرم (ص) فرموده است به مردها بگویید چشمان خود را از نگاه نامحرم فرو ببندند و بدن خود را بپوشانند. اگر جامعه پاک می‌خواهید که زن و مردم بهم اعتماد داشته باشند و در خانواده‌ها محبت، مهر و اعتماد باشد باید به این دستور عمل کرد و به زنان مومنه هم بگویید به مرد نامحرم نگاه نکنند و بدن خود را بپوشانند حتی کفشی به پا نکنند که صدای کفش و پای آن‌ها را نامحرم بشنود زیرا باعث فساد در جامعه می‌شود.

میردامادی افزود: حتی به پیغمبر فرمودند به زنان و دخترانت بگو چادر به سر کنند و خود را بپوشانند، زیرا شهوت‌ران، عیاش و چشم‌های ناپاک آن‌ها را اذیت نکند همچنین زنان زیبا و دلربا صحبت نکنند چون انسانی که قلب آن بیمار باشد، به آن‌ها توجه می‌کند، این موارد دستورات انسان‌ساز اسلام است.

وی تصریح کرد: نگاه شوهر به زن در آمریکا نگاه دوستانه و همسرانه نیست، این در حالی است که در ایران زن و مرد ۷۰ سال با هم زندگی می‌کنند و فرزندان خوب تربیت کرده و با پاکی، حجاب و عفت زندگی می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به هفته بسیج گفت: امام خمینی در سال ۶۷ یعنی ۹ سال پس از تشکیل بسیج فرمودند، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان است، بسیجی بودن را افتخار خود می‌دانیم و دست بسیجیان را می‌بوسیم همچنین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره بسیج فرمودند بسیجی بدون توقع توقف و بدون تظاهر وارد میدان جهاد و خدمات می‌شود و خطرات آن را به جان می‌خرد، از این رو دیدیم که بسیجیان در زمان بحران، زلزله، بیماری و سیل چگونه در میدان حاضر شدند.

دشمن از ایران مملکتی می‌خواهد که برده و تسلیم آن‌ها باشد

وی تصریح کرد: دشمن از ایران مملکتی می‌خواهد که برده و تسلیم آن‌ها باشد به همین دلیل هرروز قطعنامه علیه این کشور تصویب می‌کند. امروز در دنیا ارزشی برای آمریکا و اروپا باقی نمانده است؛ همه می‌دانند مکتب آمریکا و اروپا چیزی جز استکبار و استعمار و کدخدایی دنیا نیست.

میردامادی به مسئولان توصیه کرد: این ملت همه چیز خود را برای اسلام و جمهوری اسلامی داده‌اند؛ همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند به صورت شبانه‌روزی خدمت کنید و اجازه ندهید این ملت رنجیده شود، دشمن امروز بیش از هر چیز به دنبال ناامید کردن مردم است، اجازه ندهید مردم ناامید شوند.

کد خبر 623902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.