ایجاد فضاهای شهری جدید برای نوجوانان شهر/ امکان گفت‌وگوی آزاد با دانش‌آموزان فراهم شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه قصد داریم مدت زمان انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس را به پنج دقیقه برسانیم، گفت: زمانی که توانستیم بهترین خدمات را از مسیر حمل‌ونقل عمومی ارائه دهیم، می‌توانیم از شهروندان دعوت کنیم از وسیله شخصی برای تردد استفاده نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _جمعه یازدهم آذرماه_ در برنامه بی‌واسطه «نشست نوجوانان نصف جهانی با مسئولان شهری» اظهار کرد: صحبت‌ها و نظرات شما دانش‌آموزان که امروز به این نشست دعوت شدید، صحبت نسل شما است، بنابراین امیدواریم با این نگاه واقعیت‌هایی که از چشم ما پنهان است را از زاویه دید شما ببینیم.

وی ادامه داد: از معاونت فرهنگی می‌خواهم که دانش‌آموزان جلسه‌ای با نمایندگان مجلس برنامه‌ریزی تا آنها درخواست‌های خود را مطرح کنند.

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال یکی از نوجوانان مبنی بر سن بهره‌مندی از بعضی امکانات کمتر از ۱۸ سال شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه تحقیق کنید و سنی را پیشنهاد دهید تا از طریق نمایندگان مجلس پیگیری شود، این نشست می‌تواند نقطه آغاز برای پیگیری این موضوع باشد.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری موضوع گام دوم انقلاب را مطرح کردند، تصریح کرد: این به بدین معنا است که به میدان بیایید و عرصه برای شما باز است، مدیریت شهر نیز در حد توان عرصه را برای شما باز کرده و می‌کند.

وی اظهار کرد: اصفهان شهری است که از گذشته ادیان در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی کرده‌اند و در تعامل بوده‌اند.

اتوبوس به حد کافی خریداری شده است

شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت آلودگی هوا گفت: علاقه‌مند هستیم پویش هوای پاک را فعال کنیم، اما پیش نیاز آن داشتن حمل و نقل عمومی منظم و سریع است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا مدت انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس را به پنج دقیقه برسانیم که در بعضی خطوط بر اساس آخرین گزارش دو تا پنج دقیقه است، تصریح کرد: البته زمان انتظار بعضی خطوط نیز بین هفت تا ۱۵ دقیقه است، بنابراین زمانی که توانستیم بهترین خدمات را از مسیر حمل‌ونقل عمومی ارائه دهیم، می‌توانیم از شهروندان دعوت کنیم از وسیله شخصی برای تردد استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه اتوبوس به حد کافی خریداری شده است، اما به اندازه کافی راننده نداریم، خاطرنشان کرد: از اینکه امروز مسائل مختلف شهری را از زبان شما نوجوانان شنیدم، بسیار خرسندم، تصور نمی‌کردم، نوجوانان تا این اندازه به مسائل شهر حساس باشند.

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت باغ‌های بانوان در سطح شهر، اضافه کرد: در این راستا به دنبال تعریف فضای جدید برای بانوان و دختران شهر هستیم که تاکنون چند مدل تعریف شده است، اما هنوز قطعی نشده است؛ اگر شما دانش‌آموزان ایده‌ای دارید در اختیار مدیریت شهری قرار دهید، زیرا در بودجه ۱۴۰۲ برای احداث و ایجاد چنین فضاهایی ارقامی را پیش‌بینی خواهیم کرد.

امکان گفت‌وگوی آزاد نوجوانان فراهم شود

قاسم زاده گفت: در آخرین میز فرهنگ شهرداری تصمیم گرفته شد تا طرح شهر کودک و نوجوانان یا دهکده نوجوان که هنوز نام آن هم قطعی نشده است، شکل بگیرد که در این راستا نوجوانان شهر نیز می‌توانند برای ایجاد آن کمک و ایده‌پردازی کنند و به دست مدیریت شهر برسانند.

وی افزود: یکی از آرزوهای مدیریت شهری این است که فضاهای جدید شهری برای جوان و نوجوان پیش‌بینی و ایجاد کند، در این راستا هر کدام از نوجوانان که تا یک ماه آینده بهترین ایده‌ها را ارائه کند، جوایزی به آن اختصاص خواهیم داد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه باید فضایی تعریف شود تا امکان گفت‌وگوی آزاد و راحت نوجوانان در شهر فراهم شود، افزود: پاتوق‌های گفت‌وگو باید در شهر ایجاد شود تا نوجوانان حرف خود را بزنند، در واقع باید بدون آنکه همدیگر را قضاوت کنیم با آرا و اندیشه همدیگر آشنا شویم.

وی اضافه کرد: با ایجاد فضای گفت‌وگو در شهر حداقل احترام را باید برای نوجوانان قائل شویم تا بدانند تریبونی در شهر دارند، به عنوان شهردار اصفهان از این اقدام پشتیبانی می‌کنم و امیدوارم سازوکار آن با مشورتی که با نوجوانان می‌شود، فراهم شود.

قاسم‌زاده تصریح کرد: سطح‌های ارتباط بسیار متفاوتی بین دختران و پسران وجود دارد، نخستین سطح ارتباطی، ارتباط ذهنی شناختی بین یکدیگر است، گام دوم سطح ارتباط بین دختران و پسران سطح شناختی_اجتماعی نام دارد که ارتباط تا این سطح با یکدیگر هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: بیشتر کارشناسان معتقدند ورود به سطح بالاتر که سطح ارتباطی احساسی و عاطفی است می‌تواند برای نسل نوجوان خطرآفرین باشد، چراکه نسل نوجوان دوران غلبه هیجان است و فرصت تفکر و عقلانیت را از ما می‌گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دوره نوجوانی و اوایل جوانی تفکیک و تشخیص بین عقل و احساس بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم محیط‌هایی را در شهر چون پاتوق‌های فرهنگی ایجاد کنیم که نوجوانان بلوغ رشدی خود را به منصه ظهور برسانند.

کد خبر 623897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.