معرفی کتاب مادام بواری اثر گوستاو فلوبر
کتاب مادام بواری

کتاب مادام بواری نخستین و برجسته‌ترین اثر گوستاو فلوبر، نویسنده مشهور فرانسوی است که اهمیت ویژه‌ای در تاریخ ادبیات داستانی دارد. خلاصه کتاب مادام بواری، حکایت از دختری روستایی دارد که اشتیاق به ثروت و جامعه‌ای سطح بالا، او را به سمت رفتاری مردانه سوق می‌دهد. "با ما همراه باشید"

گوینده: مانیا مردانی

دانلود صوت

در بخشی از کتاب مادام بواری می‌خوانیم:

صورت رنگ پریده‌اش که کلاه بدون لبه‌ی او را در بر گرفته بود، بیشتر از سیب پلاسیده‌ای چین و چروک داشت و از آستین ژاکت قرمز رنگش دو دست بلند مشخص بود.

گرد و غبار انبار گاو یونجه، بتاس شستشو بربلی پشم‌ها به حدی دست‌های او را زبر و خشن کرده بود. گویی دست‌هایش کثیف بودند، در صورتی‌که آن‌ها را با آب تمیز شسته بود. و به خاطر کار و زحمت زیاد نیمه‌بسته بودند. این دست‌ها نشانه رنج و زحمت‌های او بودند. یک نوع خشکی رهبانی در صورتش موج می‌زد و هیچ‌گونه غم و شادی چهره سرد او را سست نمی‌کرد.

به خاطر زندگی طولانی که با حیوانات داشت، همانند آن‌ها ساکت و بی‌زبان شده بود. برای اولین‌بار بود که خود را در میان جمعیتی به این زیادی می‌دید و قلبا از پرچم‌ها، طبل‌ها، مردان کت‌پوش و آقای مشاور می‌ترسید. او بدون حرکت ایستاده بود و نمی‌دانست به جلو بدود یا که فرار کند و اینکه چرا جمعیت او را به سمت سکو فشار می‌دهند و اعضای هیئت به او لبخند می‌زنند. بله، این مظهر نیم قرن بردگی در مقابل این بورژوهای درخشنده ایستاده بود.

کتاب صوتی رایگان مادام بواری بزودی در رادیو ایمنا آماده پخش و دریافت برای شما شنوندگان عزیز خواهد بود.

کد خبر 623892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.