رسیدگی به پرونده عاملان شهادت «روح‌الله عجمیان» ادامه دارد

رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به ادامه رسیدگی به پرونده عاملان شهادت «روح‌الله عجمیان» در کرج گفت: سومین جلسه رسیدگی به این پرونده شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین فاضلی هریکندی اظهار کرد: جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۵ نفر از افراد دخیل در ناآرامی‌های روز دوازدهم آبان در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج که به انسداد آزادراه کرج - قزوین و نیز شهادت سید روح‌الله عجمیان منتهی شد، از روز گذشته در دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز آغاز شد.

وی با بیان اینکه ناآرامی‌های دوازدهم آبان به‌دنبال فراخوان شبکه‌های معاند برای تجمع و به بهانه مراسم چهلم یکی از جان‌باختگان در بهشت سکینه کرج شکل گرفت، افزود: این تجمع غیرقانونی به ایجاد زنجیره انسانی برای انسداد آزادراه منتهی شد و یکی از بسیجیان مدافع امنیت نیز که برای رفع انسداد مسیر در محل حضور یافته بود، توسط اغتشاشگران شناسایی شد و با ضربات متعدد چاقو، سنگ، مشت و لگد به شهادت رسید.

رئیس کل دادگستری البرز تصریح کرد: بلافاصله پس از وصول گزارش، دستورات قضایی برای شناسایی مرتکبان این جنایت صادر، و نخستین متهمان از همان شب حادثه شناسایی و دستگیر شدند و تا به امروز برای ۱۵ نفر از مسببان که هر یک به نوعی در این حادثه نقش داشتند، کیفرخواست صادر شده و امروز نیز دومین جلسه رسیدگی به اتهامات آنها برگزار می‌شود.

فاضلی هریکندی گفت: متهم ردیف اول، «محمدمهدی کرمی»، پس از اینکه اغتشاشگران شهید عجمیان را به‌عنوان بسیجی شناسایی و تعقیب می‌کنند و در حالی که آن مرحوم قصد فرار داشته، با سنگ به پشت سر وی ضربه وارد کرده و او را متوقف می‌کند و با ضربات مشت و لگد، به نواحی مختلف بدن وی ضربه وارد کرده و سپس بدن برهنه و نیمه‌جان وی را بر روی آسفالت خیابان می‌کشد.

وی اضافه کرد: متهم ردیف دوم، «سید محمد حسینی»، با استفاده از چاقو چند ضربه به ناحیه شکم مرحوم وارد می‌کند. متهم ردیف سوم، «آرین فرزام‌نیا» که همراه دو نفر از دوستان خود در تجمع غیرقانونی شرکت داشته نیز، چند ضربه چاقو به شهید وارد کرده است.

رئیس کل دادگستری البرز ادامه داد: دیگر متهمان، «امین‌مهدی شکراللهی»، «رضا آریا» که با پوتین کار دارای نوک فلزی چند ضربه به شهید وارد کرده است، «مهدی محمدی» با خود پنجه بوکس همراه داشته، «شایان چارانی»، «محمدامین اخلاقی»، «حمید قره‌حسنلو»، «امیرمحمد جعفری»، «رضا شاکر»، «فرزانه قره‌حسنلو»، «جواد زرگران»، «بهراد علی‌کناری» و «علی معظمی گودرزی» هستند که هر یک به‌نوعی در انسداد آزادراه، حمله به ماموران حافظ امنیت و حمله به شهید عجمیان دخالت داشته‌اند.

فاضلی هریکندی به موارد اتهامی متهمان اشاره و بیان کرد: اتهامات متهمان «افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی کشور و تمامیت جسمانی افراد» و «حمله به نیروی مقاومت بسیج که به اخلال شدید در نظم عمومی و ایجاد ناامنی در کشور و شهادت بسیجی سید روح‌الله عجمیان منتهی شد»، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» است.

وی یادآور شد: کیفرخواست صادرشده مستند به فیلم‌های موجود از صحنه شهادت مرحوم، گواهی پزشکی قانونی که علت فوت را خونریزی شدید داخلی در اثر ضربات چاقو و پارگی کبد ناشی از اصابت جسم سخت مطرح کرده، بازسازی صحنه جرم و اقاریر متهمان است.

رئیس کل دادگستری البرز درباره مدت‌زمان رسیدگی به این پرونده گفت: با توجه به تعدد عناوین اتهامی و تعداد متهمان، جلسات رسیدگی به‌صورت متوالی در روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت و پس از ختم دادرسی در مهلت قانونی، حکم مقتضی بر اساس مقررات قانونی از سوی دادگاه صادر خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 623806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    5 5
    تو رو خدا این وحوش داعشی رو در ملأ عام زجرکش کنید واقعا از شهادت این بسیجی عزیز دلم به درد اومد و حالم بدشد
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    4 5
    همه شون دروغ میگن که تحت تاثیر شبکه های معاند قرار گرفتن، فقط میخان فعلا از مهلکه جون سالم به در ببرن و بعدا باز به همین کارهای کثیف شون ادامه بدن.. خدا لعنتشون کنه که چطوری دلشون میاد جوون مردم رو بُکشن