«هروه رنار» قربانی خشم مردم عربستان می‌شود؟

پس از حذف تیم ملی فوتبال عربستان از مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲، با وجود عملکرد خوب رنار و تیمش و پیروزی مقابل آرژانتین، سرمربی فرانسوی شاهین‌های عربی در آستانه اخراج از سمت خود قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال عربستان در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، پس از یک نمایش خوب و کسب سه امتیاز و مهم‌تر از همه پیروزی مقابل آرژانتین به‌عنوان یکی از شانس‌های قهرمانی دنیا، برابر لهستان و مکزیک تن به شکست داد و در مرحله گروهی حذف شد.

به‌دنبال حذف عربستان در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲، سایت «اسپورت ۳۶۰» عربستان گزارش داد که به‌نظر می‌رسد شمارش معکوس برای جدایی هروه رنار از سمت سرمربیگری تیم ملی عربستان آغاز شده است.

این سرمربی فرانسوی از سال ۲۰۱۹، هدایت تیم ملی فوتبال عربستان را به‌عهده داشته و قرارداد فعلی‌اش نیز پیش از آغاز رقابت‌های جام‌جهانی تمدید شد و تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد؛ اما با توجه به خشم مردم عربستان بابت حذف تیمشان از بیست و دومین دوره جام‌جهانی، اتحادیه فوتبال عربستان ممکن است مجبور شود قرارداد او را فسخ کند.

بر اساس ادعای بعضی رسانه‌های عربستانی، یاسر آل‌مسحل، رئیس اتحادیه فوتبال عربستان، تمایل دارد رامون دیاس، سرمربی آرژانتینی الهلال، را به‌عنوان جانشین هروه رنار انتخاب کند.

رنار در کنفرانس خبری پس از بازی مقابل مکزیک گفته بود: به بازیکنانم به‌خاطر عملکردشان در این جام‌جهانی تبریک گفتم، اما واقعیت این است که حقمان نبود این بازی را ببریم. صعود به دور دوم جام‌جهانی همیشه کار سختی بوده است و عربستان هم از سال ۱۹۹۴ به بعد نتوانسته این کار را انجام دهد. پیش از این بازی، رؤیای صعود داشتیم، اما با توجه به آنچه در بازی گذشت، حقمان نبود صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی عربستان به‌خوبی شاگردانش را روانه مسابقات جام‌جهانی کرد و در گروه سوم مقابل تیم‌هایی که همیشه شانس اصلی صعود هستند، با تنها یک امتیاز کمتر نسبت به لهستان، به هدف خود یعنی صعود نرسید، اما نمی‌توان عملکردشان را ضعیف توصیف کرد؛ با وجود این فدراسیون فوتبال عربستان هنوز تصمیم نهایی خود را درباره همکاری یا قطع همکاری با رنار اعلام نکرده است.

کد خبر 623783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.