از کاهش ۵۰ نقطه حادثه‌خیز تا آشکارسازی ۷۶ گذرگاه عابر پیاده

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اقدامات اخیر این معاونت در راستای افزایش ایمنی شهروندان را تشریح کرد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در راستای تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی»، رویکرد حمل‌ونقل انسان‌محور را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل انسان‌محور در مقابل حمل‌ونقل خودرومحور مطرح می‌شود، ادامه داد: این موضوع در ادبیات تخصصی نیز تعریف شده و دارای مبانی است؛ بدان معنا که در حمل‌ونقل خودرومحور شهر برای تردد خودروها آماده‌سازی می‌شود، اما در نوع انسان‌محور شهر برای عبور و مرور انسان‌ها آماده می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این امر مصادیق خود را در انواع جابه‌جایی‌ها از جمله عابران پیاده، دوچرخه و حمل‌ونقل همگانی نشان می‌دهد؛ همچنین در نوع انسان‌محور، در حقیقت خودرو بخشی از سیستم حمل‌ونقل است، اما تاکید اصلی افرادی هستند که به‌عنوان موجودات زنده در شهر تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در راستای حمل‌ونقل انسان‌محور در شهر اصفهان اقدامات مختلفی انجام شده است، تاکید کرد: ایمنی به‌عنوان نخستین مبحث در این راستا مطرح می‌شود که به کاهش تصادفات و احساس امنیت عبور و مرور برای تمام افرادی که داخل شهر تردد می‌کنند، توجه دارد و بر این اساس رفع نقاط حادثه‌خیز در شهر اصفهان مدنظر قرار گرفت که اکنون این نقاط از ۶۵ مورد به ۱۴ نقطه کاهش پیدا کرده است.

حق‌شناس تصریح کرد: آمار تصادفات گویای این موضوع است و بر اساس گزارش‌های پزشکی قانونی، هر سال شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در سطح معابر شهری اصفهان بوده‌ایم، به گونه‌ای که در سال ۹۸ و ۹۹ کاهش تلفات در اثر تصادف به دلیل شیوع کرونا و خلوت شدن شهر بوده است و در سال ۱۴۰۰ نیز کاهش تلفات و کاهش ۱۲ درصدی تصادفات را شاهد بودیم.

وی افزود: علاوه بر ایمن‌سازی معابر و گذرهای عابر پیاده، برای ۷۶ نقطه، آشکارسازی گذرگاه‌های عابرپیاده با نورپردازی و اصلاح خطوط انجام شده است و با توجه به شعار «محله‌محوری» شهرداری در سطح محله‌های مختلف اصفهان نیز ایمنی و کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک را در دستور کار قرار داد.

کد خبر 623747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.