از ظرفیت‌های خیران باید برای پیشرفت شهر بهره برده شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نبود امکان کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی جدید، باید از ظرفیت‌های خیران برای پیشرفت شهر بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _پنجشنبه دهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شوراهای اسلامی به منظور پیشبرد امور باید اتحاد و همدلی خود را حفظ کنند، همچنین نباید تفکر منطقه‌ای در شوراهای اسلامی فرادست حاکم شود، بلکه اعضای حاضر نماینده کل استان و شهرستان هستند و باید برای کل استان برنامه داشته باشند.

وی افزود: در جلساتی که شوراهای اسلامی با حضور مدیران برگزار می‌کنند، مشکلات به گونه‌ای جمع‌بندی و ارائه شود که بتوانند مصوبه در خصوص مجوز و اعتبارات لازم را دریافت کنند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مهم‌ترین معضلات اجتماعی استان، گفت: آب استان از جمله موضوعاتی است که تنش‌های اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد لذا تلاش در جهت رفع این مشکل توسط شوراهای اسلامی بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دوره گذشته شورای اسلامی، بزرگان طوایف دور هم جمع شده و میثاق‌نامه‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه برگزاری مراسم‌ها به امضا رسید و اجرایی شد، البته شیوع کرونا نیز در محدودیت برگزاری این مراسم‌ها بی‌تأثیر نبود.

چهلگردی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نبود امکان کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی جدید، باید از ظرفیت‌های خیران برای پیشرفت شهر بهره برد، تصریح کرد: آرامستان جدید شهر سامان از چند سال قبل راه‌اندازی شده است، اما امکانات زیرساختی مناسبی نداشته است، در نهایت با کمک خیران سرویس بهداشتی با ۱۲ چشمه و اعتبار حدود ۱۵۰ میلیون تومان احداث شد.

وی با بیان اینکه زمینی بین سه راهی هتل و پل چلوان وجود دارد که قرار است بنیاد مسکن به هلال احمر واگذار کند، گفت: در حال حاضر یکی از خیران که پیگیر آغاز ساخت‌وساز ساختمان امداد و نجات هلال احمر بوده است، با توجه به موانع فراوان، دلسرد شده و نیازمند همکاری متولیان است تا کار را آغاز کند.

کد خبر 623727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.