مهاجرت به مرکز شهرستان لردگان زیاد است

عضو شورای اسلامی شهر لردگان گفت: مهاجرت از روستاها به مرکز شهرستان زیاد است. این شهرستان با وجود بیش از ۳۰۰ روستا، بیشترین تعداد روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری را دارد.

محمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر لردگان رشد جمعیتی زیادی دارد که علت آن افزایش مهاجرت روستاییان به این شهر است زیرا مردم با خشکسالی و کم‌آبی مواجه هستند و شرایط کشاورزی در روستاها برای آن‌ها فراهم نیست.

وی افزود: شهرستان لردگان با وجود بیش از ۳۰۰ روستا، بیشترین تعداد روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری را دارد، لذا مهاجرت به مرکز شهرستان زیاد است و مهاجران با ورود به شهر لردگان خواستار زمین برای سکونت هستند؛ با توجه به لزوم انجام طرح تفکیک، این مهم توسط شهرداری انجام شده است، اما وقتی بررسی می‌کنیم که درآمد حاصل از آن کجا رفته است، می‌بینیم که عملکردها درست نبوده است.

عضو شورای اسلامی شهر لردگان تصریح کرد: طرح‌های تفکیک که در گذشته انجام شده، ناقص مانده است، حتی کارخانه آسفالت، سنگ‌فرش خیابان، کشتارگاه صنعتی متعلق به شهرداری، غسالخانه و آرامستان در شأن مردم تدارک دیده نشده است تا درآمدی نیز برای شهرداری باشد؛ شهرداری لردگان در حال حاضر هیچ درآمدی ندارد.

وی گفت: برخی مردم از شهرداری شکایت کردند؛ دلیل این شکایت دریافت بیش از حق شهرداری از مردم در زمینه طرح‌های تفکیکی بود، پرسش این است که درآمد این طرح‌های تفکیکی کجا هزینه شده است که شهرداری در حال حاضر ماشین‌آلات محدود و فرسوده دارد و سرمایه‌گذاری و پس‌اندازی نیز ندارد؟.

نادری با بیان اینکه کشتارگاه شهر لردگان که متعلق به شهرداری است، در قسمت ورودی و شمال شهر قرار دارد، گفت: با توجه به مسکونی بودن این منطقه، فعالیت کشتارگاه با اعتراض ساکنان اطراف روبه‌رو شده است، همچنین کنار کشتارگاه، شهربازی قرار دارد و روبه‌روی آن فضای سبز شهر است که مردم به دلیل اینکه فضای سبز دیگری در شهر نیست، شب‌ها در این مکان اوقات فراغت خود را سپری می‌کنند؛ این در حالی است که به دلیل وجود کشتارگاه در این محل سگ‌های ولگرد زیادی وجود دارد و بهداشت و سلامت مردم را تهدید می‌کند.

کد خبر 623722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.