اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه بیوگاز شهر چالوس

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر چالوس با اشاره به فراخوان پروژه بیوگاز شهر چالوس گفت: این پروژه با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در مرحله انجام فراخوان است.

سلمان کیادلیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه مشکلات زیست‌محیطی شهر چالوس از طریق بخش خصوصی در حال رفع شدن است، اظهار کرد: در بخش زباله و فاضلاب شهری از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای رفع مشکل بهره خواهیم گرفت.

وی در خصوص پروژه بیوگاز این شهر، تصریح کرد: این پروژه با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در حال انجام فراخوان است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر چالوس با بیان اینکه دفع فاضلاب‌های خانگی توسط تانکرداران در حاشیه رودخانه، مورد انتقاد شهروندان و علاقه‌مندان محیط زیست و رفع آن دغدغه مدیریت شهری بوده است، تصریح کرد: کلنگ‌زنی یک واحد تصفیه‌خانه در راستای کاهش این مشکلات با همکاری آبفای شهرستان و مشارکت بخش خصوصی انجام شده است که امیدواریم سهم مهمی در کاهش اثرات زیست‌محیطی این مشکل داشته باشد.

وی با بیان اینکه زمین ۷۱۸ متری تصفیه‌خانه جدید در محوطه تصفیه‌خانه شهرستان چالوس در نظر گرفته شده و اعتبار شش میلیارد تومانی به صورت قرارداد ۱۰ ساله با روش BOT اجرا خواهد شد، افزود: با ارائه یارانه ۵۰ درصدی برای تانکرداران، انگیزه مشارکت در تحویل فاضلاب به این بخش را افزایش خواهیم داد.

کیادلیری ادامه داد: نهایی شدن قرارداد پنج هزار هکتار زمین جنگلی برای استفاده در بخش گردشگری از دیگر برنامه‌های این کمیسیون و مدیریت شهری چالوس است.

وی زمان تحویل پروژه پیش تصفیه فاضلاب خانگی را حدود هشت ماه اعلام کرد و گفت: شرکت عمران احداث اکباتان به عنوان سرمایه‌گذار در این پروژه حضور دارد.

کد خبر 623707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.