ارتقای کیفیت زندگی شهری با مشارکت دانش‌بنیان‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه نیازها و مسائل شهر را می‌توان از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان پیش برد، گفت: لیست نیازهای فناوری شهرداری اصفهان مشخص شده است، بنابراین امیدواریم با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت رفع آنها برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان برآییم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _پنجشنبه دهم آذرماه_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور که با موضوع «فصلی نو در حمایت از زیست‌بوم فناوری» برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری به منظور برقراری ارتباط و تعامل با مراکز نوآور و فناوری با مراکز نوآوری دانشگاه‌های مختلف جلسات متعددی برگزار شده است، زیرا معتقد هستیم می‌توان نیازها و مسائل شهرداری را از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان پیش ببریم.

وی ادامه داد: در این راستا به تازگی جلسه سه‌جانبه‌ای با حضور شهرداری، شهرک علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های فعال دانش‌بنیان متناسب با موضوعات برگزار شده است تا بتوانیم پروژه‌ها را تا مرحله اجرایی هدایت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه فناورانه و نوآوری انجام شده است، به عنوان مثال در حوزه‌های عمران شهری، حمل‌ونقل عمومی و عرصه‌های فرهنگی با شرکت‌های دانش‌بنیان پروژه اجرا کرده‌ایم.

ابراهیمی با اشاره به برنامه پنجشنبه‌های فناور که اول هر ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این ویژه برنامه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان به بیان چالش‌ها، راهکارها و احصای ظرفیت‌ها متناسب با نیازهای شهرداری پرداخته می‌شود، امروز نیز دومین جلسه از پنجشنبه‌های فناور با موضوع پساب، چالش‌ها و راهکارها برگزار شد.

وی اظهار کرد: دیدگاه مدیریت شهری در این عرصه کاملاً اجرایی و حرفه‌ای است، در این راستا انتظار داریم بعد از طرح مسئله به راهکارهای اجرایی ختم شود، بر این اساس مجموعه اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و ابزارهایی را تعریف کرده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: مجموعه ابزارهایی که در حال استفاده برای تحقق به‌کارگیری فناوری‌ها و نوآوری‌ها در شهرداری هستیم شامل برگزاری تورهای فناوری است که متناسب با موضوعات و نیازها، شرکت‌های دانش‌بنیان را به محیط سازمانی برده و گفت‌وگوهای رودررویی را داشته است تا به راهکارهای اجرایی و مناسب برسد.

ابراهیمی با بیان اینکه شهرداری اصفهان با بودجه حدود ۱۳ هزار میلیاردی ظرفیت مشارکت در عرصه‌های مختلف با شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد، اضافه کرد: ساخت و راه‌اندازی مترو، اتوبوسرانی و نگهداری اتوبوس‌ها، آلایندگی، حوزه فضای سبز، تفریح و سرگرمی، حوزه نشاط و بازی و تصفیه پساب شهری همه از عرصه‌هایی است که مورد نیاز شهرداری و قابل مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی تاکید کرد: لیست نیازهای فناوری شهرداری اصفهان مشخص شده است، بنابراین امیدواریم با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت رفع آنها برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان براییم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست شناسایی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در حوزه آب و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، آشنایی مدیران شهری که در موضوع آب فعالیت دارند با شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و طرح نیازهای فناورانه حوزه مدیریت شهری در بحث‌های آبی، دریافت ایده و راهکارها است.

کد خبر 623702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.