ژاپن - اسپانیا/صف‌آرایی سامورایی‌ها برابر ماتادورها

تیم ملی ژاپن در حالی آخرین بازی خود را برابر اسپانیا برگزار خواهد کرد که همچنان برای صعود امید دارد.

در چارچوب رقابت‌های گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های اسپانیا و ژاپن در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه شهر دوحه به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته سوم گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
دیدار تیم‌های اسپانیا و ژاپن

پنج‌شنبه: ۱۰ آذر ماه، ساعت ۲۲:۳۰

ورزشگاه: خلیفه شهر دوحه

داور: ویکتور گومز

بازی‌های اخیر (همه مسابقات):

اسپانیا:

اسپانیا ۱-۱ آلمان (جام جهانی ۲۰۲۲)

اسپانیا ۷-۰ کاستاریکا (جام جهانی ۲۰۲۲)

اردن ۱-۳ اسپانیا (دوستانه)

پرتغال ۰-۱ اسپانیا (لیگ ملت‌های اروپا)

اسپانیا ۱-۲ سوئیس (لیگ ملت‌های اروپا)

ژاپن:

ژاپن ۰-۱ کاستاریکا (جام جهانی ۲۰۲۲)

آلمان ۱-۲ ژاپن (جام جهانی ۲۰۲۲)

ژاپن ۱-۲ کانادا (دوستانه)

ژاپن ۰-۰ اکوادور (دوستانه)

ژاپن ۲-۰ آمریکا (دوستانه)

پیش نمایش:

پس از ثبت پیروزی شوکه‌کننده دو بر یک مقابل آلمان در بازی ابتدایی گروه E توسط ژاپن، سامورایی‌ها مطمئن بودند که در بازی برابر کاستاریکا نیز سه امتیاز مسابقه را کسب خواهند کرد. با این حال همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و کاستاریکا موفق شد برابر ژاپن به یک پیروزی حیاتی دست یابد تا هم سد بزرگی برای صعود نماینده آسیا شود و هم امیدهایش را برای رسیدن به مرحله حذفی، زنده نگه دارد.

شاگردان هاجیمه موریاسو امیدوارند برای دومین جام جهانی متوالی به مرحله حذفی راه پیدا کنند و پیروزی مقابل اسپانیا، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۰، سند صعود این تیم را امضا خواهد کرد. در همین حال، اگر کاستاریکا نتواند آلمان را شکست دهد یا آلمان با تفاضل گل مثبت دو پیروز نشود، یک تساوی نیز می‌تواند برای تیم ملی ژاپن کافی باشد. با این وجود تردیدی وجود ندارد که شکست ژاپن برابر اسپانیا به منزله حذف سامورایی‌ها خواهد بود.

ژاپن هرگز پیش از این برابر تیم ملی اسپانیا در یک مسابقه رسمی بازی نکرده و آخرین تقابل دو تیم به آوریل ۲۰۰۱ بازمی‌گردد که لاروخا در مسابقه‌ای دوستانه با نتیجه خفیف یک بر صفر به پیروزی رسید.

در سمت دیگر زمین مسابقه، اسپانیا به خوبی می‌داند که با کسب پیروزی می‌تواند به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کند. البته ماتادورها در بازی برابر آلمان به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا کار صعودشان به بازی آخر کشیده شود.

تیم ملی اسپانیا برای رسیدن به مرحله بعدی جام جهانی تنها به یک تساوی نیاز دارد تا برای پنجمین بار در شش دوره اخیر راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. اسپانیایی‌ها امید زیادی به پیروزی دارند، چرا که هرگز در پنج دیدار قبلی جام جهانی مقابل حریف‌های آسیایی خود در ۹۰ دقیقه شکست نخورده‌اند. مهمترین شکست آن‌ها به سال ۲۰۲۲ بازمی‌گردد که اسپانیا در ضربات پنالتی برابر کره جنوبی متحمل شکست شد. لاروخا همچنین در ۸ بازی از ۹ حضور اخیر خود در جام جهانی، برنده شده و تنها در سال ۲۰۱۸ برابر مراکش مساوی کرده است.

ترکیب احتمالی:

اسپانیا: سیمون، کارواخال، تورس، لاپورته، آلبا، کوکه، رودری، پدری، تورس، موراتا، اولمو

ژاپن: گوندا، یامانه، ایتاکورا، یوشیدا، ناگاتومو، تاناکا، موریتا، دوان، کامادا، کوبو، مائدا

پیش‌بینی نتیجه:

اسپانیا دو - ژاپن صفر

کد خبر 623669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.