فعالیت بیش از ۶۰۰۰ خانه هلال در کشور

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به فعالیت ۶ هزار و ۵۰۰ خانه هلال در سراسر کشور گفت: نخستین مدرسه بشردوستانه کشور در اراک افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، یعقوب سلیمانی از فعالیت ۶ هزار و ۵۰۰ خانه هلال در کشور و فعالیت ۶۰۰ هزار داوطلب جوان در این نهاد مردمی خبر داد.

وی بیان کرد: در تلاشیم با گشایش خانه‌های هلال دیگر در کشور، زمینه را برای گسترش آموزش رایگان در نقاط محروم و افزایش تاب‌آوری اجتماعی دربرابر بلایای طبیعی و غیرطبیعی فراهم کنیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: ساختار چابک این جمعیت بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف است و فعالیت دو میلیون داوطلب، امدادگر و جوانان باانگیزه در سراسر کشور راه را برای ادامه این مسیر هموار ساخته است.

سلیمانی همچنین از آمادگی هلال احمر برای برگزاری مانورهای آموزشی در مدارس سراسر کشور خبر داد و افزود: برای ارتقای شاخصه‌های آموزشی و آمادگی کشور در بلایای طبیعی و غیرطبیعی، و رفع نواقص و کاستی‌های موجود در این امر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با حضور در دبیرستان سمای اراک، نخستین مدرسه بشردوستانه کشور را که ۸۰ درصد از جمعیت دانش‌آموزی ۳۲۰نفری آن آموزش‌های اولیه امدادرسانی را دیده‌اند، افتتاح کرد. سپس با حضور در هلال احمر استان، اولین باشگاه خبرنگاران جوان داوطلب را که با هدف ترویج فرهنگ ایثارگری و بازتاب دستاوردها و توانمندی‌های این نهاد ایجاد شده بود، افتتاح کرد.

منبع: مهر
کد خبر 623641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.