عربستان یک_مکزیک ۲/عربستان، بازنده سرنوشت‌ساز

عربستان سعودی و مکزیک نبرد حساسی دارند و هر دو تیم امیدوارند با گرفتن نتیجه مطلوب از این مسابقه، صعود کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های عربستان و مکزیک در ورزشگاه لوسیل شهر الظعاین به مصاف یکدیگر می‌روند.

دور سوم رقابت‌های مرحله گروهی (C) جام‌جهانی ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های ملی عربستان - مکزیک

ورزشگاه: لوسیل شهر الظعاین

داور: مایکل اولیور (انگلیس)

گل‌ها: هنری مارتین (دقیقه ۴۸) و چاوز (دقیقه ۵۲) برای مکزیک و سالم الدوساری (دقیقه ۹۰+۶) برای عربستان

کارت‌زرد: ادسون آلوارز (دقیقه ۱۶) از مکزیک، صالح الشهری (دقیقه ۲۸) و علی الحسن (دقیقه ۳۴) و حسن محمد التمبکتی (دقیقه ۵۲) و عبدالله مادو (دقیقه ۸۱) و عبدالله الامری (دقیقه ۹۰+۱) و باهه بری (دقیقه ۹۰+۸) از عربستان

کارت‌قرمز: -

ترکیب تیم‌ملی عربستان: الاویس، التمبکتی، العمری، ال‌بلیهی (۳۷- شراحیلیالغنم (۸۸- باهه بری)، الحسن (۴۶- عبدالله مادو)، محمد کنو، عبدالحمید، البریکان، الشهری (۶۲- عبدالرحمن العبود)، سالم الدوساری

سرمربی: هروه رنار

ترکیب تیم‌ملی مکزیک: اوچوا، خورخه سانچز (۸۶- کوین آلوارز)، هکتور مورنو، مونتس، گایاردو، ادسون آلوارز (۸۶- روجلیو فونس موری)، چاوس، لوزانو، پیندا (۷۷- کارلوس رودریگز)، وگا (۴۶- اوریل آنتونا)، مارتین (۷۷- رائول خیمنز)

سرمربی: جراردو مارتینو

شرح بازی:

تیم ملی مکزیک در ابتدای مسابقه نشان داد که رویکردی تهاجمی دارد و حملات نصفه و نیمه‌ای روی دروازه حریف ایجاد کرد. در ادامه بازیکنان عربستان نیز تلاش کردند روی ضدحملات حریف خود را تهدید کنند. با این وجود در طول نیمه اول بازیکنان مکزیک بارها به دروازه عربستان نزدیک شدند و تا یک قدمی گلزنی پیش رفتند اما درخشش مدافعین و الاویس باعث شد تا عربستان در نیمه اول دروازه خودش را بسته نگه دارد و تلاش بازیکنان مکزیک را بی ثمر کند. بازی در نیمه اول به طور کامل در دست بازیکنان مکزیک بود و عربستان تنها چند مرتبه حملات خوبی را ترتیب داد.

در نیمه دوم بازیکنان مکزیک به بازی تهاجمی خود ادامه دادند. عربستان که در نیمه اول نیز حرف زیادی برای گفتن نداشت در آغاز نیمه دوم به راحتی باز هم توپ و میدان را در اختیار بازیکنان نماینده آمریکای شمالی قرار داد و بالاخره تیم ملی مکزیک موفق شد به گل برسد. یک کرنر مکزیک را به گل اول رساند و سپس چاوز از روی ضربه ایستگاهی به زیبایی هرچه تمام‌تر تیمش را به گل دوم رساند. بازیکنان مکزیک که برای صعود به مرحله حذفی رقابت‌های جام جهانی نیاز به یک برد پرگل داشتند، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا دروازه حریف خود را مجدداً باز کنند و حتی موفق به انجام این کار نیز شدند اما دو بار، گل مکزیکی‌ها به خاطر آفساید، مردود اعلام شد. در دقیقه پایانی مسابقه، سالم الدوساری یکی از گل‌های خورده عربستان را جبران کرد تا مکزیک علی رغم کسب پیروزی از صعود به مرحله بعد باز بماند و تلاش فراوان این تیم در دیدار نهایی خود در مرحله گروهی بی ثمر شود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۴۸- مکزیک) - ضربه کرنر بازیکنان مکزیک به تیر اول اثرگذار بود و در دهانه دروازه، مارتین توانست تیم ملی کشورش را به گل اول برساند.

۲-۰ (دقیقه ۵۲- مکزیک) - ضربه ایستگاهی بازیکنان مکزیک با شلیک چاوز وارد دروازه العویس شد.

۲-۱ (دقیقه ۹۶- عربستان) - همکاری دو نفره بازیکنان عربستان پشت محوطه جریمه مکزیک به ثمر نشست و سالم الدوساری در موقعیتی تک به تک توانست دروازه اوچوآ را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳: پاس در عمق دیدنی بازیکن مکزیک را در موقعیت تک به تک گلزنی قرار داد اما الاویس توانست با خروج به موقع و واکنشی عالی، دروازه خودش را بسته نگه دارد.

دقیقه ۷: ارسال مکزیکی‌ها از سمت چپ به دهانه محوطه جریمه را الاویس توانست در جدال با مهاجم مکزیک دور کند.

دقیقه ۱۳: عربستانی‌ها پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما ضربه محمد کنو با اختلافی اندک از بالای دروازه اوچوا بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: پس از چند رفت و برگشت روی دروازه عربستان، توپ به چاوز در پشت محوطه جریمه رسید و شلیک این بازیکن را الاویس به خوبی مهار کرد.

دقیقه ۲۵: مکزیکی‌ها از سمت راست نفوذی انجام داند و پاس رو به بیرون بازیکن این تیم به مونتس رسید. ضربه خطرناک وی باز هم در اختیار الاویس قرار گرفت.

دقیقه ۲۷: ارسال بلند لوزانو از سمت راست به پیندا رسید اما ضربه سر این بازیکن توسط سلطان الغنام بلوکه شد.

دقیقه ۴۰: هیروینگ لوزانو در سمت راست محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه او پس از برخورد به مدافع عربستان به کرنر رفت.

دقیقه ۵+۴۵: ارسال زیبای محمد کنو از سمت راست روی سر مهاجم عربستان فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵: مکزیک با دریافت پاس عمقی توسط لوزانو به یک موقعیت عالی دست یافت و این بازیکن در ادامه دروازه حریف را باز کرد اما داور گل او را به دلیل آفساید، مردود اعلام کرد.

دقیقه ۶۵: لوزانو پشت محوطه جریمه عربستان موفق شد صاحب توپ شود و در ادامه ضربه خطرناکی به سمت چارچوب حریف زد که گلر عربستان در دو مرحله توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۰: ارسال بلند بازیکنان مکزیک به درون محوطه جریمه به مارتین رسید اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: چاوز باز هم صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما شلیک زیبای او را الاویس از زیر طاق دروازه بیرون کشید تا دروازه کشورش بسته بماند.

دقیقه ۷۵: پیندا موفق شد در سمت چپ محوطه جریمه عربستان به توپ برسد اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه عربستان به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸: پاس عمقی بازیکنان مکزیک اوریل آنتونا را در موقعیت مناسب گلزنی قرار داد و این بازیکن نیز موفق شد دروازه حریف را باز کند اما مجدداً گل مکزیک آفساید اعلام شد.

کد خبر 623640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.