لهستان صفر- آرژانتین ۲/ مسی و لوا دست در دست هم صعود کردند

تیم ملی آرژانتین با پیروزی برابر لهستان به عنوان تیم نخست گروه C به دور حذفی جام جهانی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور سوم گروه C جام جهانی ۲۰۲۲، امروز _چهارشنبه، نهم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های لهستان و آرژانتین در ورزشگاه ۹۷۴ شهر دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر آرژانتین به پایان رسید.

دور سوم گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های لهستان و آرژانتین

ورزشگاه: ۹۷۴ (دوحه)

گل‌ها: الکسیس مک آلیستر (دقیقه ۴۶)، خولین آوارز (دقیقه ۶۸) برای آرژانتین

اخطار: مارکوس آکونا (دقیقه ۴۹)، گرگور کرچوویاک (دقیقه ۷۸) از لهستان

لهستان: ویزچک شزنی، بارتوش برژینسکی (۷۲- آرتور جرژژیک)، یاکوب کیویور، کمیل گیلیک، متی کش، پیوتر زیلینسکی، گرگور کرچوویاک (۸۴- کریژتوف پیاتک)، کریستین بیلیک (۶۲- دامیان ژیمانسکی)، پرزمیسلاو فرانکوفسکی (۴۶- جاکوب کامینسکی)، کارول سوییدرسکی (۴۶- میچل سکوراس) و روبرت لواندوفسکی

سرمربی: چسواو میشنیویچ

آرژانتین: امیلیانو مارتینز، نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو، ناهیل مولینا، آنخل دی‌ماریا (۵۹- لیاندرو پاردس)، مارکوس آکونا (۵۹- نیکولا تاگلیافیکو)، رودریگو دی‌پائول، لیونل مسی، خولین آوارز (۷۹- لائوتارو مارتینز)، الکسیس مک‌آلیستر (۸۴- تیاگو آلمادا) و انزو فرناندس (۷۹- جرمن پاتزلا)

سرمربی: لیونل اسکالونی

داور: دنی مکلی (هلند)

شرح بازی:

آرژانتین در شرایطی به مصاف لهستان می‌رفت که برای صعود به عنوان تیم صدرنشین باید این تیم را شکست می‌داد و از سوی دیگر اگر به نتیجه تساوی برابر این تیم رضایت می‌داد ممکن بود در صورت پیروزی عربستان یا مکزیک در دیگر دیدار این گروه نتواند حتی به عنوان تیم دوم صعود کند. در سوی دیگر برای لهستان تساوی مقابل آرژانتین کافی بود تا از گروه صعود کند. بدین ترتیب طبیعی بود که آرژانتین بازی را هجومی آغاز کند و در مقابل لهستان عقب بنشیند. بازی برتر آرژانتین در نیمه نخست با خلق چندین موقعیت گل خوب همراه شد اما درخشش شزنی که حتی ضربه پنالتی مسی را هم مهار کرد مانع گلزنی آلبی سلسته در نیمه نخست شد.

آرژانتین که در نیمه نخست با وجود ارائه یک بازی زیبا و ایجاد موقعیت های زیاد نتوانسته بود به گل برسد، ثانیه هایی پس از شروع نیمه دوم روی اولین حمله جدی خود توسط مک آلیستر به گل رسید تا از زیر فشار گل اول خارج شود و با ذهنیتی آرام تر به بازی ادامه دهد. در ادامه و در بازی همزمان با دو گلی که مکزیک به عربستان زده بود از لحاظ امتیاز با لهستان برابر شده بود اما لهستان به دلیل تفاضل گل بهتر بالاتر از مکزیک قرار می گرفت. در دقیقه ۶۸ این دیدار با گلی که آلوارز به ثمر رساند، لهستان و مکزیک در تفاضل گل و گل زده هم برابر شدند اما باز هم لهستان به دلیل رتبه بهتر از لحاظ بازی جوانمردانه (کارت های زرد و قرمز) بالاتر از مکزیک به دور بعد صعود می کرد. همین شرایط باعث شده بود لهستان برای نخوردن گل های بیشتر و البته نگرفتن کارت زرد یا قرمز همه تلاش خود را بکند که در پایان موفق هم شد تا با توجه به اینکه مکزیک دیگر نتوانست گلی به عربستان به ثمر برساند، لهستان همراه با آرژانتین از گروه صعود کند.

آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی برابر استرالیا قرار خواهد گرفت و در سوی دیگر لهستان در دیداری تمام اروپایی به مصاف فرانسه می رود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۴۶- آرژانتین) - در سمت راست محوطه جریمه لهستان توپ با ارسال رو به بیرون و زمینی مولینا همراه شد تا این مک آلیستر باشد که با ضربه‌ای بدون معطلی توپ را کنج دروازه لهستان بفرستد.

۲-۰ (دقیقه ۶۷- آرژانتین) - آلوارز که در محوطه جریمه لهستان صاحب توپ شده بود با کمی حرکت در عرض موقعیت شوتزنی را برای خود فراهم کرد و در ادامه با ضربه‌ای غیر قابل مهار طاق دروازه لهستان را فرو ریخت.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- حرکت پا به توپ مسی به درون محوطه جریمه او در موقعیت شوت زنی از زاویه تقریباً بسته قرار داد اما شوت خطرناک او را شزنی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۸- توپ برگشتی به پشت محوطه جریمه لهستان به آکونا رسید که ضربه پای چپ قوس دار او که از نزدیکی خط محوطه جریمه نواخته شد با اختلافی کم از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳- کرنر ارسالی دی ماریا می‌رفت تا مستقیماً وارد دروازه لهستان شود اما شزنی با واکنشی زیبا توپ را رد کرد.

دقیقه ۳۶- باز هم نفوذ از سمت چپ محوطه جریمه لهستان موقعیت گلزنی این بار برای آلوارز فراهم کرد اما باز هم شوت خوب بازیکنان آرژانتین را شزنی مهار کرد.

دقیقه ۳۹- پس از اینکه داور با کمک VAR خطای شزنی روی مسی را در تصمیمی عجیب پنالتی تشخیص داد، خودِ مسی پشت ضربه پنالتی ایستاد اما این شزنی بود که ضربه خوب مسی را با واکنشی خوب دفع کرد.

دقیقه ۴۳- آلوارز که در محوطه جریمه لهستان صاحب توپ شده بود با یک حرکت سریع در عرض شوتی ناگهانی به سمت دروازه لهستان زد که باز هم شزنی با واکنشی خوب مانع گل شدن توپ شد.

دقیقه ۴۹- توپ ارسالی از سمت راست به محوطه جریمه آرژانتین با ضربه سر خطرناک کیویور همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار تیر عمودی دروازه آرژانتین به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱- در سمت راست محوطه جریمه لهستان، شوت پای چپ مک آلیستر می‌رفت تا تبدیل به گل دوم شود اما شزنی با جاگیری خوب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۱- پاس رو به بیرون بازیکنان آرژانتین از سمت چپ، در محوطه جریمه لهستان با ضربه مسی همراه شد اما شزنی توپ را با واکنشی به موقع برگشت داد.

دقیقه ۷۳- فرار آلوارز پشت مدافعان لهستان او در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه نهایی او با اختلافی کم نسبت به تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶- با اشتباه مدافع لهستان، موقعیت تک به تک برای مارتینز ایجاد شد اما ضربه بی دقت او از کنار دروازه لهستان به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۹۰- تاگلیافیکو در موقعیتی تک به تک قصد داشت با ضربه چیپ دروازه شزنی را باز کند اما قبل از رسیدن توپ به خط دروازه، کیویور توپ را با ضربه سر دور کرد.

اتفاق ویژه:

ویزچک شزنی، دروازه بان لهستان با مهار پنالتی لیونل مسی برای دومین بازی متوالی مهار کرد که در نوع خود رکورد جالبی به نظر می رسد.

بهترین بازیکن:

ویزچک شزنی، دروازه بان لهستان با چندین مهار فوق العاده در طول بازی بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 623597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.