اثرات کرونا در بانوان چیست؟

رئیس کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان گفت: یکی از محورهای موردبررسی در این رویداد علمی، توجه به پیامدهای کرونا در بانوان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران باقری لنکرانی امروز، چهارشنبه نهم آذر، در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: این سمینار بین‌المللی از سال ۱۳۹۱ برای نخستین بار برگزار شد. اغلب کنگره‌های حوزه سلامت زنان در کشور با نگاه طبی بود، اما تلاش شده‌است به این حوزه نه‌تنها از منظر سلامت عمومی، بلکه از زاویه فرابخشی نیز پرداخته شود.

وی ادامه داد: یکی از محورهای موردبررسی در این رویداد علمی، توجه به پیامدهای ناشی از کووید ۱۹ در بانوان است و پیامدهای ناشی از این بیماری در حدود ۶۰ درصد از مبتلایان. بر اساس یافته‌ها، این میزان در بانوان نزدیک به ۲۵ درصد بیشتر است و علاوه بر آسیب‌های جسمی، صدمات روحی را نیز در پی داشته است.

رئیس کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بانوان، نظیر رشد چشمگیر حضور بانوان در عرصه‌های علمی و تحصیلی گفت: در حال حاضر، بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و سهم زنان در عضویت هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی با قدردانی از مشارکت و هم‌اندیشی اندیشمندان داخلی و خارجی برای برگزاری این سمینار، تصریح کرد: درس‌آموخته‌های مربوط به بحران کووید ۱۹ و پساکرونا و آسیب‌های جسمی، سلامت روان و سلامت اجتماعی به‌ویژه در حوزه سلامت بانوان در این سمینار بررسی می‌شود.

کد خبر 623582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.