به‌کارگیری حمل‌ونقل عمومی بدون راننده در روستاهای فرانسه

هفت اتوبوس الکتریکی خودران به‌زودی حمل مسافران را در روستای Crest Val de Drôme آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت فرانسه در سال ۲۰۱۰ طرحی تحت عنوان "فرانسه ۲۰۳۰" یا "سرمایه‌گذاری برای برنامه‌های آینده" را آغاز کرد که بر اساس آن قرار شده است پروژه‌های ویژه‌ای به منظور بالا بردن نرخ اشتغال، تقویت تولید و افزایش رقابت‌پذیری کسب‌وکارهای کشور از طریق بهره‌گیری از سرمایه‌ها و نوآوری‌ها تا سال ۲۰۳۰ اجرا شود و رشد را از جنبه‌های مختلف برای فرانسه به ارمغان بیاورد. در این رابطه، گروهی از کمپانی‌ها با مشارکت یکدیگر و به قصد تسهیل تحقق این هدف به واسطه بهبود تردد حمل‌ونقل، به توسعه اتوبوس‌های بدون راننده در یکی از مناطق روستایی شهر پرداختند و توانستند جایزه رقابت برگزارشده در این زمینه را از آن خود کنند.

این اتوبوس‌ها که تعداد آن‌ها به شش دستگاه می‌رسد، به زودی عبور و مرور خود را در روستای Crest Val de Drôme آغاز خواهد کرد و سپس در سایر روستاهای سراسر کشور ترویج خواهد یافت.

کمپانی‌های سرمایه‌گذار در توسعه اقدام جدید با همکاری شرکت تولیدکننده اتوبوس‌های خودران الکتریکی Navya در نظر دارند رویکردی برای حل چالش‌های مربوط به ترویج جابه‌جایی فراگیر به مردم و کالاها در مناطق روستایی ارائه دهند.

به‌کارگیری حمل‌ونقل عمومی بدون راننده در روستاهای فرانسه

کمبود دسترسی ساکنان روستاهای فرانسه به حمل‌ونقل عمومی

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۸۵ درصد از ساکنان مناطق روستایی به وسایل حمل‌ونقل عمومی دسترسی ندارند و همین امر دولت فرانسه را به اتخاذ رویکرد جدیدی برای افزایش خودروهای خودران در این مناطق سوق داده است. از آن‌جا که ترویج تردد سبز نیز در رأس اهداف کشور تا سال ۲۰۳۰ قرار دارد، در نتیجه اتوبوس‌های الکتریکی برای تحقق این هدف انتخاب شد و در نهایت، بهره‌گیری هرچه بیشتر از فناوری‌های روز دنیا، در تشویق مدیران به خرید اتوبوس‌های بدون راننده نقش مهمی ایفا کرد.

اتوبوس‌های الکتریکی بدون راننده روستای Crest Val de Drôme به طور آزمایشی در فضایی به مساحت ۵۰ کیلومتر مربع به حرکت درآمد که عملکرد موفقیت‌آمیز آن‌ها، مدیران را به خرید این خودروهای عمومی سبز برای روستای ذکر شده سوق داد.

به‌کارگیری حمل‌ونقل عمومی بدون راننده در روستاهای فرانسه

کد خبر 623562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.