نصب سرعت‌کاه‌های استاندارد در راستای آرام‌سازی جریان ترافیک

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: نصب سرعت‌کاه‌های استاندارد در راستای آرام‌سازی جریان ترافیک و در محل‌های مورد نظر بنا بر نیاز کارشناسی انجام می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه نصب سرعت کاه‌های استاندارد در راستای آرام‌سازی جریان ترافیک و در محل‌های موردنظر بنا بر نیاز کارشناسی انجام می‌شود، اظهار کرد: برابر با ماده ۹۷ آئین نامه راهور، تشخیص، انتخاب، تهیه، جانمایی، نصب، ترسیم و نگهداری علائم عمودی و افقی راهنمایی و رانندگی در شهرها بر اساس دستورالعملی خواهد بود که به پیشنهاد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به تصویب وزیر کشور می‌رسد، همچنین در جاده‌ها به عهده وزارت راه و ترابری است.

وی ادامه داد: در مواقع اضطراری راهنمایی و رانندگی و پلیس‌راه می‌توانند اقدام به انتخاب نوع علائم، محل استفاده و در صورت لزوم تهیه و نصب آن‌ها به طور موقت کرده و مراتب را به شهرداری و یا وزارت راه و ترابری اعلام کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: برابر با ماده ۱۰۷ آئین نامه راهنمایی و رانندگی هیچ‌کس حق ندارد بدون اجازه راهنمایی و رانندگی و پلیس‌راه در علائم راهنمایی و رانندگی و دیگر وسایل تنظیم عبورومرور وسایل نقلیه تغییراتی ایجاد کند یا در متن آن تصرفاتی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر تبصره سه ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات در صورتی که بر اساس نظر کارشناسان تصادفات نقص راه یا وسیله نقلیه مؤثر در علت تصادفات باشد، حسب مورد متصدیان ذیربط، مسئول جبران خسارت‌های وارده بوده و با آن‌ها برابر قانون رفتار خواهد شد.

کد خبر 623556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.