لزوم آموزش دانش آموزان در برابر بحران

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بر لزوم آموزش دانش آموزان و شهروندان در برابر بحران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه جراره امروز _چهارشنبه نهم آذرماه_ در شصت‌ودومین جلسه رسمی شورا، اسلامی شهر بندرعباس ضمن تبریک روز نیروی دریایی و روز پرستار، اظهار کرد: برگزاری مانورهای زلزله به نوعی دانش آموزان را در برابر حوادثی چون زلزله و سیل آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش مقابله با بحران در مدارس یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، افزود: سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری می‌توانند در این زمینه، یاریگر آموزش و پرورش و همکاری متقابلی را داشته باشند.

جراره با اشاره به اینکه استان هرمزگان و شهر بندرعباس حادثه‌خیز است، ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی که ما قرار گرفتیم یک شهر حادثه‌خیز هستیم و زمین لرزه هم پدیده طبیعی است که آگاهی نداشتن نسبت به آن، می‌تواند سبب بروز مشکلات زیادی شود و قطعاً در استان حادثه خیز آموزش در کاهش آسیب، به مردم کمک می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: دو موضوع را باید همیشه مدنظر قرار دهیم یکی ایمنی سازه‌ها و بناهایی است که با نظارت درست و دقیق شهرداری، می‌تواند خسارت کمتری را در زمان بحران داشته باشیم. دوم مهم‌ترین موضوع و اولویت بیشتر، آموزش شهروندان است که در زمان بحران عکس العمل مناسبی اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، شورای شهر نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای مواقع بحران دارد.

کد خبر 623555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.