لزوم تدوین برنامه جامع برای پیشگیری از خسارت در حوادث

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است برای پیشگیری از خسارت‌های جانی، روانی و مالی ناشی از حوادث، برنامه‌ای جامع و منظم تدوین و اجرا شود، از این رو با اجرای مانورهای آمادگی در برابر زلزله تلاش می‌کنیم تا گامی جهت افزایش سطح آمادگی جامعه برداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز _چهارشنبه نهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایران، یکی از حادثه‌خیزترین کشورهای جهان است و هر ساله شاهد وقوع حوادث و سوانح در مناطق مختلف کشور هستیم که خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را به دنبال دارد که این امر موجب نگرانی و تشویش در سطح جامعه شده است.

وی افزود: لازم است برای پیشگیری از خسارت‌های جانی، روانی و مالی ناشی از حوادث، برنامه‌ای جامع و منظم تدوین و اجرا شود، از این رو با اجرای مانورهای آمادگی در برابر زلزله تلاش می‌کنیم تا گامی جهت افزایش سطح آمادگی جامعه برداریم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس چهارمحال و بختیاری برای ایجاد آمادگی‌های لازم قبل، حین و پس از وقوع بحران یا در زمان‌های احتمال وقوع بحران با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و جامعه در مورد زلزله برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم‌سازی، برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و در نهایت کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مانورهایی در زمینه پناه‌گیری در داخل و بیرون محوطه ساختمان‌ها، خروج ایمن و اضطراری، بررسی ساختمان به لحاظ ایمنی بعد از وقوع زلزله فرضی، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی، شناسایی تفاوت بین خطرها و حوادث، حمل مصدوم، شناسایی نقاط ایمن، انجام عملیات نجات و بازگشت به وضعیت عادی به اجرا در آمد.

کد خبر 623535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.