عربستان-مکزیک / پسران رنار به دنبال صعود تاریخی

تیم‌های عربستان و مکزیک امشب در آخرین دیدار مرحله گروهی به دنبال پیروزی و صعود از گروه خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های عربستان و مکزیک در ورزشگاه لوسیل شهر الظعاین به مصاف یکدیگر می‌روند.

دور سوم گروه C جام جهانی ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های عربستان سعودی و مکزیک

چهارشنبه، نهم آذرماه، ساعت ۲۲:۳۰

ورزشگاه: لوسیل (الظعیان)

داور: مایکل اولیور (انگلیس)

آخرین رویارویی: مکزیک ۵ - عربستان یک (سال ۱۹۹۹، جام کنفدراسیون‌ها)

بازی‌های اخیر (همه مسابقات):

عربستان:

لهستان ۲ - عربستان صفر (جام جهانی ۲۰۲۲)

آرژانتین یک - عربستان ۲ (جام جهانی ۲۰۲۲)

عربستان صفر- کرواسی یک (دوستانه)

عربستان یک - پاناما یک (دوستانه)

عربستان یک - ایسلند صفر (دوستانه)

مکزیک:

آرژانتین ۲ - مکزیک صفر (جام جهانی ۲۰۲۲)

مکزیک صفر - لهستان صفر (جام جهانی ۲۰۲۲)

مکزیک یک - سوئد ۲ (دوستانه)

مکزیک ۴ - عراق صفر (دوستانه)

کلمبیا ۳ - مکزیک ۲ (دوستانه)

پیش‌نمایش:

مصاف دو تیم سبزپوش گروه C می‌تواند منجر به صعود یکی از آن‌ها به مرحله بعد جام جهانی ۲۰۲۲ شود. عربستان که با سه امتیاز حاصل از برد دور اول مقابل آرژانتین در رده سوم جدول حضور دارد در صورت پیروزی مقابل مکزیک به‌طور قطع به دور بعد جام جهانی صعود خواهد کرد؛ تساوی اما برای عربستان حکم به صعود قطعی نمی‌دهد و بستگی دارد در بازی همزمان بین آرژانتین و لهستان چه نتیجه‌ای رقم بخورد تا تحت شرایطی عربستان با چهار امتیاز صعود کند.

شاگردان هروه رنار در دیدار دوم مقابل لهستان با وجود نمایش خوب، روی اشتباهات فردی و بدشانسی سه امتیاز بازی را تقدیم لهستان کردند. حال این تیم اگر می‌خواهد به عنوان اولین تیم آسیایی به دور بعد صعود کند، باید شایستگی‌های خود را مقابل مکزیک نشان دهد و بدون توجه به نتیجه بازی همزمان، مقابل مکزیک فقط به دنبال پیروزی باشد.

در سوی دیگر مکزیکی قرار دارد که مسابقات را با نمایش خوب مقابل لهستان و کسب یک امتیاز از آن بازی آغاز کرد اما در ادامه و دور دوم مرحله گروهی برابر آرژانتینِ زخم‌خورده از عربستان حرفی برای گفتن نداشت و با درخشش مسی، با دو گل مغلوب شد. حالا بازی با عربستان آخرین شانس مکزیک برای کسب پیروزی و صعود به‌شمار می‌رود، در صورتی که مکزیک مقابل عربستان پیروز و چهار امتیازی شود، سرنوشت صعود این تیم به بازی همزمان بین آرژانتین و لهستان نتیجه دیدار این دو تیم گره می‌خورد.

تیم ملی مکزیک که یکی از سه میزبان دوره بعدی جام جهانی است، در ۱۶ دوره قبلی حضورش در جام جهانی در ۹ دوره از مرحله گروهی صعود کرده است که هشت صعود از این ۹ صعود مربوط به هشت دوره اخیر حضور این تیم در جام‌های جهانی است. در سوی دیگر اما عربستان تنها در یک دوره از مرحله گروهی صعود کرده است که مربوط به جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا است.

از بین سه میزبان دوره بعدی جام جهانی تاکنون کانادا حذف شده است اما آمریکا به لطف پیروزی یک گله مقابل ایران به دور یک‌هشتم نهایی جام جهانی صعود کرد. حال باید دید مکزیک در مأموریتی سخت موفق به صعود مانند آمریکا می‌شود یا مانند کانادا ناکام می‌ماند.

ترکیب احتمالی:

عربستان:

محمد خلیل الاویس، سعود عبدالحمید، عبدالله الامری، علی البولیهی، محمود البوریک، عبدالإله المالکی، فراس البریکان، سامی الناجی، محمد کانو، سالم الدوسری، صالح الشهری

مکزیک:

گیلرمو اوچوا، سزار مونتس، هکتور مورنو، نستور آرائوخو، ادسون آلوارز، هکتور هررا، لوئیس چاوز، خسوس گالاردو، کوین آلوارز، الکسیس وگا و هروینگ لوزانو

پیش‌بینی نتیجه:

عربستان ۲ - مکزیک یک

کد خبر 623488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.