پرداخت ۹۰ درصد از تسهیلات اعطایی بانک مسکن به بخش ساختمان

معاون امور اعتباری بانک مسکن گفت: با توجه به سیاست توسعه‌ای بانک مسکن در بخش مسکن و ساختمان در سال جاری مبلغ ۷۶ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان یعنی معادل ۹۰ درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک در بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از بانک مسکن، سیدمحسن فاضلیان با اشاره به رکورد تاریخی این بانک در اعطای تسهیلات در سال جاری اظهار کرد: کل تسهیلات اعطایی در سال جاری تا پایان روز بیست‌ونهم آبان‌ماه نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۵۱ درصدی همراه بوده و تا تاریخ مذکور کل تسهیلات بانک مسکن مبلغ ۸۵ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم تسهیلات اعطایی تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۱ مربوط به بخش مشارکت مدنی است، خاطرنشان کرد: بخش مشارکت مدنی ۶۱ درصد از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که سهم تسهیلات این بخش در مقطع مشابه سال گذشته ۴۰ درصد بوده است.

معاون امور اعتباری بانک مسکن افزود: با توجه به سیاست توسعه‌ای بانک مسکن در بخش مسکن و ساختمان در سال جاری مبلغ ۷۶ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان یعنی معادل ۹۰ درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک در بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

فاضلیان توضیح داد: تسهیلات اعطایی در بخش مسکن به کل تسهیلات در همین مقطع در سال گذشته ۸۵ درصد بوده که نشان‌دهنده افزایش تمرکز پرداخت تسهیلات در بخش مسکن در سال جاری است.

وی اضافه کرد: تعداد واحدهای تأمین مالی شده در سال ۱۴۰۱ در قالب ساخت مسکن، ۱۵۸ هزار و ۳۱۱ واحد و در قالب خرید مسکن ۱۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد بوده است. قراردادهای منعقده جهت ساخت مسکن در سال جاری بیش از ۵۲ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل معادل ۲۸۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون امور اعتباری بانک مسکن گفت: همچنین تسهیلات اعطایی جهت خرید مسکن در سال جاری بیش از ۹۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل معادل ۷۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فاضلیان تصریح کرد: تعداد واحدهای ایجاد شده ناشی از مشارکت مدنی طی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۹ هزار و ۲۰۱ واحد مسکونی بوده که در سال جاری با رشد ۱۶۷ درصدی به تعداد ۱۵۸ هزار و ۳۱۱ واحد افزایش یافته است.

وی افزود: در راستای سیاست‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی با رویکرد رونق‌بخشی به حوزه مسکن از طریق افزایش تولید مسکن در کشور برای اقشار هدف، «قانون جهش تولید مسکن» توسط نهادهای مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام بوده و با توجه به ظرفیت بالقوه بانک مسکن، ۲۰۰ هزار و ۳۳۲ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۶۷ هزار میلیارد تومان انعقاد قرارداد شده یا در مرحله انعقاد قرارداد است.

کد خبر 623477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.