نکات مهمی که درباره ی دوربین‌های تحت شبکه باید بدانید!

دوربین تحت شبکه، نسلی جدید از دوربین‌های حفاظتی است. این دوربین‌ها نخستین بار در سال ۱۹۹۶ به عرضه عمومی درآمدند و از آن زمان تا کنون، به پرفروش‌ترین دوربین‌های مدار بسته تبدیل شدند.

‌امروزه این دوربین‌ها به دلیل قابلیت اتصال به اینترنت، برای سازمان‌های مهم دولتی و خصوصی کاربرد دارند.

دوربین تحت شبکه چیست؟

امروزه دوربین‌های تحت شبکه، تغییرات عظیمی را در سیستم حفاظتی جهان به وجود آورده‌اند. این دوربین‌ها با بهره مندی از پروتکل‌های خاص، توانسته‌اند جای دوربین‌های آنالوگ را بگیرند. هر چند امروزه بسیاری از افراد همچنان از دوربین‌های آنالوگ استفاده می‌کنند. اما در بسیاری از ادارات دولتی و خصوصی و سازمان‌های مهم، از دوربین‌های تحت شبکه استفاده خواهد شد. از برندهای معتبر می‌توان به برند داهوا اشاره کرد. دوربین تحت شبکه داهوا از کیفیت بسیار بالا و قیمتی مناسب برخوردار می‌باشد.

دوربین‌های تحت شبکه با نام اختصاری IP شناخته می‌شوند. این دوربین‌ها برای انتقال تصاویر و اطلاعات نیازی به کابل کشی ندارند. بلکه می‌توانند از طریق اتصال اینترنت، تصاویر را پردازش کنند. امروزه با افزایش پهنای اینترنت در سراسر جهان، دوربین‌های IP به محبوب ترین دوربین‌های حفاظتی تبدیل شده‌اند.

تفاوت دوربین تحت شبکه با آنالوگ

اصلی ترین تفاوتی که میان دوربین‌های تحت شبکه و آنالوگ به چشم می‌خورد، نحوه ارسال اطلاعات است. دوربین‌های آنالوگ اطلاعات را به صورت سیگنال آنالوگ ارسال می‌کنند. این سیگنال‌ها برای پردازش نیاز به کامپیوترهای خاصی دارند. به همین دلیل برای انتقال سیگنال به کامپیوتر، از کابل استفاده می‌شود. در حالی که دوربین‌های تحت شبکه به صورت خودکار اطلاعات را پردازش خواهند کرد.

سپس با استفاده از پهنای اینترنت تصاویر را به سیستم رایانه انتقال می‌دهند. این دوربین‌ها در قیمت نیز با یکدیگر تقاوت دارند. دوربین‌های تحت شبکه به دلیل قابلیت‌های بیشتر، قیمت بالاتری دارند. علاوه بر این امکانات نرم افزاری در دوربین‌های IP بسیار گسترده‌تر از دوربین‌های آنالوگ است.

peo چیست؟

به منظور برق رسانی به دوربین‌های مدار بسته، نیاز به کابل کشی پیچیده است. علاوه بر این دوربین‌ها باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این امر نیز نیازمند کابل کشی خواهد بود. کابل کشی متعدد علاوه بر افزایش هزینه نصب، مشکلات متعددی به وجود می‌آورد. از این جهت امروزه از یک فناوری خاص برای برق رسانی به این سیستم حفاظتی استفاده می‌شود. این فناوری که PEO نام دارد، می‌تواند جریان الکتریکی را در کابل کشی دوربین‌های مدار بسته ایجاد کند.

جریان الکتریکی نیز از طریق کابل‌های انتقال دهنده دیتا، به دیگر دوربین‌ها منتقل می‌شود. این امر موجب شده تا تنها به یک مرحله کابل کشی نیاز باشند. فناوری PEO همچنین موجب ارتباط میان چند دوربین مدار بسته می‌شود. به همین دلیل دوربین‌ها می‌توانند اطلاعات خود را با یکدیگر مبادله کنند. انعطاف پذیری بهتر، بهبود کارایی دوربین‌ها و کاهش هزینه‌ها را می‌توان از جمله مزایا فناوری PEO دانست.

نکات مهمی که درباره ی دوربین‌های تحت شبکه باید بدانید!

رزولوشن دوربین‌های تحت شبکه

رزولوشن یکی از مهم‌ترین پارامترهای انتخاب دوربین‌های مدار بسته است. رزولوشن با سایز و وضوح تصاویر رابطه مستقیم دارد. به معنای اینکه هر چه سایز تصاویر بیشتر شود، کیفیت وضوح آن نیز باید افزایش یابد. یکی از ویژگی‌هایی که دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه را از دوربین‌های آنالوگ متمایز می‌سازد، رزولوشن آن است. به گونه‌ای میزان رزولوشن در دوربین‌های IP متغییر است. به همین دلیل کارفرما می‌تواند مطابق با میل خود رزولوشن را کم یا زیاد کند.

مطابق با استاندارد Full D1 رزولوشن در دوربین‌های تحت شبکه باید متناسب با اندازه ۴۸۰×۷۲۰ باشد. دوربین‌های تحت شبکه همچنین می‌توانند تصاویری با رزولوشن بیشتر از ۵ مگاپیکسل را ارائه دهند. البته توجه داشته باشید که هر چه رزولوشن تصاویر بیشتر باشد، مدت زمان انتقال آنها نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل می‌توانید رزولوشن تصاویر را مطابق با میل خود تغییر دهید.

قابلیت wifi در دوربین تحت شبکه

همان طور که گفته شد دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه به صورت وایرلس فعالیت می‌کنند. دوربین‌های وایرلس با اتصال به اینترنت، به صورت بی سیم اطلاعات را انتقال می‌دهند. اتصال به شبکه اینترنت در دوربین‌های تحت شبکه از طریق WIFI برقرار می‌شود.

امروزه اکثر دوربین‌های مدار بسته IP به این قابلیت مجهز هستند. به همین دلیل می‌توانند با اتصال به wifi تصاویر را آپلود کنند. قابلیت wifi این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا تصاویر را به صورت زنده مشاهده کنید. این امر تاثیر چشمگیری در افزایش امنیت دوربین‌های مدار بسته دارد.

مزایا و معایب دوربین تحت شبکه

بزرگ‌ترین مزیت دوربین‌های تحت شبکه، عدم نیاز آنها به کابل برای انتقال اطلاعات است. این امر تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه‌های نصب و نگهداری این دوربین‌ها دارد. علاوه بر این، دوربین‌های تحت شبکه به صورت یک تلفن همراه عمل می‌کنند و دارای قابلیت انتقال صدا است. هوش مصنوعی این دوربین موجب شده تا ابزاری قدرتمند برای شناسایی و تشخیص افراد باشد.

البته این دوربین‌ها معایبی نیز دارند. یکی از معایب دوربین‌های تحت شبکه، قیمت گران آن است. دوربین‌های مدار بسته ip به دلیل قابلیت‌های ویژه، قیمت بسیار بالایی دارند. علاوه بر این به دلیل اتصال به شبکه اینترنت، می‌تواند توسط هکرها مورد حمله قرار بگیرد. به همین دلیل شاهد افزایش امنیت این دوربین‌ها هستیم.

نکات مهمی که درباره ی دوربین‌های تحت شبکه باید بدانید!

خرید دوربین تحت شبکه از دیجی داهوا

برای خریداری دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه، می‌توانید به فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی مراجعه کنید. فروشگاه آنلاین دیجی داهوا را می‌توان از معتبر ترین پلتفرم‌های ایرانی در زمینه ارائه سیستم‌های حفاظتی دانست. این پلتفرم در حال حاضر در برگیرنده برند داهوا یکی از برندهای شناخته شده دوربین مدار بسته است. برای خریداری انواع دوربین داهوا به وبسایت دیجی داهوا مراجعه کنید.

نتیجه گیری

با خریداری دوربین مدار بسته تحت شبکه، امنیت اماکن را چندین برابر افزایش دهید. این دوربین‌ها با اتصال به نرم افزارهای تشخیص چهره، می‌توانند افراد را شناسایی کنند. به همین دلیل خریداری آنها مقرون به صرفه است. کارشناسان دیجی داهوا شما را برای انتخاب بهترین دوربین مدار بسته راهنمایی خواهند. برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه با شماره ۹۱۰۰۶۰۰۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 623464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.