راهنمای خرید وسایل گرمایشی خانگی

برای فرار از سوز و گداز سرمای مناطق مختلف، بشر همیشه آتش را در کنار و یار و یاور خود دیده است

از دوران عصرهای گذشته تا کنون گرما باعث زندگی با کیفیت تری و بهتری برای انسان‌ها بوده و از او در برابر سرما محافظت کرده است امروز ما می‌خواهیم در رابطه با وسایل گرمایشی که نسبت به دوران گذشته تفاوت‌های زیادی پیدا کرده صحبت کنیم.

وسایلی که وظیفه گرمایش خانه و محل کارمان بعهده دارد و امروز می‌خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم. کالاهای که برای این منظور تهیه می‌کنیم مانند خرید آبگرمکن گازی که برای تولید آب گرم مورد نیازمان با استفاده از سوخت گاز و یا آیگرمکن برقی که این یکی آب گرممان را با استفاده از انرژی برق ایجاد می‌کند و همچنین خرید بخاری گازی و برقی برای گرم کردن فضا و محیط زندگی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ابتدا به معرفی دو نوع وسایل گرمایشی خانگی که بیشترین استفاده را دز خانه دارد این مقاله را ادامه می‌دهیم.

  • آبگرمکن ها
  • بخاری‌ها

آبگرمکن ها کالاهایی هستند که بمنظور تامین آب گرم مورد نیاز افراد برای انجام کارهای مختلف مانند حمام کردن، شستن دست و صورت، شستشوی لباس و ظروف و غیره به کار گرفته می‌شوند.

آبگرمکن ها از نظر نوع سوخت مورد نیاز به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • آبگرمکن های برقی
  • آبگرمکن های گازی

آبگرمکن برقی آبگرمکنی است که برای گرم کردن آب از جریان برق استفاده می‌کند برای این منظور انرژی برق از طریق سیم به المنت‌های مخصوص هدایت می‌شود و المنت را گرم می‌کند المنت با گرم شدن، آب درون مخزن آبگرمکن های زمینی را داغ می‌کنند و در آبگرمکن های دیواری المنت‌ها آبی که دور و برشان را گرفته و یا از مجاورت آنها می‌گذرد را گرم می‌کنند با باز کردن شیر آبگرم توسط کاربر آب داغ در لوله‌ها از آبگرمکن بطرف کاربر جریان پیدا می‌کند و اشخاص می‌توانند از آبگرم استفاده کنند. در خرید آبگرم کن برقی باید مسایل ایمنی را در نظر بگیریم آبگرمکن برقی حتماً باید دارای دو فیوز یکی فیوز منیاتوری و دیگری فیوز جان که این دومی باعث می‌شود در صورت به وجود آمدن اتصالی و هنگامی که جریان برق در آب ایجاد شود جریان برق را قطع می‌کند و باعث جلوگیری از برق گرفتگی کاربر می‌گردد.

راهنمای خرید وسایل گرمایشی خانگی

آبگرمکن گازی:

آبگرمکنی که برای انجام وظایف خود یعنی گرم کردن آب از گاز که یک سوخت فسیلی بحساب می‌آید و شدیداً باعث آلوده کردن محیط زیست می‌شود استفاده می‌کند. آبگرمکن گازی بیشترین خریداران و استفاده کنندگان در ایران را دارد زیرا در ایران منابع بسیار زیاد گاز وجود دارد و این سوخت در اکثر مناطق کشور از طریق لوله کشی براحتی در دسترس مردم قرار می‌گیرد ضمن اینکه قیمت آن نسبت به برق بسیار ارزان‌تر است و مردم به دلیل گران بودن بهای برق و عدم قدرت در پرداخت هزینه برق از سوخت گازی استفاده می‌کنند.

آبگرمکن های گازی را هم مانند برقی به دو دسته آبگرمکن ایستاده یا مخزن دار و آبگرمکن گازی دیواری تقسیم می‌شوند آبگرمکن های دیواری به عنوان آبگرمکن های فوری و بیست و چهار ساعته شناخته می‌شود و به محض باز شدن هرکدام از شیرهای آبگرم منزل شعله آبگرمکن دیواری روشن می‌شود و مبدل حراری و لوله‌های همراه آن را گرم می‌کند و آب درون لوله‌های مسی را گرم می‌شود و نیاز افراد درون منزل را بر طرف می‌کند.

راهنمای خرید وسایل گرمایشی خانگی

‌بخاری‌ها

بخاری‌ها وسایلی گرمایشی هستند که شاید بدون آنها زندگی در سرمای پاییز و زمستان بسیار مشکل و شاید هم غیر ممکن باشد این وسایل گرمایشی هم از نظر سوخت می‌توانیم به چهار دسته زیر تقسیم کنیم:

بخاری هیزمی که برای ایجاد حرارت و گرم کردن محیط از سوزاندن هیزم استفاده می‌کند که این نوع بخاری در مناطق دور افتاده و یا در زمان‌های قبل از نفت کاربرد داشته است.

بخاری نفتی که انرژی مورد نیاز برای ایجاد گرما را از سوزاندن فتیله آغشته به نفت ایجاد می‌کند این نوع بخاری هم فقط در بعضی مناطق دور افتاده و یا بعضی از خانه‌ها و محل‌های بین راهی که گاز به آنجا نرسیده است استفاده می‌کند.

بخاری گازی مانند آبگرمکن گازی پر کاربرد ترین نوع بخاری است که در بین خانواده‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همانند دلیل استفاده از آبگرمکن گازی علت استقبال افراد به سادگی یافت شدن گاز، ارزان بودن گاز و عدم قدرت مردم در پرداخت بهای بسیار گران برق است

بخاری برقی بهترین، تمیز ترین و کم خطر ترین نوع بخاری است که استفاده از آن خطرات استفاده از گاز مانند آتش سوزی، انفجار و ایجاد مسمومیت و مرگ توسط گازمنو اکسید کربن تولید شده از سوخت گاز شهری را ندارد. استفاده از بخاری برقی بسیار آسان است و جابجایی آن راحت انجام می‌شود وزن کمی دارد، بخاری برقی ارزان‌تر از بخاری گازی می‌باشد و نیاز به دود کش و لوله کشی گاز ندارد.

از کجا به راحتی و بدون زحمت آبگرمکن و یا بخاری بخریم:

برای خرید بهترین مدل‌ها از معتبر ترین تولید کنندگان داخلی آبگرمکن و بخاری می‌توانید این کالاها را از فروشگاه اینترنتی فروشکالا خریداری کنید و بدون هیچ‌گونه زحمت به راحتی با استفاده از موبایل و یا کامپیوتر خرید خود را انجام و از طریق پست کالای خود را درب منزل دریافت کنید.

کد خبر 623459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.