آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح نهضت ملی مسکن در اکثر نقاط استان اصفهان به مرحله اجرا رسیده و تاکنون برای بیش از ۱۷ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴۲۲ هزار نفر براساس ثبت‌نام‌های به عمل آمده برای طرح جهش تولید مسکن استان، متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بودند اظهار کرد: پالایش متقاضیان انجام شده و افزون بر ۱۳۵ هزار نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند.

وی در خصوص روند اجرای کار برای متقاضیان این طرح در استان اصفهان گفت: گردش کار مطابق با مصوبه شورای مسکن استان به این صورت بوده که پس از ثبت نام متقاضی در سامانه، استعلام‌های سه گانه شامل (استعلام فرم ج، استعلام اداره ثبت و استعلام بانک) انجام که در صورت قرمز بودن این استعلام‌ها متقاضی ردخواست شده و از روند خارج می‌شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت سبز بودن استعلام‌ها، پیامکی جهت مراجعه متقاضی به دفتر پیشخوان دولت و بارگذاری مدارک ارسال و پس از مراجعه متقاضی و انجام اقدامات لازم، پرونده وی جهت بررسی و تأیید به کارگزار منتخب ارسال می‌شود.

قاری‌قرآن ادامه داد: پس از این مرحله افتتاح حساب انجام می‌شود و متقاضی پیامک واریز وجه دریافت می‌کند که با واریز وجه اولیه، تخصیص پروژه برای وی صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: مابقی آورده به ترتیب در پایان اجرای فوندانسیون ۱۵ درصد، پایان اسکلت و سقف ۲۵ درصد، پایان سفت کاری ۲۵ درصد، پایان نازک کاری ۲۰ درصد و در زمان تحویل واحد نیز ۱۵ درصد از متقاضی اخذ می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت اجرایی این پروژه اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در اکثر نقاط استان اصفهان به مرحله اجرا رسیده و با تلاش‌های به عمل آمده در راستای سرعت بخشی به این طرح، تاکنون برای بیش از ۱۷ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است.

قاری قرآن گفت: فونداسیون بیش از ۱۰ هزار واحد انجام و اسکلت و سقف افزون بر پنج هزار واحد گذاشته شده است همچنین سفت کاری بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ واحد نیز در مرحله پایانی است. استان اصفهان و شهر اصفهان در راستای تأمین مسکن اقشار کم درآمد، به دنبال ظرفیت‌های داخل بافت شهری و بافت فرسوده برای ساخت مسکن است.

کد خبر 623441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.