طرح پیاده‌راه امامزاده حسن (ع) کرج اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج از بررسی و بازطراحی محور پیاده‌راه تاریخی، فرهنگی و گردشگری در بافت مرکزی این کلان‌شهر با رویکرد حفاظت و احیای بافت تاریخی اجرای طرح پیاده‌راه امامزاده حسن (ع) تا میدان قدس خبر داد.

حسین مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهر کرج به عنوان یکی از شهرهای با ماهیتی فرهنگی، گردشگری و تاریخی بوده که در دوره‌های گذشته دستخوش تغییرات گسترده در کالبد و هویت شده است، اظهار کرد: پل صفوی، قلعه صمصام، کاروانسرای شاه عباسی، آستان امامزاده حسن (ع)، حمام مصباح، کاخ سلیمانیه، کاخ مروارید و محوطه پردیس کشاورزی بخشی از هویت و تاریخ شهر است که به عنوان جاذبه‌های گردشگری، نمادهای شهر و ظرفیت‌های عظیم، می‌تواند امروز را به گذشته پیوند بزند، همچنین روایتگر وقایع و رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که در بستر زمان روی داده و ماهیت کنونی شهر را شکل داده است.

وی افزود: در طول سال‌ها کالبد شهر و بخش مرکزی آن دستخوش تغییراتی شده است؛ به‌طوری که وضعیت کنونی آنها پاسخگوی نیازهای شهروندان چه از لحاظ تاریخی و چه از لحاظ هویتی و عملکردی نیست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: محور تاریخی، فرهنگی و گردشگری می‌تواند به‌عنوان نقطه عطفی در استخوان‌بندی محدوده مرکزی این شهر باشد که با ایجاد یک رینگ گردشگری-هویتی نیازمند اتخاذ رویکردهای طراحی و برنامه‌ریزی شهری جهت بازطراحی و بازآفرینی هویتی شهر کرج باشد.

وی گفت: پروژه طراحی شهری و بازطراحی محور پیاده‌مدار تاریخی، فرهنگی و گردشگری در بافت مرکزی شهر کرج با رویکرد حفاظت و احیای بافت تاریخی، با هدف تهیه طرحی جامع در راستای اصول طراحی شهری و ارائه یک سند اجرایی به‌منظور بازآفرینی و ارتقای عملکردی و هویتی این محور انجام می‌پذیرد.

مهاجری خاطرنشان کرد: قرار است در راستای انسجام محیطی و ایجاد یکپارچگی در فضای پیاده‌راه، دیوار پیرامونی کاروانسرای شاه عباسی با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اصلاح شود.

کد خبر 623436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.