انگلیس و آمریکا به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند/ ایران و ولز با تلخی حذف شدند

با گزارش‌زنده از وضعیت گروه دوم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و صعود دو تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی همراه‌مان باشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا راس ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه، سومین بازی مرحله‌گروهی (B) جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را رودر روی یکدیگر برگزار کردند؛ جدال حساسی که به‌طور همزمان با دیگر بازی گروه (انگلیس - ولز) به انجام خواهد رسید.

قضاوت این دیدار برعهده آقای آنتونیو متئو لاهوز اسپانیایی است، همچنین پائو سبریان دویس و روبرتو دیاز که هر دو هم‌وطن لاهوز هستند به‌عنوان کمک‌داوران اول و دوم در کوبل‌داوری قرار دارند و داور چهارم نیز کوین اورتگا پروئی است.

علاوه‌بر دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا در ورزشگاه الثمامه، تقابل انگلیس و ولز در ورزشگاه احمدبن‌علی نیز اهمیت بسیار فراوانی دارد و تکلیف دو تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را مشخص می‌کند.

تا قبل از سوت آغاز دیدارهای همزمان امشب در گروه دوم، تیم‌ملی انگلیس با چهار امتیاز و تفاضل‌گل ۲+ صدرنشین است، ایران با سه امتیاز و تفاضل‌گل ۲- دوم، آمریکا با دو امتیاز و تفاضل‌گل صفر سوم و ولز با یک امتیاز و تفاضل‌گل ۲- در رده چهارم قرار دارند.

در ادامه با گزارش‌زنده و لحظه‌به‌لحظه از وضعیت گروه دوم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برای صعود تیم‌ها از مرحله‌گروهی همراه شما هستیم؛

۱۵ دقیقه ابتدایی

* تا پایان دقیقه ۱۵ بازی‌های پایانی گروه دوم، در ورزشگاه الثمامه ایران و آمریکا بدون‌گل مساوی کارشان را دنبال می‌کنند و تقابل آمریکا برابر ولز نیز در ورزشگاه احمدبن‌علی با همین نتیجه دنبال می‌شود.

- بنابراین تا این لحظه هیچ اتفاقی در جدول رخ نداده است و تیم‌ملی انگلیس پنج امتیازی، ایران چهار امتیازی، آمریکا سه امتیازی و ولز دو امتیازی هستند.

۳۰ دقیقه؛ بدون تغییر نتیجه

* هر دو بازی (ایران - آمریکا) و (انگلیس - ولز) با گذشت ۳۰ دقیقه بدون رد و بدل‌شدن گل دنبال می‌شود و جدول گروه دوم بدون تغییر خاصی، با اضافه‌شدن یک‌امتیاز به هر چهار تیم در جریان است.

* دقیقه ۳۸ دروازه تیم‌ملی ایران توسط کریستین پولیسیچ باز شد تا شاگردان گرگ برهالتر در جدول رده‌بندی پنج امتیازی شوند و بالاتر از ایران در جایگاه دوم جدول گروه B بایستند. تا اینجای کار آمریکا با تفاضل‌گل ۱+ پشت‌سر انگلیس در رده دوم است و ایران با تفاضل‌گل ۳- در جایگاه سوم و حذف‌شده گروه است‌.

تقابل آمریکا و ولز نیز در وقت‌های اضافه نیمه‌اول با تساوی بدون‌گل دنبال می‌شود و جایگاه این دو تیم در جدول تغییر نکرده است.

* نیمه‌اول دیدارهای (ایران و آمریکا) و همچنین (انگلیس و ولز) به پایان رسید؛ تیم‌ملی آمریکا در ورزشگاه الثمامه توسط کریستین پولیسیچ دروازه ایران را باز کرد و با برتری یک بر صفر به رختکن رفت؛ گلی که آمریکا را در کنار انگلیس قرار داد و ایران به رده سوم تنزل پیدا کرد.

پایان نیمه‌اول

انگلیس نیز در برابر ولز نیمه‌اول را بدون‌گل به پایان رساند و تفاضل‌گل انگلیس همان ۲+ و ولز ۲- باقی‌ماند تا انگلیس صدرنشین و ولز تیم چهارم گروه باشند.

* پنج دقیقه پس از آغاز نیمه‌دوم دیدارهای پایانی گروه سوم، تیم‌ملی انگلیس توسط مارکوس رشفورد دروازه ولز را با یک شلیک دیدنی از راه دور باز کرد تا از حریف بریتانیایی خود پیش بیفتد. گل دوم نیز ثانیه‌هایی پیش با شوت فیل بودن به‌ثمر رسید تا اختلاف سه‌شیرها با ولز به عددد دو برسد و خیال گرت ساوت‌گیت و شاگردانش از صدرنشینی آسوده شود.

- تیم‌های ملی ایران و آمریکا نیز تا دقیقه ۵۲ با همان نتیجه یک بر صفر به‌سود یانکی‌ها بازی‌شان در جریان است. بنابراین در جدول گروه دوم به‌ترتیب انگلیس با دو پیروزی، یک تساوی، تفاضل‌گل ۶+ و همچنین ۷ امتیاز صدرنشین است؛ آمریکا با یک پیروزی و دو تساوی، تفاضل‌گل ۱+ و پنج امتیاز تیم دوم گروه است؛ ایران با یک پیروزی و دو شکست و تفاضل‌گل ۳- در رده سوم قرار دارد و ولز با همان یک امتیاز از یک تساوی و دو شکست و تفاضل‌گل ۴- قعرنشین گروه است.

گلزنی‌های سه‌شیرها و تثبیت صدرنشینی

* تیم‌ملی انگلیس که روی نوار گلزنی مقابل ولز افتاده در دقیقه ۶۸ به گل سوم رسید؛ مارکوس رشفورد دبل کرد تا پیروزی سه‌شیرها مقابل یاران گرت بیل پرگل‌تر شود و تفاضل‌گل انگلیسی‌ها به ۷+ رسید.

دیدار ایران و آمریکا نیز تا پایان دقیقه ۷۲ با پیروزی یک بر صفر یانکی‌ها مقابل یوزهای ایرانی در جریان است و با این نتیجه، آمریکا پس از ایران با پنج امتیاز راهی مرحله یک‌هشتم نهایی می‌شود و به هلند برخورد می‌کند.

دقیقه ۸۴؛ انگلیس صدرنشین و آمریکا تیم دوم

تیم‌ملی آمریکا با یک‌گل از ایران پیش است و با این نتیجه به‌عنوان تیم دوم گروه B راهی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد شد.

تیم‌ملی انگلیس نیز با پیروزی قاطعانه ۳ بر صفر برابر ولز بدون حرف‌وحدیثی با صدرنشینی دور گروهی را به اتمام می‌رساند.

تیم‌های ملی ایران و ولز نیز به‌ترتیب با ۳ و یک امتیاز در جایگاه سوم و چهارم جدول قرار می‌گیرند و باید با جام‌جهانی خداحافظی کنند.

۹ دقیقه وقت‌اضافه در جدال ایران - آمریکا

دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا پس از پایان ۹۰ دقیقه با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان آمریکایی دنبال می‌شود و وقت‌اضافه نیز آخرین تلاش‌های شاگردان کی‌روش برای زدن گل تساوی و گرفتن جای آمریکا در رده دوم جدول امتحان می‌شود.

پایان بازی در دوحه؛ انگلیس ۳ - ولز صفر

تقابل انگلیس و ولز نیز با همان نتیجه ۳ بر صفر به پایان رسید تا شاگردان گرت ساوت‌گیت با قاطعیت، کسب ۲ پیروزی، یک تساوی، ۹ گل‌زده، ۲ گل‌خورده، تفاضل‌گل ۷+ و ۷ امتیاز به‌عنوان صدرنشین به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی صعود کنند و حریف سنگال در مرحله‌حذفی شوند.

دومین بازی قرن به‌سود آمریکا و حذف تلخ ایران از جام‌جهانی

دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا نیز پس از ۹دقیقه وقت‌اضافه با همان نتیجه یک بر صفر به‌سود یانکی‌ها پایان یافت تا آمریکا پشت‌سر انگلیس به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند و ایران نیز با همان تک‌برد مقابل ولز در مرحله‌گروهی حذف شد و باید قطر را به‌مقصد تهران ترک کند.

جدول پایانی گروه B به‌شرح زیر است؛

کد خبر 623374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Najib E Shamaal AF ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    خیلی عالی