ایران صفر- آمریکا یک/ و حسرتی که سهم ایران شد...

تیم ملی ایران با شکست مقابل آمریکا از صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ باز ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور سوم گروه B جام جهانی ۲۰۲۲، امروز _سه‌شنبه، هشتم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های ایران و آمریکا در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر آمریکا به پایان رسید.

دور سوم گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ایران و آمریکا

ورزشگاه: الثمامه (دوحه)

گل‌: کریستین پولیسیچ (دقیقه ۳۸) برای آمریکا

اخطار: تایلر آدامس (دقیقه ۴۳) از آمریکا؛ مجید حسینی (دقیقه ۷۷)، حسین کنعانی زادگان (دقیقه ۸۳، نیمکت)، ابوالفضل جلالی (دقیقه ۶+۹۰) از ایران

ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، رامین رضائیان و میلاد محمدی (۳+۴۵- علی کریمی)، سعید عزت‌اللهی، احمد نورالهی (۷۱- مهدی ترابی)، احسان حاج‌صفی (۷۲- ابوالفضل جلالی)، علی قلی‌زاده (۷۷- کریم انصاری فرد)، سردار آزمون (۴۶- سامان قدوس) و مهدی طارمی

سرمربی: کارلوس کی‌روش

آمریکا: مت ترنر، تیم رام، کامرون کارتر-ویکرز، سرجینو دست (۸۱ -ژک مور)، آنتونی رابینسون، تایلر آدامس، وستون مک کنی (۶۵- کلاین پری-اکوستا)، یونس موسی، تیموتی وه‌آ (۸۱- والکر زیمرمن)، کریستین پولیسیچ (۴۶- برندن آرونسون) و جاش سارجنت (۷۷- حاجی رایت)

سرمربی: گرگ برهالتر

داور: آنتونیو متئو لاهوز (اسپانیا)

شرح بازی:

ایران و آمریکا در شرایطی برای دومین بار در تاریخ جام جهانی رو در روی یکدیگر قرار می‌گرفتند که این دیدار یکی از تیم‌های صعود کننده از گروه B جام جهانی را تعیین می‌کرد. با توجه به شرایط جدول ایران در صورتی که انگلیس در اتفاقی عجیب به ولز نمی‌باخت، با نتیجه تساوی نیز به عنوان تیم دوم به دور حذفی صعود می‌کرد اما در سوی دیگر آمریکا که از دو دیدار ابتدایی خود تنها دو امتیاز کسب کرده بود برای صعود فقط از ایران برد می‌خواست. بازی همانطور که پیش بینی می‌شد با استراتژی دفاعی ایران و عقب بازی کردن تیم کارلوس کی روش آغاز شد و در سوی دیگر آمریکا که به نظر از لحاظ بدنی و تکنیکی در سطح بالایی قرار داشت کاملاً بازی را در دست گرفت و به خصوص از سمت راست حملات خطرناکی روی دروازه ایران ترتیب می‌داد. بازی برتر آمریکا در نیمه نخست چند موقعیت خوب برای این تیم به همراه داشت که خطرناک‌ترین آنها با ضربه پولیسیچ تبدیل به گل شد تا ایران با دریافت این گل از لاک دفاعی بیرون بیاید و برای گل تساوی تلاش کند. البته جلوتر آمدن مدافعان ایران فضا را برای مهاجمان آمریکا فراهم کرد تا در ضد حملات خطرناک ظاهر شوند که البته روی یکی از این ضد حملات آمریکا به گل رسید که به دلیل آفساید این گل رد شد.

نیمه دوم برای ایران نیمه‌ای بود که باید گل تساوی را به ثمر می‌رساند تا از حذف فرار کند. شاگردان کی روش که با تفکری هجومی در نیمه دوم وارد زمین شده بودند اما در خلق موقعیت ضعیف عمل می‌کردند و اسیر دفاع منسجم و منظم آمریکا شدند. شاگردان کی روش جز یکی دو بار که روی ارسال از میانه میدان یا ضربات آزاد خطرساز ظاهر شدند موقعیت خطرناکی روی دروازه آمریکا خلق نکردند تا در شبی که آمریکا به خصوص در نیمه نخست بازی بهتری به نمایش گذاشت، تنها با یک گل ایران را شکست دهد و با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه، به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. در دیگر دیدار این گروه انگلیس با پیروزی ۳ بر صفر مقابل ولز به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۳۸- آمریکا) - توپ ارسالی مک کنی به سمت چپ دفاع ایران در محوطه جریمه به سرجینو دست رسید تا او با یک پاس زیبا در دهانه دروازه ایران زمینه ساز گلزنی پولیسیچ شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۹- توپ برگشتی به پشت محوطه جریمه ایران جلوی پای یونس موسی افتاد اما ضربه او که از موقعیت خطرناکی نواخته می‌شد با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۱- ارسال موسی از سمت راست در محوطه جریمه ایران با ضربه سر خطرناک پولیسیچ همراه شد اما توپ در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۱۷- ارسال تند و زمینی سرجینو دِست در محوطه جریمه ایران پس از گذشتن از وه آ، با کف دست بیرانوند دور شد تا خطر جدی روی دروازه ایران از دست برود.

دقیقه ۲۰- پاس ارسالی سعید عزت اللهی پشت مدافعان آمریکا به طارمی رسید و او که پا به توپ تا محوطه جریمه پیش رفته بود در موقعیتی خوب به سردار پاس داد که پاس او توسط مدافعان آمریکا دفع شد. در ادامه داور به نشانه آفساید طارمی روی صحنه پاس عزت اللهی بازی را متوقف کرد.

دقیقه ۲۸- توپی که با برخورد به پای حسینی در محوطه جریمه ایران روی هوا بود با ضربه سر وه آ همراه شد که در ادامه توپ در دستان بیرانوند آرام گرفت.

دقیقه ۳۳- روی یک ارسال از سمت راست سارجنت با ضربه سر توپ را برای وه آ کاشت اما ضربه محکم او فضای بالای دروازه ایران را شکافت تا موقعیت عالی آمریکا از دست برود.

دقیقه ۷+۴۵- وه آ پشت مدافعان ایران صاحب توپ شد و در موقعیتی تک به تک دروازه بیرانوند را باز کرد اما داور این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد، آفسایدی که بسیار میلی متری بود.

دقیقه ۴۷- باز هم پشت مدافعان ایران توپ به سارجنت رسید و ضربه خطرناک او را بیرانوند در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه ۵۲- اولین حمله جدی ایران با ارسال رامین رضاییان در دهانه دروازه آمریکا به وجود آمد اما ضربه سر خطرناک قدوس از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵- در سمت راست محوطه جریمه آمریکا موقعیت خوبی نصیب قلی زاده شد که پاس رو به عقب ضعیف او به طارمی نرسید و در ادامه ضربه بی دقت قدوس از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰- شوت کاتدار سعید عزت اللهی از فاصله‌ای نسبتاً دور تنها فضای بالای دروازه را شکافت.

دقیقه ۳+۹۰- ضربه آزاد ایران که در سمت چپ محوطه جریمه آمریکا به دست آمده بود توسط رضاییان روی دروازه ارسال شد که ضربه سر شیرجه‌ای پورعلی گنجی در تیر اول با اختلافی بسیار کم از کنار تیر عمودی دروازه آمریکا به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

در دقایق پایانی بازی مهدی طارمی در محوطه جریمه آمریکا سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت و این موضوع با اعتراض شدید بازیکنان ایران همراه بود.

بهترین بازیکن:

سرجینو دست مدافع راست آمریکا به همراه وه آ و پولیسیچ دو مهاجم این تیم بهترین‌های آمریکا در این دیدار بودند.

کد خبر 623335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوید AF ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    ندارم
  • محمد حیدر بیگی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    میخوام نگا کنم
  • فیصل GB ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    فوتبال ایران آمریکا
  • ابولفضل IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    به نظر من که ایران میبرد چون بازی کن علی رضا بیرانوند و مهدی طارمی هستند ایران صد درسد میبرد و ما در ایران در خیابان ها پرچم دردست ایران را تشویق میکنیم
  • ابولفضل IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    ایران