پرونده سینماگران بازداشت‌شده مورد مساعدت قرار گرفت

مدیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی گفت: پیگیری کمیته مشترک سازمان سینمایی، قوه قضائیه و خانه سینما موجب مساعدت پرونده سینماگران بازداشت‌شده در ناآرامی‌های اخیر شد.

به گزارش ایمنا، روح‌الله سهرابی اظهار کرد: کمیته مشترک سازمان سینمایی، قوه قضائیه و خانه سینما که مدت‌ها قبل به‌منظور پیگیری مشکلات سینماگران در محل سازمان سینمایی تشکیل شده است، در جلسات متعددی با مراجع و دستگاه‌های ذی‌ربط درباره پرونده سینماگرانی که طی دو ماه اخیر به‌واسطه بعضی فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌ها دچار مشکلات قضایی شده‌اند، تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده است.

وی افزود: به‌موجب این جلسات، تعدادی از پرونده این سینماگران با سرعت بیشتری بررسی شد که از آن میان، نتیجه بعضی پرونده‌ها به اخذ تعهد و بعضی دیگر به صدور قرار وثیقه و آزادی بازداشت‌شدگان انجامید.

مدیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر، موضوع سینماگران بازداشتی و تعیین تکلیف پرونده تعدادی از فعالان صنوف مختلف سینمایی با پیگیری مداوم سازمان سینمایی در کمیته قضایی که متشکل از نمایندگانی از دادستانی، خانه سینما و سازمان سینمایی است، با همکاری مسئولان ذی‌ربط بررسی شده است و در مواردی که امکان مساعدت و چشم‌پوشی وجود داشته، نهایت همکاری انجام شده است.

سهرابی تاکید کرد: کمیته قضایی سازمان سینمایی کماکان به تلاش خود برای حل و فصل مشکلات و مسائل به‌وجودآمده برای اعضای سینما ادامه خواهد داد تا به یاری خداوند هرچه زودتر مشکلات سینماگران رفع شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 623330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.