اکوادور یک - سنگال ۲/ سنگال از جان مایه گذاشت و به‌جای اکوادور صعود کرد

تیم‌های ملی فوتبال اکوادور و سنگال راس ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه مقابل هم قرار گرفتند و در پایان سنگال با پیروزی دو بر یک راهی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز سه‌شنبه هشتم آذر، راس ساعت ۱۸:۳۰ در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته پایانی مرحله گروهی (A) جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی اکوادور و سنگال در ورزشگاه ۴۵ هزار نفری بین‌المللی الخلیفه شهر الریان رودرروی هم قرار گرفتند.

دور سوم رقابت‌های مرحله گروهی (A) جام‌جهانی ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های ملی اکوادور و سنگال

ورزشگاه: بین‌المللی الخلیفه، شهر الریان (ظرفیت ۴۵ هزار نفر)

کوبل‌داوری: کلمنت تورپین (داور وسط)، نیکولاس دانوس (کمک‌داور اول) و کایریل گرینگور (کمک‌داور دوم)، ایستوان کواکس (داور چهارم)

گل‌ها: اسماعیل سار (سنگال - دقیقه ۴۴ - پنالتی)، مویسس کایسدو (اکوادور - دقیقه ۶۷)، کالیدو کولیبالی (سنگال - دقیقه ۷۰)

کارت‌زرد: ادریسا گانا گی (سنگال - دقیقه ۶۶)

کارت‌قرمز:

وقت‌اضافه نیمه اول: شش دقیقه

آمار و ارقام نیمه اول:
- مالکیت توپ: سنگال (۴۷٪) - اکوادور (۵۳٪)
- موقعیت گل‌زنی (شوت): سنگال (۱۰ شوت، یک شوت در چارچوب) - اکوادور (۲ شوت، صفر شوت در چارچوب)
- تعداد پاس‌صحیح: سنگال (۱۱۳) - اکوادور (۱۴۲)

وقت‌اضافه نیمه دوم: شش دقیقه

آمار و ارقام نیمه‌دوم:
- مالکیت توپ: اکوادور (۶۸٪) - سنگال (۳۲٪)
- موقعیت گل‌زنی (شوت): اکوادور (۷ شوت، ۴ شوت در چارچوب) - سنگال (۴ شوت و ۲ شوت در چارچوب)
- تعداد پاس‌صحیح: اکوادور (۱۹۴) - سنگال (۶۸)

ترکیب تیم ملی اکوادور:

هرنان گالیندز، آنجلو پریسایدو (جکسون پروزو - دقیقه ۸۵)، پرویس استوپینان، آلان فرانکو (جرمی سارمینتو - دقیقه ۴۶)، فلیکس تورس، پیرو هینکاپیه، انر والنسیا، مویسس کایسدو، کارلوس گروئزو (خسوس کیفونتس - دقیقه ۴۶)، گونزالو پلاتا و مایکل استرادا (دیورکائف ریاسکو - دقیقه ۶۴)

سرمربی: گوستاوو آلفارو

ترکیب تیم ملی سنگال:

ادوارد مندی، یوسف سابالی، کالیدو کولیبالی، عبدو دیالو، اسماعیل یاکوبس، اسماعیل سار، ادریسا گانا گی، پاته سیس (نامپلیس مندی - دقیقه ۷۴)، ایلیمان اندیایه (شیخ دیینگ - دقیقه ۷۴)، پاپه گوئیه و بولای دیا (پاپه‌آبو سیسه - دقیقه ۹۵)

سرمربی: آلیو سیسه

شرح بازی:

نیمه اول: با آغاز بازی تیم‌ملی سنگال که به پیروزی نیاز دارد تا راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود فشارهای سنگینی روی دروازه اکوادور ایجاد کرد و در ۱۰ دقیقه ابتدایی دو فرصت جدی گلزنی به‌دست آورد که توسط ادریسا گی و بولای دیا از دست رفتند. در ادامه اکوادور کمی جلو کشید تا شیرهای ترانگا به‌راحتی نتوانند به داخل محوطه‌جریمه نفوذ کنند و همین تاکتیک منجر به آرام‌تر شدن بازی شد. در ادامه نیز تیم‌ملی اکوادور مالکیت توپ را بیشتر از دقایق ابتدایی در اختیار گرفت و بازیکنان این تیم سعی در حفظ‌توپ داشتند تا موقعیت‌های گلزنی سنگال محدودتر شود و در این امر موفق عمل کرد. اما این روند در دقایق پایانی با فشارهای سنگالی‌ها از بین رفت و شیرهای ترانگا با فرصت‌طلبی و استفاده از سرعت اسماعیل سار مدافع اکوادور را ناچار به انجام خطای‌پنالتی کردند تا با رسیدن به یک‌گل مهم نیمه‌اول را به پایان برسانند و به رده دوم گروه صعود کنند.

نیمه دوم: در نیمه‌دوم تیم‌ملی اکوادور که در صورت تساوی هم می‌تواند جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی را کسب کند برای بازگرداندن نتیجه به زمین آمد و مالکیت توپ و میدان را به‌طور کامل در اختیار گرفت تا با خلق موقعیت‌گلزنی بتواند دروازه سنگال را تهدید و باز کند. در ادامه اکوادوری‌ها موفق شدند روی یک ضربه‌کرنر به گل تساوی برسند اما در کمال تعجب خیلی‌زود دروازه‌شان را باز شده دیدند تا خوشحالی‌شان بیشتر از سه دقیقه طول نکشد؛ در ادامه هم سنگال روش منطقی را پیش گرفت و توانست در جدالی که فقط به برد نیاز داشت سه‌امتیاز را کسب کند و پس از هلند، به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود.

شرح گل‌ها:

۰ - ۱ (سنگال)؛ اسماعیل سار پنالتی‌ای که خودش کسب کرده بود را تبدیل به گل کرد؛ سار توپ را به سمت چپ گالیندز فرستاد و گلر اکوادور نیز فریب خورد و در جای‌خود ماند تا حساب‌کار یک بر صفر به‌سود سنگال شود.

۱ - ۱ (اکوادور)؛ تیم‌ملی اکوادور صاحب یک ضربه‌کرنر زد و ارسال گونزالو پلاتا، پاس زیبای فلیکس توزس و روی اشتباه مدافعان سنگال در جای‌گیری به‌وسیله مویسس کایسدو به گل تساوی‌بخش رسید.

۱ - ۲ (سنگال)؛ سنگال در یک موقعیت ایستگاهی خیلی‌زودتر از آنچه تصور می‌شد موفق شد با یک شوت‌والی دقیق توسط کاپیتان کالیدو کولیبالی تور دروازه اکوادور را به لرزه دربیاورد و مجدداً از حریف خود پیش بیفتد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- ادریسا گانا گی روی نفوذی که از سمت راست انجام داد پاس ارسال‌شده از طرف مقابل را با یک شوت تک‌ضرب به‌سمت دروازه اکوادور روانه کرد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۹- دومین فرصت جدی سنگالی‌ها با حرکت انفرادی بولای دیا به درون محوطه‌جریمه اکوادور و شوت کم‌دقتی که به بیرون رفت بی‌ثمر شد.

دقیقه ۲۴- اسماعیل سار پس از موفقیت در جنگ تن‌به‌تن با کایسدو وارد محوطه‌جریمه اکوادوری‌ها شد و از زاویه‌ای تقریباً بسته اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه‌اش پس از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۶- تیم‌ملی سنگال صاحب یک ضربه‌ایستگاهی شد و ضربه‌سر سیس روی توپ ارسالی با اختلاف نه‌چندان زیاد از بالای دروازه اکوادور به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱- اسماعیل سار روی پاس در عمق به درون محوطه‌جریمه اکوادور زد و در آستانه تک‌به‌تک‌شدن با هرنان گالیندز بود که هینکاپیه تعادل سار را برهم زد و تورپین نقطه‌پنالتی را نشان داد؛ داوران VAR نیز پنالتی را تایید کردند تا سنگال صاحب ضربه‌پنالتی شود.

نکات‌ویژه:

سنگال درصورتی راهی دور یک‌هشتم نهایی شد که فقط باید بازی مقابل اکوادور را با پیروزی پشت‌سر می‌گذاشت اما اکوادور که می‌توانست با یک‌امتیاز صعود کند از جام کنار رفت.

به‌روزرسانی می‌شود...

کد خبر 623305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.