لزوم آماده‌سازی فضای اعتراض در شهرها

یک کارشناس ارشد شهرسازی گفت: لازم است فضای اعتراض در شهرها به منظور جلوگیری از بروز بی‌نظمی‌ها و اغتشاشات ایجاد شود.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت جوامع و گسترده‌تر شدن تعاملات و روابط اجتماعی، جهت جلوگیری از ایجاد شکاف‌های اجتماعی و دوقطبی شدن جامعه باید متناسب با توسعه شهرها، فضاهایی جهت احترام به دموکراسی واقعی و رعایت اصل ۲۷ قانون اساسی در شهرها ایجاد شود.

وی افزود: در این صورت است که شهروندان می‌توانند آزادانه نظرات خود را در خصوص مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بیان کنند و تجمعات قانونی شکل دهند.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: از فواید وجود چنین فضاهایی در شهرها بیان نارضایتی‌های شهروندان در تمام ابعاد، مدیریت احساسات، ایجاد فضای همدلی، جلوگیری از شکاف اجتماعی و دوقطبی شدن جامعه، جلوگیری از کشیده شدن اعتراضات به سایر مکان‌ها و ایجاد خسارت‌های مادی و معنوی، جداسازی معترضان واقعی از اغتشاشگران و تحقق اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

مؤمنی با بیان اینکه فضاهای اعتراض در شهرها محصور نیست، اضافه کرد: فضاهای اعتراض دارای دیوارهایی به منظور دیوارنویسی است و امکاناتی جهت تخلیه انرژی و احساسات شهروندان دارد.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: با ایجاد چنین فضاهایی گام‌های مثبتی جهت تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته می‌شود، البته به منظور رساندن پیام حاصل از برگزاری این تجمعات در این فضاهایی به گوش مسئولان و مدیران شهری و کشوری لازم است کمیته‌های حل‌وفصل ایجاد شود.

مؤمنی گفت: لازم است دلیل ریشه‌ای این‌گونه اعتراضات بررسی و تا حصول نتیجه توسط رسانه‌های مردمی پیگیری شود، در غیر این صورت کارایی لازم چنین فضاهایی از دست می‌رود.

کد خبر 623301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.