نقش فناوری اطلاعات در تحقق گردشگری هوشمند

یک کارشناس شهرسازی گفت: گردشگری هوشمند سیستمی است که موجب ارتقای سطح خدمات برای گردشگران و ارائه خدمات گردشگری یکپارچه می‌شود، به طور کلی واژه گردشگری هوشمند برگرفته از نسل جدید فناوری اطلاعات به منظور ارائه هدفمند خدمات گردشگری است.

فرانک‌باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گردشگری هوشمند زیرمجموعه‌ای از مفهوم شهر هوشمند است و هدف آن ارائه راه‌حل‌هایی به منظور رفع نیازهای گردشگران در سفرهای ویژه است.

وی افزود: مدیران به واسطه سیستم‌های هوشمند با به‌کارگیری اطلاعات به‌روز نیازهای کاربران را برطرف می‌کنند و این امر در مدیریت سازمان‌ها و سیستم‌های کلان به عنوان یک اصل مطرح است.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: گردشگری هوشمند حاصل توسعه اطلاعات و فناوری‌های به‌روزی است که امروزه با آن‌ها در ارتباط هستیم و موجب افزایش مزیت رقابتی یک مقصد در مقایسه با سایر مقصدهای گردشگری می‌شود.

باقری تصریح کرد: در راستای تحقق گردشگری هوشمند، فناوری اطلاعات نقش بسیار مهمی دارد که موجب یکپارچگی خدمات ارائه شده به گردشگر می‌شود، امروزه مقصدهای اصلی بر پایه گردشگری هوشمند کشورهای شرق آسیا از جمله ژاپن، کره جنوبی و کشورهای اروپایی همچون ایتالیا و اسپانیا است.

وی ادامه داد: در این کشورها بسیاری از کسب‌وکارها و پروژه‌های گردشگری از گردشگری هوشمند آغاز می‌شود.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: گردشگری هوشمند سیستمی است که موجب ارتقای سطح خدمات برای گردشگران و ارائه خدمات گردشگری یکپارچه به مشتریان می‌شود، به طور کلی واژه هوشمند برگرفته از نسل جدید فناوری اطلاعات به منظور ارائه هدفمند خدمات گردشگری است.

باقری اضافه کرد: گردشگران می‌توانند با استفاده از تلفن‌های هوشمند و ریزتراشه‌هایی همانند سیستم RFID، NFC از این خدمات استفاده کنند که به معنای بهره‌مندی، یکپارچه‌سازی و اشتراک‌گذاری داده‌ها از دنیای مجازی به دنیای واقعی است و تجربیات منحصربه‌فردی را برای گردشگران و مردم محلی به وجود می‌آورد.

وی گفت: گردشگری هوشمند با توجه به قابلیت‌های تکنولوژیکی یک منطقه خاص تعریف می‌شود، بسیاری از مقصدها که اکنون در حال مدرن شدن است، از فناوری‌های هوشمند در عملیات‌های خود استفاده می‌‎کنند.

این کارشناس شهرسازی افزود: استفاده‌ها از این روش‌های پرداخت، فعالیت‌های تعاملی را شامل می‌شود. هدف کلی از گردشگری هوشمند ایجاد یک رابط بین بازدیدکننده و مقصد جهت رفع نیازهای خاص است.

کد خبر 623297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.