رشد خوب و متعادل بازار سرمایه

در بازار فرابورس نمادهای مارون، شراز، شاوان، شکام، کرمان و بساما بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار داشتند و زاگرس بیشترین تأثیر منفی، در بازار فرابورس کرمان با صف خرید همراه بود، شکام نیز رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرد و در مجموع فرابورس رشد ۴۶ واحدی را داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز رشد پنج هزار واحدی را تجربه کرد، نمادهای فملی، نوری، شبندر، اخابر، بوعلی و شپنا بیشترین تأثیر مثبت و نماد نوری بیشترین تأثیر منفی را بر روند بازار داشت، ایران‌خودرو، خگستر و خساپا نیز بر خلاف روز گذشته روند منفی تجربه کردند، در بازار فرابورس نمادهای مارون، شراز، شاوان، شکام، کرمان و بساما بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار داشتند و زاگرس بیشترین تأثیر منفی، در بازار فرابورس کرمان با صف خرید همراه بود، شکام نیز رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرد و در مجموع فرابورس رشد ۴۶ واحدی را داشت.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد پنج هزار ۸۵۶ واحدی به سطح یک میلیون ۴۱۲ هزار ۶۵۳ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۹۶۸ واحد در سطح ۴۱۲ هزار ۶۵۳ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۶۱

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۲۳

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۴۶ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۶۸۳ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۷۴

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۱۶

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۳۱ هزار ۵۷۲ و ۸۱ هزار ۶۵۵ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۹۵۹ و سه میلیارد ۲۵۸ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

افران، کمند، پالایش، خودرو، خگستر.

بیشترین حجم معامله

کمند، خودرو، خگستر، خساپا، شستا.

بیشترین افزایش قیمت

ثمسکن، ثشاهد، اخابر، تایرا، دشیمیح.

بیشترین کاهش قیمت

خفنر، غشاذر، خشرق، خموتور، سصفها.

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد.

تحلیل: پیش بینی یک روند تعادلی را خواهیم داشت. تا زمانی که شاخص کل بین دو سطح یک میلیون ۴۰۰ و ۴۲۰ هزار واحد محصور باشد، احتمال تغییر روند مؤثر وجود نخواهد داشت.

۲۰۷ اتوماتیک سبز کله غازی در قیمت ۴۲۰ میلیون تومان مچ شد

با محاسبه هزینه مالیات، پلاک و بیمه، قیمت تمام شده این خودرو برای خریدار معادل ۴۷۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

ورق گرم

بازار ورق گرم در هفته گذشته ضعیف و نوسانی بود و و در کل الگوی عرضه و تقاضا ضعیفی داشت. نرخ بهره برداری از کوره بلندها در شرکت‌های بزرگ آهن و فولاد حدود ۷۷ درصد بوده که ۰.۹ درصد نسبت به هفته ماقبل افزایش داشته است.

با توجه به زیان تولیدکنندگان ورق گرم، افزایش تولید بسیار محدود بوده است. میزان تولید ۳۵ کارخانه فولاد در چین حدود ۲.۶۷ میلیون تن بوده که حدود ۱۰ هزار تن نسبت به هفته ماقبل افزایش داشته است. موجودی کارخانه‌های فولاد حدود ۵۵۵ هزار تن بوده که افزایش پنج هزار ۵۰۰ تنی داشته است در سمت تقاضا، حجم معاملات ورق گرم افت چشمگیری داشته است.

در تاریخ ۲۴ نوامبر، متوسط بارگیری ورق گرم در ۱۶ شهر کلیدی در چین حدود ۵۴ هزار تن بوده که حدود ۱۱.۳ هزار تن کاهش داشته است. هفته گذشته آمار مبتلایان به کرونا رکورد جدیدی زد. در حالی که هفته‌های گذشته خبرهایی مبنی بر کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین منتشر شد اما افزایش آمار مبتلایان به کرونا دوباره امید به بهبود تقاضا را از بین برد.

نگاهی به بازار جهانی بنزن

بنزن سومین هفته متوالی را پشت سر گذاشت. بنزن در این هفته ۴۰ دلار کاهش هفتگی را ثبت نمود. قیمت‌ها در بازار داخلی چین نزولی بودند. علت این روند نزولی کمرنگ بودن تقاضا بوده است. تقاضای خرید در چین ضعیف بوده و خریداران عجله‌ای برای خرید ندارند. از سوی دیگر انتظار افزایش عرضه و اضافه شدن واحدهای تولیدی جدید در چین وجود دارد. افزایش ظرفیت‌ها در چین و انتظار افزایش عرضه خریداران را محتاط کرده است. در صنعت پایین دست این محصول یعنی استایرن تقاضا ضعیف بوده و روند قیمت‌ها نزولی بوده است.

کد خبر 623239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.