چهارمحال‌وبختیاری نیازمند استقرار دائمی بالگرد است

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری نیازمند استقرار دائمی بالگرد است، محور تعدادی از روستاهای استان در زمان بارش به مدت شش ماه مسدود می‌شود، از این رو برای امدادرسانی و انتقال بیماران نیازمند بالگرد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خسرو کیانی امروز _سه‌شنبه هشتم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت شهرک سید محمد از توابع بخش مُنج شهرستان لردگان آغاز شده است، اظهار کرد: با ساخت این شهرک جایگزین، زمینه اسکان ۱۵۰ خانوار این روستای در معرض خطر، در مکانی امن‌تر از محل کنونی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: بازه زمانی برای احداث کامل شهرک سید محمد لردگان حدود پنج سال و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی آن بنا به وعده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای دهه فجر سال جاری پیش‌بینی شده است، مکان‌یابی شهرک سید محمد لردگان در محدوده زمین‌های همین روستا انجام شده است و با استفاده از اعتبارات و تسهیلات مدیریت بحران و با کمک دستگاه‌های اجرایی مرتبط ساخته و جابه‌جا می‌شود.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عملیات اجرایی آماده‌سازی این شهرک با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات در اختیار و با کمک دستگاه‌های اجرایی آغاز و اعتبارات مورد نیاز نیز از محل اعتبارات ابلاغی امسال پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه لردگان در ۱۷۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است، گفت: اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ در سیل روستای سیدمحمد شهرستان لردگان ۱۴۸ خانوار در قالب ۵۳۰ نفر خسارت دیدند و چهار نفر جان خود را از دست دادند.

کیانی با تاکید بر اینکه کمبود خودروی سبک کمک‌دار در جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری محسوس است، اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن استان، خودروهای کمک‌دار مستهلک می‌شوند و برای امدادرسانی در حوادث با مشکل مواجه می‌شویم، از این رو باید تمرکززدایی در توزیع تجهیزات و امکانات در جمعیت هلال احمر صورت گیرد و همه شعبه‌های جمعیت هلال‌احمر در شهرستان‌ها باز امکانات مساوی برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری نیازمند استقرار دائمی بالگرد است، محور تعدادی از روستاهای استان در زمان بارش به مدت شش ماه مسدود می‌شود، از این رو برای امدادرسانی و انتقال بیماران نیازمند بالگرد هستیم.

کد خبر 623232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.