آغاز گام دوم پروژه‌های زودبازده در حاشیه شهر مشهد

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد از آغاز گام دوم پروژه‌های زودبازده در حاشیه شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی رضازاده‌همدانی اظهار کرد: انتخاب پروژه‌های زود بازده در گام دوم نیز همانند گام نخست توسط شورای اجتماعی محلات، روحانیون محوری که توسط مساجد معرفی می‌شوند، معتمدان محله و برای نخستین‌بار توسط بسیجیان به دلیل ارتباطی که آنان با دفاتر تسهیل‌گری دارند، اعلام می‌شود.

وی با اشاره به تمایز گام‌های اول و دوم پروژه‌های زودبازده، افزود: در این فاز شهرداران مناطق ابتدا طرح توسعه محله و منطقه را بازگو می‌کنند، سپس صلاح‌دید انتخاب طرح‌ها به مردم و نمایندگان مردم سپرده می‌شود تا آنان بتوانند طرح‌ها را انتخاب کنند و توجه جدی به توسعه محله و منطقه داشته باشند تا طرح‌ها مغایرتی با توسعه کلان‌شهر نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: میانگین رقم ١۵ میلیارد تومان است که توزیع آن در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار متفاوت است. کل اعتبار پروژه هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان پیش‌بینی است که در این دوره انجام می‌شود.

رضازاده‌همدانی اضافه کرد: تمام بخش‌های مطالعاتی و تملک در آماده‌سازی فرآیندها و توافق‌نامه‌ها سال ١۴٠١ و فرآیند اجرا سال ١۴٠٢ انجام خواهد شد.

وی گفت: در حین اجرا، کار نظارت عالی توسط شورای اسلامی شهر مشهد، بخش‌های تخصصی نظارتی، معاونت‌های تخصصی، سازمان بازآفرینی و دفاتر تسهیل‌گری انجام و گزارش‌ها به مردم ارائه می‌شود.

کد خبر 623176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.