توسعه فعالیت‌های مراکز هنری شهرداری اصفهان در بعد ملی

در شورای مدیران مراکز هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان پیرامون ادامه مسیر همکاری با معاونت‌های فرهنگی مناطق اصفهان، راهبردهای فعالیت‌های مراکز در بعد ملی بحث و تبادل‌ نظر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه شورای مدیران مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با دستور کار ادامه مسیر همکاری با معاونت‌های فرهنگی مناطق اصفهان در دبیرخانه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار شد.

پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌های هنری شهر اصفهان

علی عطریان، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تخصصی‌محوری رویکرد اصلی فعالیت‌های این اداره است و سعی شده است در برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان این رویکرد بیش از گذشته تقویت شود.

وی افزود: در کنار رویکرد تخصصی، پرهیز از موازی‌کاری با دستگاه‌ها یکی از سیاست‌ها و راهبردهای مراکز اداره هنری است و تلاش شده برنامه‌ها و فعالیت مراکز این اداره به سوی حوزه‌های مغفول مانده فعالیت‌های هنری اصفهان که نیاز شهر و شهروندان است، سوق داده شود.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مخاطب‌شناسی و شناخت ذائقه شهروندان اصفهان در اجرای فعالیت‌های مراکز هنری یک اصل است و باید مدیران مراکز بیش از گذشته نسبت به این حوزه حساس باشند و بر اساس ذائقه شهروندان، برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت انجام فعالیت‌های مرکز خود انجام دهند. البته مدیران باید این نکته را در نظر داشته باشند که در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات بر اساس ذائقه شهروندان، رویکرد تخصصی فدا نشود.

وی گفت: هر برنامه و فعالیتی که در اداره هنری اجرا می‌شود، اثربخشی و میزان راهبردی بودن آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و چنانچه فعالیت و اقدامی اثربخشی لازم را نداشته باشد، آسیب‌شناسی می‌شود؛ به همین جهت از مدیران مراکز هنری درخواست دارم بیش از گذشته موضوع ارزیابی و اثربخشی فعالیت‌ها و اقدامات مراکز خود را جدی بگیرند.

عطریان اضافه کرد: برنامه‌ریزی و اقدامات مراکز علاوه بر بعد استانی دارای بعد ملی است، یعنی علاوه بر فعالیت مراکز که دارای بعد استانی است، فعالیت‌ها و اقداماتی با بعد ملی انجام می‌شود و معتقد هستیم در برنامه‌های مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هر دو بعد باید تقویت شود.

وی اضافه کرد: مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و معاونت‌های فرهنگی مناطق شهرداری اصفهان دو بال توسعه فعالیت‌های هنری شهر اصفهان هستند که با تعامل و مشارکت هر چه بیشتر باید حرکت این دو بال را منظم کرد.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تأکید کرد: جزیره‌ای عمل کردن، آفت فعالیت در هر حوزه‌ای به‌ویژه فعالیت‌های هنری است، به همین جهت از مدیران مراکز اداره هنری درخواست تعامل هر چه بیشتر با معاونت‌های فرهنگی مناطق شهرداری اصفهان را دارم، از طرفی معاونت‌های فرهنگی مناطق شهرداری اصفهان بیش از گذشته با مراکز اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری اصفهان تعامل داشته باشند.

جایگاه معاونت‌های فرهنگی مناطق شهرداری اصفهان در توسعه فعالیت‌های هنری

مهدی تمیزی، مدیر دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان با اشاره به جایگاه مهم معاونت‌های فرهنگی شهرداری اصفهان در توسعه فعالیت‌های هنری شهر، اظهار کرد: این معاونت فرهنگی هر منطقه‌ای است که می‌تواند فعالیت‌ها و رویکرد شهرداری منطقه خود را به سمت توسعه فعالیت‌های هنری و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری منطقه سوق دهند.

وی ادامه داد: این وظیفه معاونت فرهنگی است که دید شهرداری منطقه خود را به سمت فعالیت تخصصی هرچه بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر معطوف کند و اهمیت سرمایه‌گذاری و فعالیت در این حوزه را به‌درستی برای شهردار آن منطقه تبیین کند، هرجایی از شهرهای کشور شاهد تخریب بافت تاریخی ارزشمند، کم بودن زیرساخت‌های فرهنگی و هنری هستیم در وهله اول معاونت فرهنگی آن منطقه از شهر کشور به‌درستی به وظایف خود عمل نکرده است.

مدیر موزه ملی هنرهای معاصر اصفهان تصریح کرد: نیاز است بیش از گذشته ارتباط معاونت‌های فرهنگی شهرداری اصفهان با مراکز و دفاتر تخصصی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تقویت شود زیرا امر باعث برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متعدد با رویکرد تخصصی نه‌تنها در یک مکان از شهر بلکه تمام مناطق شهر اصفهان می‌شود.

نیاز به تقویت زیرساخت‌های اجرای تئاتر در مناطق اصفهان

علی دادفر، رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این شهر در حوزه فضاهای فرهنگی و هنری به‌ویژه سالن‌های تئاتر در فقر شدید به سر می‌برد، اظهار کرد: به‌عنوان مثال فقط یک تماشاخانه در تهران دارای دو بلاک باکس با ظرفیت هرکدام ۴۰۰ نفر است. درصورتی‌که شهر اصفهان بلاک باکسی با این ظرفیت ندارد.

وی تأکید کرد: می‌طلبد شهر اصفهان از ظرفیت سالن‌های تئاتر بیشتری بهره‌مند شود، به همین جهت نیاز است معاونت‌های فرهنگی مناطق شهرداری اصفهان به فراهم آوردن زیرساخت‌ها و احداث سالن تئاتر در مناطق خود اهتمام ورزند.

مدیر تالار هنر اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه ارتباط و تعامل خوبی بین دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان با معاونت‌های فرهنگی مناطق شکل گرفته است و همین امر باعث شده است اجرای تئاتر به‌ویژه نمایش‌های خیابانی در تمام مناطق شهر اصفهان اجرا شود، اما نیاز است این ارتباط بیشتر تقویت و زیرساخت اجرای تئاتر در مناطق شهر اصفهان تقویت شود.

کد خبر 623160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.