مقایسه جام‌جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ تا پایان هفته‌دوم مرحله‌گروهی

تا پایان هفته‌دوم مرحله‌گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ تنها صعود سه‌تیم و حذف دو تیم قطعی شد و ۲۷تیم دیگر چشم به هفته‌آخر دوخته‌اند. آماری که در جام‌جهانی گذشته به هشت‌تیم صعودکننده و هشت‌تیم حذف‌شده و ۱۶تیم امیدوار خلاصه شده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته‌دوم رقابت‌های مرحله‌گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شب گذشته رسما به پایان رسید تا همه تیم‌ها در هشت‌گروه دو بازی را پشت‌سر بگذارند و جام‌جهانی امروز وارد بازی‌های دور پایانی مرحله‌گروهی می‌شود تا تکلیف ۱۶تیم حذف‌شده و ۱۶تیم صعودکننده نیز به‌طور قطعی مشخص شود.

اما تا پایان هفته‌دوم رقابت‌های مرحله‌گروهی و انجام ۳۳ بازی، فقط صعود سه‌تیم (فرانسه، برزیل و پرتغال) به مرحله یک‌هشتم نهایی و حذف دو تیم (قطر و کانادا) قطعی شده است و ۲۷ تیم دیگر کماکان شانس ماندن در جام را دارند و دلخوش به هفته‌سوم هستند.

در جام‌جهانی ۲۰۱۸ پس از پایان هفته‌دوم رقابت‌های مرحله‌گروهی، صعود تیم‌های ملی روسیه، اروگوئه، فرانسه، کرواسی، بلژیک، انگلیس، برزیل و مکزیک به دور حذفی قطعی شده بود و همچنین تیم‌های ملی مصر، عربستان‌سعودی، مراکش، پرو، کاستاریکا، پاناما، تونس و لهستان با جام‌جهانی خداحافظی کردند.

با مقایسه‌ای سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید در جام‌جهانی ۲۰۱۸ تکلیف ۱۶تیم برای ماندن در جام و خداحافظی با روسیه به‌طور قطعی مشخص شده بود اما این رقم در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر روی عدد عجیب پنج قرار گرفته است. ضمن اینکه در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در پایان هفته‌دوم ۱۶تیم کماکان امیدوار به صعود از مرحله‌گروهی بودند اما این رقم در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به رقم چشم‌گیر ۲۷ رسیده است‌.

مقایسه جام‌جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ تا پایان هفته‌دوم مرحله‌گروهی

تیم‌ها در جام‌جهانی فعلی به‌طرز عجیب‌وغریبی برای صعود به یکدیگر نزدیک هستند و به‌جز تیم‌های ملی قطر و کانادا، تمام تیم‌های قعرنشین گروه این شانس را دارند که بتوانند در پایان هفته‌سوم مرحله‌گروهی به یک‌هشتم نهایی صعود کنند و به‌جز فرانسه، برزیل و پرتغال، در پنج گروه دیگر تیم‌های صدرنشین نیز هنوز قطعی نشده‌اند و حتی ممکن است تیم صدرنشین در پایان هفته‌سوم از دور رقابت‌ها حذف شود.

آمار و ارقام به‌دست آمده در جام‌جهانی ۲۰۲۲، این جام را به یکی از حساس‌ترین دوره‌ها تبدیل کرده و جذابیت را برای تماشاگران و بینندگان به مرز بالایی رسانده است؛ باید دید در پایان هفته‌پایانی مرحله‌گروهی جام‌جهانی قطر، ۱۶تیم صعودکننده و ۱۶تیم حذف‌شده چه‌میزان با جدول رده‌بندی هفته‌دوم تفاوت خواهد داشت تا به ارقام و رکوردهای جدیدی در تاریخ مرحله‌گروهی جام‌جهانی دست پیدا کرد.

ضمن اینکه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر آخرین دوره‌ای است که با شکل‌وشمایل سنتی برگزار می‌شود و از دوره آینده با افزایش تیم‌ها به ۴۸، همه‌چیز متفاوت خواهد شد و گروه‌بندی‌ها به‌گونه‌ای می‌شود که دیگر این هیجان را به فوتبال‌دوستان منتقل نخواهد کرد.

کد خبر 623151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.