انبارهای حمل‌ونقل بخارست میزبان پنل‌های خورشیدی

شهرداری بخارست قصد دارد با سرمایه‌گذاری در سه پروژه مجزا، سیستم‌های فتوولتائیک را در انبارهای وسایل حمل‌ونقل شهری نصب کند و با این کار علاوه بر تأمین انرژی به کاهش CO2 و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بخارست یک برنامه سرمایه‌گذاری جدید را برای نصب سیستم‌های فتوولتائیک (PV) در املاک عمومی شهری و به‌طور عمده انبارهای حمل‌ونقل عمومی شهر اعلام کردند. پایتخت رومانی قصد دارد ۱۹ میلیون لئوی رومانی (حدود ۳.۸ میلیون یورو) برای این منظور سرمایه‌گذاری کند.

این تلاش برای انرژی پایدار بیشتر در زیرساخت‌های شهری به شکل سه پروژه مجزا خواهد بود که همه در صدد هستند تا در مدت ۱۲ ماه از فضای عمومی برای تولید انرژی استفاده کنند.

انبارهای حمل‌ونقل بخارست میزبان سیستم‌های فتوولتائیک

علاوه بر این، طبق یک بیانیه رسمی، شهر انتظار دارد سرمایه‌گذاری خود را در بازه زمانی چهار ساله از طریق صرفه‌جویی در انرژی تولید شده از سیستم‌های خورشیدی جبران کند.

اولین پروژه، ایجاد یک سیستم PV با ظرفیت تولید ۷۸۵.۳۳ کیلووات در اوج تولید است. این پنل‌های فتوولتائیک در انبارهای اصلی حمل‌ونقل فرنتاری، فلوریسکا، ابرژیا و میلیتری راه‌اندازی خواهد شد و به کاهش CO2 و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی کمک خواهد کرد.

سیستم فتوولتائیک از ۱۷۲۶ ماژول PV مجزا تشکیل شده است که هر کدام دارای ۱۴۴ سلول خورشیدی خواهد بود. اندازه متوسط یک ماژول 2094x1038x35 میلی‌متر و وزن آن ۲۳.۵ کیلوگرم خواهد بود. این پروژه حدود ۵.۵ میلیون لئوی رومانی یا کمی بیش از یک میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

انبارهای حمل‌ونقل بخارست میزبان سیستم‌های فتوولتائیک

پروژه دوم شامل یک سیستم PV برای انبارهای اسکندریه، بخارستی نوی، کولنتینا و دودستی است که ۶.۹ میلیون لئوی رومانی (۱.۴ میلیون یورو) هزینه دارد. با این حال، سیستم نهایی ۸۰۸.۹۹ کیلووات در اوج تولید، به وجود خواهد کرد و از ۱۷۷۸ ماژول PV تشکیل خواهد شد.

پروژه سوم در کارخانه تعمیرات حمل‌ونقل عمومی مستقر خواهد شد و ظرفیت تولید ۸۶۰ کیلووات انرژی در اوج را خواهد داشت و ۶.۸ میلیون لئوی رومانی (یا ۱.۴ میلیون یورو) هزینه خواهد داشت. این سیستم از ۱۸۹۰ ماژول PV تشکیل شده است که هر کدام دارای ۱۴۴ سلول است.

کد خبر 623149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.