پرتغال ۲ _ اروگوئه صفر/ صعود پرتغال با درخشش فرناندس و پنالتی فغانی

پرتغال با دو گل از سد اروگوئه گذشت و صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرتغال و اروگوئه از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه _ هفتم آذرماه _ در استادیوم لوسیل مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با دو گل برونو فرناندس به سود پرتغالی‌ها خاتمه یافت.

مرحله گروهی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه

ورزشگاه: لوسیل، الدین

گل‌ها: برونو فرناندس (دقیقه ۵۴ و ۳+۹۰، برای پرتغال)

اخطار: رودریگو بنتانکور (دقیقه ۶، از اروگوئه) - روبن نوس (دقیقه ۳۸، از پرتغال) - ماتیاس اولیویرا (دقیقه ۴۴، از اروگوئه) - ژائو فلیکس (دقیقه ۷۷- از پرتغال) - روبن دیاز (دقیقه ۸۹، از پرتغال)

اخراج: -

تیم ملی پرتغال: دیگو کاستا، روبن دیاز، په‌په، ژائو کانسلو، نونو مندش (دقیقه ۴۲- رافائل گریرو)، برناردو سلیوا، روبن نوس (دقیقه ۶۹، رافائل لیائو)، ویلیام کاروالیو (دقیقه ۸۲- ژائو)، برنو فرناندس، ژائو فلیکس، کریستیانو رونالدو (دقیقه ۸۲- گونزالو راموس)

سرمربی: فرناندو سانتوس (پرتغال)

تیم ملی اروگوئه: سرخیو روچت، سباستین کواتس، دیگو گودین (دقیقه ۶۲- پلیستری)، خوزه ماریا خیمنس، گیرمو وارلا، فدریکو والورده، ماتیاس وسینو (دقیقه ۶۲- جورجین آراسکائتا)، ماتیاس اولیویرا (دقیقه ۸۵- وینا)، رودریگو بنتانکور، ادینسون کاوانی (دقیقه ۷۲- لوئیز سوارز)، داروین نونیز (دقیقه ۷۲- ماکسومیلیانو گومز)

سرمربی: دیگو آلونسو (اروگوئه)

داور: علیرضا فغانی (ایران)

شرح بازی:

پرتغال بازی را بهتر آغاز کرد. آن‌ها با پاس‌های متعدد مالکیت بیشتری بر بازی داشتند اما دفاع چند لایه اروگوئه اجازه خلق موقعیت را به پرتغالی‌ها نمی‌داد. اواخر نیمه اول نوبت به اروگوئه‌ای‌ها رسید تا کمی جلوتر بازی کنند و روی دروازه پرتغال خطر بیافرینند. حملات شاگردان آلونسو کمی زهردارتر به نظر می‌رسید اما میزان حضورشان در یک سوم دفاعی حریف از حیث کمیت، چنگی به دل نمی‌زد. نیمه اول با تساوی بدون گل دو تیم خاتمه یافت.

نیمه دوم را پرتغال بهتر آغاز کرد و رونالدو با اثر روی ارسال برونو فرناندس پرتغال را در پنجاه و چهارمین دقیقه پیش انداخت. فیفا گل را ابتدا به اسم رونالدو نوشت اما پس از بررسی، مشخص شد توپ مستقیماً وارد دروازه شده و رونالدو سایه زده است؛ بنابراین گل به نام فرناندس به ثبت رسید.

بعد از این گل اروگوئه جلو کشید و با حفظ توپ و میدان سعی در یافتن راه نفوذ به دفاع پرتغال گشت. تعویض‌های آلونسو فاز تهاجمی اروگوئه را به شدت قدرتمند کرد و حلقه محاصره بر پرتغالی‌ها را تنگ کرد. با این وجود در وقت‌های تلف شده علیرضا فغانی پس از بازبینی صحنه هند مدافع اروگوئه، نقطه پنالتی را به سود پرتغال نشان داد تا فرناندس خود و تیمش را برخلاف جریان بازی دو گله کند.

این گل آب سردی روی پیکر اروگوئه ریخت و در ادامه فرناندس دو بار تا آستانه هتریک پیش رفت که یک بار روچت و بار دیگر تیرک دروازه او را در ثبت نخستین هتریک جام ناکام گذاشت.

شرح گل:

۱ - ۰ (برونو فرناندس - دقیقه ۵۴) - سانتر تند و تیز برونو باعث شد تا رونالدو خود را از مدافعین اروگوئه جدا کند و با سایه زنی بر آن، موجب شود تا توپ مستقیم فرناندس روچت را مغلوب کند.

۲ - ۰ (برونو فرناندس - دقیقه ۳+۹۰) - فرناندس پنالتی را با آرامش و در خلاف جهت حرکت روچت به تور چسباند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- رونالدو با سر توپ را برای کاروالیو کاشت اما ضربه او در چهارچوب نبود.

دقیقه ۳۲- بنتانکو با حرکت انفرادی و تکنیک خود از دفاع پرتغال گذشت و با گلر تک به تک شد اما دیگو کاستا مانع از گلزنی او شد.

دقیقه ۳۷- رونالدو با قلدری توپ را در چند قدمی دروازه مال خود کرد و به سمت دروازه شوت زد که روکت از ورود توپ به دروازه ممانعت کرد.

دقیقه ۵۲- شوت ژائو فیلیکس از گوشه محوطه به تور پشتی دروازه اروگوئه خورد.

دقیقه ۷۵- گومز چند دقیقه پس از ورودش به زمین، شوت فنی را به سمت دروازه پرتغال روانه کرد که توپ به تیرک افقی برخورد کرد.

دقیقه ۷۸- روی ضربه ایستگاهی غیرمستقیم و در شلوغی محوطه، توپ در چند قدمی دروازه جلو پا سوارز افتاد اما ستاره اروگوئه در گشودن دروازه پرتغال ناکام بود.

دقیقه ۷۹- آراسکائتا با نفوذ به محوطه جریمه به توپ ضربه زد که دیگو کاستا آن را گرفت.

دقیقه ۷+۹۰- ضد حمله سریع پرتغال با پس بلند به تیر دوم برای فرناندس دنبال شد اما ضربه او را روچت راهی اوت کرد.

دقیقه ۹+۹۰- شوت زمینی برونو فرناندس به تیرک خورد.

نکات ویژه:

* نونو مندش در اواخر نیمه اول به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین مسابقه شد.

* در دقیقه ۵۱ یک جیمی جامپ با پرچم رنگارنگ وارد زمین مسابقه شد که نیروهای امنیتی او را گرفته و علیرضا فغانی نیز پرچم که از دستش افتاده بود را به بیرون از زمین منتقل کرد.

* فیفا ابتدا گل پرتغال را به نام فوق ستاره پرتغالی نوشت اما با بازبینی صحنه، مشخص شد توپ مستقیماً وارد دروازه شده و رونالدو سایه توپ را زده است.

* در نودمین دقیقه علیرضا فغانی پس از بازبینی صحنه تکل مدافع اروگوئه و برخورد توپ با دست او حین تکل، نقطه پنالتی را به سود پرتغال نشان داد.

کد خبر 623075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.