کاهش وزنی واردات نهاده‌های دامی به ۳۱ درصد رسید

واردات نهاده‌های دامی در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۳۱ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۱۹ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس اعلام اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۱، ۸ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۱۷ هزار تن نهاده‌های دامی (ذرت، جو و کنجاله سویا) وارد کشور شده که این رقم در مقایسه با واردات ۱۲ میلیون و ۹۱ هزار و ۷۶۹ تنی نهاده‌های دامی در دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی ۳۱ درصدی را تجربه کرده است.

طبق این گزارش، ارزش دلاری واردات نهاده‌های دامی در ۸ ماهه سال گذشته ۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۱۳۷ دلار بوده که این رقم در سال جاری با کاهش ۱۹ درصدی به ۴ میلیارد و ۴۳ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۷۸۵ دلار رسیده است.

علاوه بر این، میزان واردات ذرت در ۸ ماهه سال جاری ۵ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۰۲ تن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۳۷ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با واردات ذرت در ۸ ماهه سال گذشته به وزن ۶ میلیون و ۸۱ هزار و ۷۸۸ تن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۸۵ میلیون دلار به لحاظ وزنی رشد ۱۶ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش دو درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است در ۸ ماهه سال گذشته ۲ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۳۸ تن جو به ارزش ۷۰۷ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۲۳۹ دلار وارد کشور شده که مقایسه این میزان با واردات ۹۱۲ هزار و ۴۰۴ تنی جو به ارزش بیش از ۳۵۲ میلیون و ۳۲۵ هزار دلاری در دوره مشابه سال جاری کاهش ۶۲ درصدی وزنی و کاهش ۵۰ درصدی ارزشی واردات این کالا را نشان می‌دهد.

در ۸ ماهه سال جاری واردات کنجاله سویا ۶۶۹ هزار و ۸۹۸ تن به ارزش بیش از ۴۰۲ میلیون و ۸۴۵ هزار دلار بوده که در مقایسه با واردات یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۳۵۰ تنی این کالا به ارزش ۹۸۹ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۵۲۰ دلار در دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی ۶۳ درصدی و کاهش ارزشی ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

در ۸ ماهه سال گذشته یک میلیون و ۷۹۲ هزار و ۹۴ تن دانه سویا به ارزش یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۶۰۵ دلار وارد کشور شده که این رقم در مقایسه با واردات یک میلیون و ۶۱۳ هزار و ۵۱۳ تنی دانه سویا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۵۱ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۷۶۶ دلاری در ۸ ماهه سال جاری کاهش ۱۰ درصدی وزنی و افزایش شش درصدی ارزش واردات این کالا را نشان می‌دهد.

کد خبر 623041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.