خبر واردات ۷۰ هزار دستگاه تراکتور به کشور تکذیب شد

مدیرکل ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت خبر مربوط به واردات ۷۰ هزار دستگاه تراکتور به کشور را تکذیب کرد.

به گزارش ایمنا، ابوذر جمشیدوند اظهار کرد: موارد تولید، واردات و صادرات در دفتر تخصصی که با دستور وزیر صمت تشکیل شده، کاملاً رصد، بررسی، پیگیری می‌شود و مجوزهای لازم برای این منظور صادر خواهد شد که تاکنون هیچ ثبت سفارشی درباره واردات ۷۰ هزار تراکتور از این مجموعه صورت نگرفته است.

وی افزود: توجه به حوزه تولید داخل که دستور صریح رئیس‌جمهور و وزیر صمت را به عنوان پشتوانه همراه دارد، در دستور کار تمامی ارگان‌ها و نهادهای ذیربط است و بر مبنای آن تا زمانی که محصولی تولید داخل داشته باشد، ممانعت بر واردات آن مورد تاکید بوده و حتی امکان واردات بر آن متصور نیست.

مدیرکل ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت گفت: وقتی در کشور واحد تولیدی معظمی همچون تراکتورسازی ایران را با ۱۱ شرکت اقماری و بیش از ۶۰۰ تأمین کننده داریم که کاملاً نیاز داخلی را به محصول تراکتور پاسخگوست، دلیلی بر واردات وجود ندارد.

جمشیدوند با اشاره به برنامه افزایش تولید تراکتور در کشور از ۲۲ هزار دستگاه در سال گذشته به ۳۵ هزار دستگاه در سال جاری افزود: درحال‌حاضر شرکت تراکتورسازی، تراکتورهایی با توان ۳۵ تا ۱۶۰ اسب بخار تولید می‌کند که برنامه‌ریزی تولید تراکتورهایی با ۲۶۰ اسب بخار توان نیز صورت گرفته تا نیاز کشور به این محصول استراتژیک را در حوزه‌های متفاوت پاسخ‌گو باشد.

وی با اشاره به صادرات تراکتور به خارج از کشور گفت: وقتی درحال‌حاضر صادرات تراکتور به ۲۰ کشور جهان از ایران صورت می‌گیرد و در مقایسه با سال قبل نیز در این عرصه شاهد رشد چندین برابری و مهم‌تر از همه در حال توسعه بازارهای صادراتی و ارزآوری به کشور هستیم دلیل منطقی برای واردات این محصول وجود ندارد.

مدیرکل ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت تصریح کرد: تراکتورسازان ظرفیت‌های بسیاری عالی در توسعه صنعت موتور در کشور ایجاد کرده و این ظرفیت‌سازی فضای لازم برای ایجاد تحول در صنعت موتورسازی کشور در همه بخش‌ها را به دنبال خواهد داشت و به‌زودی شاهد تغییرات در این عرصه و تأمین نیاز کشور خواهیم بود.

جمشیدوند با اشاره به اینکه مکانیزاسیون و حوزه امنیت غذایی برای هر کشوری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: راهبردی‌ترین مورد در توسعه بخش کشاورزی، تولید تراکتور است که در ایران اسلامی با توجه به پیشرو بودن در تولید خلاقانه و فن‌آوری‌های این محصول توسط تراکتورسازی، دغدغه‌ای در تأمین آن وجود ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 623015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.