کره‌جنوبی ۲ _ غنا ۳/ کره حمله کرد، غنا برد!

غنا در دیداری پر گل و تماشایی با نتیجه ۳ بر ۲ شاگردان پائولو بنتو را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کره‌جنوبی و غنا از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه _ هفتم آذر ماه _ در استادیوم اجوکیشن‌سیتی مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه برتری ۳ بر ۲ غنایی‌ها خاتمه یافت.

مرحله گروهی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی کره‌جنوبی و غنا

ورزشگاه: اجوکیشن‌سیتی، الریان

گل‌ها: محمد سالیسو (دقیقه ۲۴، برای غنا) - محمد کدوس (دقیقه ۳۴ و ۶۸، برای غنا) - چو گیو سونگ (دقیقه ۵۸ و ۶۱- برای کره‌جنوبی)

اخطار: دنیل آمارتی (دقیقه ۲۰، از غنا) - جونگ وویونگ (دقیقه ۲۷، از کره‌جنوبی) - توماس پارتی (دقیقه ۷۳، از غنا) - کیم یونگ‌گوون (دقیقه ۷۷، از کره‌جنوبی)

اخراج: پائولو بنتو (بعد از سوت پایان)

تیم ملی کره‌جنوبی: کیم سئونگ‌گیو، کیم جین‌سو، کیم‌مین‌جائه (دقیقه ۲+۹۰- ک وان کیونگ‌وون)، جونگ وویونگ (دقیقه ۷۸- هوونگ اوی جو)، هوانگ ان‌بئوم، سون هیونگ‌مین، کیم مون‌هوان، کیم یونگ‌گوون، کوون چانگ‌هون (دقیقه ۵۷- لی کانگ این)، جئونگ وویئونگ (دقیقه ۴۶- سانگ‌هو)

سرمربی: پائولو بنتو (پرتغال)

تیم ملی غنا: زیگی، طارق لمپتی، گیدئون منساه (دقیقه ۸۸- بابا رحمان)، دنیل آمارتی (دقیقه ۷۸- دنیس اودوی)، محمد سالیسو، توماس پارتی، عبدالصمد سالیس، محمد کدوس (دقیقه ۸۳- الکساندر دیکو)، جوردن آیو (دقیقه ۷۸- دنیل کوفی)، آندره آیو (دقیقه ۷۸- کمال‌الدین سوله‌مانا)، انیاکی ویلیامز

سرمربی: اوتو آدو (غنا)

داور: آنتونی تیلور (انگلیس)

شرح بازی:

دو تیم محتاطانه پا به میدان گذاشتند. غنا بیشتر مالکیت توپ را در دقایق ابتدایی عهده‌دار بود و شاگردان بنتو توانستند خیلی زود به محوطه غنا برسند. کره بعد از ۱۰ دقیقه ابتدایی کاملاً بر نبض مسابقه مسلط شد اما هیچکدام از دو تیم، بی‌گدار به آب نمی‌زدند. در دقیقه ۲۴ روی ضربه ایستگاهی محمد سالیسو پیش تاخته توانست دروازه کیم سئونگ‌کیو را باز کند و بر خلاف جریان بازی، غنا را پیش بیاندازد.

بعد از گل شاگردان آدو با روحیه دست بالاتر را پیدا کردند و بازی را در اختیار گرفتند. آن‌ها ۱۰ دقیقه بعد با ارسال به طریقی تقریباً مشابه گل اول موفق شدن توسط کدوس اختلاف را حریف آسیای به دو گل برسانند.

در نیمه دوم بنتو با تغییر در ترکیب تیمش توانست روند را به سود کره تغییر دهد. آن‌ها روی دو ارسال مشابه از کناره سمت چپ و دبل چو گیو سونگ در پنج دقیقه بازی را به تساوی کشاندند.

کامبک کره‌ای‌ها هشت دقیقه‌ای بیشتر دوام نداشت و کدوس دوباره غنا را پیش انداخت. بعد از این گل حملات شاگردان بنتو برای جبران نتیجه افزایش یافت. کره حلقه محاصره را در وقت‌های تلف شده تنگ‌تر کرد و بی‌وقفه به روی دروازه نماینده آفریقا توپ ریخت اما دفاع منسجم غنایی‌ها آن‌ها را ناکام گذاشت.

شرح گل:

۰ - ۱ (محمد سالیسو - دقیقه ۲۴) - کاشته غنایی‌ها از سمت چپ به محوطه کره ارسال شد و توپ پس از تلاش بازیکن دو تیم، در شلوغی محوطه جریمه جلوی پا سالیسو افتاد تا به راحتی حساب کار را یک بر صفر کند.

۰ - ۲ (محمد کدوس - دقیقه ۳۴) - ارسال جوردن آیو باز هم از سمت چپ روی سر کدوس نشست تا دروازه کره برای بار دوم باز شود.

۱ - ۲ (چو گیو سونگ - دقیقه ۵۸) - روی سانتر از کناره‌ها گیو سونگ با ضربه سر چکشی توپ را وارد دروازه کرد.

۲ - ۲ (چو گیو سونگ - دقیقه ۶۱) - گیو سونگ در ارسالی مشابه با گل اول کره، روی سر مدافعین غنا بلند شد و سر زد تا بازی را به تساوی بکشاند.

۲ - ۳ (محمد کدوس - دقیقه ۶۸) - پاس زمینی و تند تیز غنایی‌ها از سمت چپ به محوطه جریمه آمد و پس از گذر از چند بازیکن غنا و کره به کدوس رسید تا با بغل پا سئونگ گیو را مغلوب کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- کره‌ای‌ها روی کرنر ارسالی و در شلوغی محوطه غنا فرصت گشودن دروازه سفیدپوشان آفریقایی را داشتند اما مدافعین غنایی توپ را دفع کردند.

دقیقه ۴۵- ضربه فنی جئونگ وویئونگ به شکلی خطرناک از کنار دروازه غنا به بیرون رفت.

دقیقه ۴+۴۵- پارتی روی اشتباه دفاع کره فرصت داشت تا سومین گل غنا را هم وارد دروازه کیم سئونگ‌کیو کند اما این فرصت سفیدپوشان از دست رفت.

دقیقه ۵۳- ضربه سر مهاجم کره را زیگی دفع کرد.

دقیقه ۷۵- ضربه ایستگاهی لی کانگ این را زیگی در آخرین لحظه به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۶- شوت مهاجم کره پس از برخورد به مدافع غنا در تیر دور تر برای کیم جین سو فرود آمد اما ضربه آرام و چکشی او را مدافع غنا از روی خط دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۸۴- کیم جین سو در گوشه محوطه فضا خالی را به دست آورد اما شوت او در چهارچوب نبود.

دقیقه ۴+۹۰- چو گیو سونگ روی پاس عمقی از سمت چپ محوطه غنا نفوذ کرد و شوت محکمش را زیگی به کرنر فرستاد.

نکات ویژه:

* جوردن آیو، کاپیتان غنا که پاس گل دوم این تیم در دیدار امروز را ارسال کرد، در مصاف قبلی با کره‌جنوبی که در غالب دیداری دوستانه برگزار شده بود، موفق به هتریک برابر چشم بادامی‌ها شده بود.

*پائولو بنتو پس از آنکه داور انگلیسی اجازه نداده بود کره از آخرین کرنر خود استفاده کند و سوت پایان را زده بود، به شدت به تیلور معترض شد و با کارت قرمز او جریمه شد. به این ترتیب این سرمربی پرتغالی امکان همراه کره جنوبی در آخرین مصاف مقابل تیم ملی کشورش را نخواهد داشت.

کد خبر 623004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.